Inlägg från: Anonym (arga morsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (arga morsan)

    Livsfarliga omkörningar

    Varit ute på bilsemester med familjen ett par dagar och kan bara inte fatta hur så många vårdslösa idioter som fått körkort i detta land. Man kan nästan tro det är beställt på postorder.

    Nu är inte jag heller guds bästa barn, har gjort felparkeringar och kört fort men inte när jag riskerat utsätta andra för fara.

    Ligger normalt sett och kör +-5 km kring hhastighetsgränsen. Känner inte att jag har brottom ändå finns det folk som lägger sig precis bakom och stressar. Finns absolut ingen anledning. Jag blir bara stressad och tappar fokus och slutar ofta med att jag saknar farten av ren nervositet.

    Det handlar inte om att jag är nybliven förare, har haft lappen i över 10 år och rullat fler mil än många andra.

    En gång höll en idiot på att försöka preja undan mig på mitträckesväg enfilig sådan. Hade av någon anledning hamnat lite långt åt höger varpå idioten försöker smyga förbi. När jag utan att ha sett honom korrigerar min position då blir idioten vansinnig och tutar som en jävla idiot.

    Kan tillägga att det var 110 väg så tänk själva olyckdförloppet om.vi krockat...

    Vid flera omkörningar på 2+1 vägar ligger det nån precis bakom och stressar på. Det är trångt nog när man har vajer på ena sidan och långtradare på andra. Om jag mot förmodan måste avbryta omkörningen eller lastbilen råkar gå ut i mitt körfält då är jag fast där, och bakomvarande har i regel gjort sig skyldig till dråp.

    Varför blir folk som sätter sig bakom ratten till kompletta idioter?

  • Svar på tråden Livsfarliga omkörningar
  • Anonym (arga morsan)
    sportpappa skrev 2015-07-18 23:50:09 följande:

    Visst finns det många stressade idioter där ute, men då gäller det att man själv ser till att det blir så säkert som möjligt. Idioterna gör det ju inte.

    Du kör för långsamt för många. Om du ligger på +5 km/h enligt din hastighetsmätare så kör du strax under eller precis på hastigheten. Många kör lite över hastighetsbegränsningen och du blir en bromskloss vilket kan orsaka olyckor.

    Om någon kör för nära dig så bör du sänka hastigheten för att skapa större marginaler om något skulle hända.Det är säkert väldigt irriterande för de bakom, men vad ska man göra?

    När du girade ut till höger på den enfiliga vägen så trodde bilen bakom att du tänkte släppa förbi honom och det uppstod en farlig situation när du plötsligt girade tillbaka. Det är inte konstigt att han tutar. Långsamma förare släpper ofta förbi de som vill fram snabbare så där får du vara extra tydlig med dina intentioner. Det här låter dock som en väldigt märklig situation, men du kanske körde så långt åt höger och så långsamt och att vägen var så bred att bakomvarande trodde att det var medveten körning av dig.

    På 2+1-väg så är ofta omkörningssträckorna ganska korta och de man ska köra om är många, särskilt om det är en lastbil med i leken. Då gäller det att ligga på för att hinna om alla. Jag kör alltid 1-2 växlar ner och sen gasen i botten på såna sträckor. Eftersom du inte verkar vara lika tung på gasen som de bakomvarande så bör du vänta lite och släppa före de som har mer bråttom.

    Det är framförallt lastbilen som gör fel om den går ut i ditt körfält när du ligger där. Om du behöver avbryta omkörningen så saktar du ner och då får bakomvarande också sakta ner. Det är extremt osannolikt att du skulle bromsa kraftigt vid en omkörning i egen fil. Jämför med hur du kör på flerfilig motorväg. Du har en helt egen fil att köra i.


    Det är helt befängt att påstå att jag blir en bromskloss som kan orsaka olyckor. Det är ett jävla argument som bara skulle komma från de som absolut inte kan ta det lugnt eller som kötskoleboken upprepar, att man ska köra defensivt.

    Det är när stressade bilister dyker upp på vägarna som det blir olyckor. De förväntar sig att jag som kör lagligt ska hålla mig undan och helst bromsa så fort de gör en omkörning i sista sekunden pp 2+1 väg.

    Att jag skulle behöva släppa fram de som har mer brottom är också bara fjantigt. I så fall skulle jag aldrig kunna köra om för det kommer alltid hinna ikapp folk när man ligger bakom lastbilen.

    Jag kör inte om med lätt gas jag kör om i säker hastighet, sen får ni tolka det hur ni vill. Sen har inte jag en sportbil som vissa andra som kan gasa på hur som helst. Men för det ska inte jag behöva ligga och hålla mig ur vägen för att andra anser sig ha mer bråttom.

    Jag hoppas du inte tycker att jag i fallet med att nästan bli omkörd på enkelfil med mitträckesväg borde hålla mig undan?

    För övrigt så finns hastighetsgränserna där av en anledning. Varför folk anser det så jävla okej att köra fortare begriper jag inte. Vissa argumenterar också för att de som kör precis under hastighetsgränserna ska bli av med körkortet för att de är en trafikfara. Vem är en trafikfara egentligen när de med sitt stressade beteende riskerar ha ihjäl folk?

    Sen är det begripligt att man inte ska köra för långsamt som den jag körde ikapp med 60 på 110 väg...men att köra 105-110 på 110 väg, finns inga argument mot mer än bara att folk inte har tålamod eller respekt för andra människor.

    Förbi skolor kör folk för fort, körde genom ett samhälle med flera övergångsställen, det var 50, låg strax över. Ändå ligger bilar tätt bakom och börjar glida fram och tillbaka i körfält för att visa att de vill fram fortare. Om nån går över gatan hur ska jag då kunna stanna om bilarna ligger 1 meter bakom? Om jag då kör ihjäl den där stackars pojken som bara skulle köpa godis på andra sidan gatan, vem får då skiten ta? Jo jag som inte kunde stanna. De bakom slipper lätt undan, bortsett från möjligen den milslånga kön som bildas av att pojkens kropp måste tas omhand av ambulans och dräpande förhöras av polis. Kanske bättre om jag smiter istället?

    Och det där med att lätta på gasen för att skapa avstånd funkar sällan ska jag upplysa dig om. Majoriteten av alla gånger fortsätter bakomvarande att köra nära och ligger inte helt oväntat kvar även vid möjliga omkörning stillfällen. Är det fortfarande jag som är en bromskloss och utgör fara i trafiken?
  • Anonym (arga morsan)
    Bananen skrev 2015-07-19 19:48:16 följande:

    Skärp dig och lär dig stava till brÅttom !


    Skärp mig? Den som sa det han var det heter ett gammalt ordspråk. Troligen är det DU som hör till kategorin idioter på vägarna.
  • Anonym (arga morsan)
    Anonym (K) skrev 2015-07-19 16:28:18 följande:

    Det är inte samma sak som att köra över hastighetsbegränsningen. Det förstår nog du också.

    Kör man om en lastbil som håller 90, så kör man om i 110, om det är en 110-väg.

    Håller jag på att köra om en rad lastbilar, och det kommer någon som vill köra snabbare än laglig hastighet får de vänta tills jag är klar.


    Äntligen någon som fattat.

    Finns just ingenting som säger att man måste hålla undan för bilar som har mer bråttom, ligger jag före i "kön" och börjar köra om så får andra glatt vänta. Skulle jag tvingas släppa förbi bilar hela tiden kommer jag aldrig om. Så det argumentet är bara rent trams från bilister som.försöker bortförklara sitt stressade beteende i trafiken. Eller kort och gott, egoism med stort m.
  • Anonym (arga morsan)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-07-19 17:24:15 följande:

    Det är såna som du, ts som orsaker olyckor då du agerar osäkert och inte har uppsikt bakåt. Om du inte upptäckt att det ligger någon bakom dig så har du glömt att kasta ett öga i backspegeln då och då. Hur man kan missa att någon försöker köra om en vid ENFILIGT med MITTRÄCKE är för mig obegripligt, eftersom det är en rätt ovanlig situation. Där borde DU ha haft koll.  

    Sedan kan jag säga att det gör mig galen när man väntat på tvåfiligt för att själv kunna köra om en radda långsamma bilar/lastbilar och så går det ut en jäkla klant framför en som helt egoistiskt kör om så långsamt att endast han själv hinner köra om, helt utan att bry sig om bakomvarande bilar. Det är dålig bilkörning!!!

    UPPSIKT

    FRAMFÖRHÅLLNING

    RESPEKT

    OMTANKE

    ska prägla din bilkörning.

    Som jag ser det finns inget av detta med när du kör bil.


    Förlåt?

    Tror du missuppfattat saken lilla gubben.

    Kan påpeka att jag har ständig uppsikt bakåt när jag kör. Även framåt. När jag närmar mig en rondell saktar jag in och kollar läget längre fram utan att bromsa, allt för att det ska flyta på och kunna glida igenom om det inte är bilar i rondellen, sen att många inte blinkar ut ur rondellen är inte mitt fel.

    Där har du framförhållning.

    När jag kör om, kollar jag alltid läget bakåt, kommer nån annan kastar jag mig inte ut utan väntar på min tur. Om jag närmar mig ett tydligt hinder kollar jag bakåt, signalerar, bromsar eller annat så gott jag kan för att undvika fara. Sen om nu stressade Janne valt att lägga sig precis bakom och trots mina upprepade försök att uppmärksamma honom.inte reagerar och ökar avståndet och därigenom nästan kör in i mig och hötter med näven kan jag inte rå för. Jag kan ju knappast stanna och gå ur bilen och dra i Jannes handbroms för att få honom att stanna...

    Sedan det där med omtanke och respekt, ja det är ord du nog borde lära dig lite mer vad det betyder innan du missbrukar dem.

    Jag ligger aldrig tätt bakom någon på landsväg även om denne kör saktare. När jag ser en möjlighet att köra om närmar jag mig dock och kör om.

    Sen förstår inte jag hur man inte kan tappa fokus när du har en bil som ligger så nära att man kan se skäggstubben på föraren. Trafiken bakom bilen försvinner och det enda du ser i backspegeln är den där bilen.
  • Anonym (arga morsan)

    Ska förövrigt tillägga ang mitträckesvägen med en fil. Att jag eller någon annan i en sekund råkar komma en meter åt höger ska inte ses som en signal till bakomvarande att nu är det okej att tränga sig fram. Ligger jag där en längre stund så okej, då är det en annan femma. Men jag skulle aldrig samverka till omkörning på en enfilig väg med mitträcke. Det är livsfarligt, både för mig och omköraren.

    Ändå har jag sett det göras, och ändå har jag hört om olyckor orsakade av just detta. Om någon av oss får sladd är vi instängda och smällen är oundviklig. Lägg då till en oskyldig omkörd bilist som så får sätta livet till i värsta fall för att du, stressade jävla idiot, ville komma fram lite fortare.

    I många fall verkar folk tro att bilen framför försvinner om man kör nära nog. I många fall verkar folk tro att de ensamt äger vägen de kör på.

    Att alltid hålla på sin rätt är inte bra, det är jag medveten om och jag släpper förbi folk som vill om, gör ut i vägrenen om jag kör väldigt mycket saktare än hastighet och det kan ske på ett säkert sätt, håller avstånd, m.m. Men att alltid hålla på sitt argument om att alla som kör sakta (läs lagligt) ska hålla sig ur vägen leder lika mycket det till olyckor.

  • Anonym (arga morsan)
    Anonym (Körom) skrev 2015-07-20 19:01:06 följande:

    Glöm aldrig att man är 2 i en omkörning!

    Vad gör nissar för att underlätta en omkörning????????


    Nissar? Vadå nissar?

    Jo jag vet att man är två i en omkörning men det innebär för den delen inte att du som bilist kan tvinga fram en sådan omkörningssituation som att köra om trots möte och preja ut mig i vägrenen för att du tycker jag kör för sakta.

    Säger det igen, hastighetsbegränsningen finns av en anledning. På E4 finns ex sträckor som passerar bostadsområden och jag tror ingen skulle uppskatta att ha bilar susandes förbi i 140 utanför fönstret.

    Åkte själv förbi ett sådant samhälle, så fort jag saknat ner till 50 så är reaktionen omedelbar, bilar bakom börjar krypa närmare och vinglar ut för att se om jag fått en traktor framför eller vad det är för fel på mig. Hur sjutton kan man köra så sakta, det är ju E4an och jag vill hem.

    Nu får jag ursäkta om jag trampar någon på tårna men majoriteten av alla olyckor orsakas av män och ungdomar. Sedan tillkommer en del äldre men som borde fått körkortet indraget sedan länge av medicinska skäl.

    Kan tänka mig att majoriteten av de som argumenterar mot mig och vissa andra här är män (tex sportpappa) och unga (yngre generationen tex).

    Kan tillägga att i 9 fall av 10 var föraren i bilen bakom en man. Har det nått att göra med att ni måste visa er på styva linan hela tiden? Vilken tjej blir glad sen när ni kört ihjäl en barnfamilj eller själv ligger i bilen hopmosad till köttslamsor... För att ni körde för fort eller gjorde en vansinnes omkörning.

    Egentligen skulle jag låta er köra om vid möte och vägra flytta mig när ni i panik försöker preja mig åt sidan, men jag vill inte leva med ert värdelösa liv på mitt samvete. Sen hur ni skulle få det till att jag är en ttrafikfara när det är ni som kastar er ut vid möte är rent trams.

    Dagens ungdomar (plus de manliga vuxna som inte blivit av med ollonhinnan än) tror de kan bete sig hur som helst i trafiken och förväntar sig att omgivningen ska anpassa sig efter deras körning (den s k jäkla rytmen) och hålla sig ur vägen när de ska fram.
  • Anonym (arga morsan)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-07-21 19:38:31 följande:

    Bra att du inte svänger ut framför en som är på väg framåt i vänsterfil i högre hastighet än du, kan jag ju säga då. Men i det andra fallet, jag tycker att den som först blinkar och går ut i vänsterfil ska få köra om framförvarande fordon. Hatar också när man ligger bakom och så tvekar bilisten framför en stund så att jag hinner blinka och är på väg ut, SEDAN börjar han/hon ge tecken för omkörning - nej, då tycker jag nog att han/hon borde väntat. Om du då svänger ut framför den som redan påbörjat omkörningen och är på väg framåt för att köra förbi dig (och lastbilen) så är det du som är fräck. Ska du om så får du vara lite alert. 


    Den som ligger närmast traktorn eller vad det nu är kanske köat sig fram till just precis bakom. Kan själv tycka det är lika irriterande när en bil tränger sig som ligger bakom trots att jag börjat blinka före bilen. Inte sällan är det en sån bil som inte blinkar heller. Hur ska man resonera i detta fall? Då handlar det inte om att jag tvekat. Det om något är att utsätta andra för fara.

    Sedan finns sådana som ligger bakom i flera mil rätt inpå, har flera gånger lagt mig åt sidan, ut i vägrenen när det kommit raka fina vägar. Inga möten ändå ligger de kvar och stressa. Sen vid nått tillfälle när man liksom nästan glömt att bilen ligger där, gärna vid nästan möte och dålig sikt så drar idioten om så man får bromsa och hålla ut i ikanten. Är det samspel? Nej. Är det jag som är trafikfara och nervös då? Knappast.

    Många verkar tro att det bara är att köra om för den omkörda kommer sakta ner och hålla undan. Ren egoism. Precis som.det finns de som markerar för framförvarande att denne ska lägga sig i vägrenen.

    Mig veterligen finns inget som säger att jag måste lägga mig i vägrenen om jag nu sitter och kör 90 på 90väg. Det kan vara förenat med livsfara att ligga där då jag kan bli instängd och riskera köra på något där vägrenen tar slut. Eller köra av vägen.

    Vet inte vad som gäller för husvagnar, släp, mm som bara får hålla 80. Den ska inte användas som en egen fil men för att under säkra förhållanden underlätta omkörning.

    Jag går dock aldrig ut i vägrenen i mörker då det kan finnas hinder där som inte syns.

    Blivit omkörd av lastbilar ibland men de brukar i många fall blinka med helljuset innan de drar om. Uppskattat då man blir lite mer beredd.
  • Anonym (arga morsan)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-07-21 14:29:14 följande:

    Lilla gubben?

    Själv skulle jag bli YTTERST skeptisk om bilen framför mig ligger i 10 under och vinglar på vägen. Skulle ICKE försöka köra om, vem vet vad h*n kan ta sig för. Och håller avstånden gör jag, så jag vet inte varför du skriver som du gör. 

    Även om du vinglar på vägen (utan att märka det till och med?!?) så bör du rimligtvis vara medveten om att det finns bilar bakom, samt se vad de gör. 


    Du har uppenbarligen missförstått det hela.

    Jag hade full koll bakåt, visste att bilen var där. Varför jag vinglade till vet jag inte och varför du tror att jag låg 10 under ja du...

    Men du verkar anse att om man vinglar till åt höger så betyder det att det är klart att kköra om. Om det sker på en enfilig väg har tydligen ingen betydelse, huvudsaken är att du får komma förbi.
  • Anonym (arga morsan)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-07-21 22:45:25 följande:

    Nä, det anser jag inte. Varför tror du det? Om bilen framför mig kör extremt sakta och så håller åt höger en stund (samt blinkar inåt för att markera att det är fritt fram) så skulle jag köra om, eftersom jag skulle anta att h*n ville att jag skulle köra om av någon anledning (de kanske var tvungna att stanna och spy eller vad vet jag).

    Men om jag själv fick in en förskräcklig spindel i bilen och därför vinglade åt höger (föga troligt men ändå) så skulle jag ju definitivt låta bilen bakom få komma om ifall han försökte. Har inget behov av självhävdelse. Låter även folk som försummar högerregeln få köra utan att jag försöker köra in i dem bara för att visa var skåpet ska stå, och kör inte över dessa cyklister som cyklar över övergångsställena utan att låtsas om att de faktiskt är FORDON när de inte leder cykeln och alltså ska följa samma trafikregler som andra FORDON (dvs inte korsa en väg som om de vore fotgängare på övergångsstället. Skulle en tokdåre försöka komma om på högersidan/vägrenen så gör jag vad jag kan för att underlätta så att inte en farlig(are) situation uppstår. Och så vidare.


    Du gillar visst att använda CAPS LOCK lilla gubben. Är fullt läskunnig så du behöver inte tydliggöra som om jag vore korkad.

    Så i dina ögon är det alltså helt okej att köra om så fort det dyker upp en liten lucka till vänster om en bil även om bilen bara råkade vingla till av okända skäl? Om den bilen korrigerar sin position direkt efter och kör in i dig som då prompt ska om, vad gör du då?

    Jag har aldrig sagt att jag blinkade åt höger när jag vinglade till, och även om jag gjort det finns ingen anledning till att tränga sig förbi på en så smal väg. Du får helt enkelt vänta tills det är 2 filigt eller mitträcke försvinner.

    Du verkar försöka alternera min version så det ska stämma med dina normer och få det att låta som om jag öppnar upp för att medvetet släppa förbi bakomliggande i den situationen och därmed gör fel som går tillbaka till ursprungsläge och då hindrar bakomvarande bil. För att bakomvarande ska kunna komma fram måste jag i det närmaste hänga med hjulet utanför vägen för där är det trångt, vilket inte alla verkar tro.

    Så tala för sjutton gubbar inte med mig om respekt och omtanke för det är något du saknar lilla vän.
  • Anonym (arga morsan)
    Flash Gordon skrev 2015-07-25 22:46:13 följande:

    Nä, inte nödvändigtvis.

    Ibland är det dock trafiksäkrare att köra lite för fort. Men om folk åtminstone körde om så snabbt de kan så skulle det underlätta i trafiken. Särskilt på 2+1-vägar som är lite speciella till sin karaktär då man vet under hur lång sträcka man kan köra om.

    Det, istället för att köra med stilen: "Jag kör om när och hur jag vill och då får de andra vänta".

    DET är bara dålig bilkörning.

    .
    Anonym (K) skrev 2015-07-19 16:28:18 följande:
     
    Kör man om en lastbil som håller 90, så kör man om i 110, om det är en 110-väg.

    Det gör tyvärr långt ifrån alla. Då uppstår situationer. Helt i onödan.

    Hittar man sedan på sina egna regler typ: "jag ligger längst fram så jag behöver inte bry mig om någon annan bakom redan har påbörjat sin omkörning för nu är det min tur" eller bara allmänt blir stressad av att köra om mellan ett fordon och ett räcke blir situationen givetvis än mer farlig.

    .

    Det behövs mer av "den bjuder jag på" i trafiken än "jag struntar i alla andra".
    Har jag redan påbörjat min omkörning, legat bakom den där lastbilen de närmsta två milen, blir jag jävligt irriterad om någon som dykt upp bakom för 30 sekunder sedan bestämmer sig för att preja mig ur vägen för att jag inte var lika snabb med blinkersen. Kör jag ikapp en lastbil som kör 90 och det är 110 väg, då är det 110 som gäller. Står det en polis som klockar mig efter omkörningen om jag kör fortare än 110 (vilket jag pressas att göra när det ligger en bil alldeles bakom och stressar på) så får jag skit för det. Sällan de tar bilen bakom som körde för nära.

    Hinner inte bakomvarande om så får denne vänta precis som jag fått göra många gånger och avbrutit omkörningar när jag sett att det är för kort sträcka kvar eller dyl. Ofta har jag hunnit ikapp den stressade bilen bakom några minuter senare ändå. Så istället för att orsaka olyckor (nu håller inte jag på min rätt bara för att jag kör lagligt, är väl snarare farligare att lägga sig bakom och stressa på än att vänta).

    Har hänt på flera ställen där omkörningsfilerna är en mil lång och jag lugnt börjat köra om, sen dyker en bil upp "från ingenstans" och lägger sig precis bakom och vinglar och har sig när jag åker om lastbilen. Ändå är det flera minuter kvar tills sträckan tar slut. Vad är poängen? Du hinner hem till Postkodmiljonären ditt stressade fanstyg, sluta utsätt mig för fara. Finns absolut INGEN anledning att stressa i den situationen.

    Sen kommer folk med argument om att man ska släppa förbi de som har mer bråttom. Var i körkortsboken står det att jag ska göra så? Har ni så bråttom åk en timme tidigare. Om jag då påbörjat en omkörning, inga bilar bakom, så kommer en bil till i 150 som bromsar in och lägger sig bakom, ska jag då tvingas gasa på för att han ska få stressa om eller ska jag bromsa och lägga mig bakom lastbilen igen? Hur ego låter inte det av den där fortköraren om jag får fråga?
  • Anonym (arga morsan)
    ITpappan skrev 2015-07-26 12:28:56 följande:
    På motorväg är det viktigt att ha koll i backspegeln. Du bör inte gå ut i vänsterfil om det kommer snabbtgående fordon (t ex Audi eller BMW) i vänsterfil bakifrån.
    Precis som SpanskaFlugan skrev och som jag skrev i min beskrivning är det tomt bakom när jag råkat ut för idioter som hunnit ikapp.

    Förstår inte varför du (och så många andra) inte kan LÄSA vad som står och sluta göra egna förvrängda versioner som ni sedan svarar på i hopp om att läsa lusen av oss som uppenbarligen är ett hinder för er 200 knyck framfart på vägarna...

    Jag har ALLTID uppsikt både bakåt och framåt innan jag påbörjar en omkörning. Jag kan inte ha uppsikt om jag har ett krön eller kurva bakom mig. Ska man gå på principen att det KAN komma en bil i 200 knyck från bakom kurvan eller krönet så kan ingen köra om. Då ska man alltså lämna företräde åt de som "har mer bråttom" eller råkar köra för fort.

    Lika irriterande är det när bilar kör om för nära eller svänger in för snävt, ofta i samband med att de har legat precis efter i samband med omkörningen.

    Sedan finns det klart idioter som tycker det är kul eller bara av oaktsamhet gasar på när de blir omkörda, vilket försvårar omkörningen. T.ex. en husvagn som gasade på från 85 till 100 när det blev två-filigt.

    Det finns INGET som säger att det skulle vara säkrare att köra för fort vid en omkörning, det är bara ett fjantigt argument från de som har så jäkla bråttom och är tunga i fötterna. Lägg den tyngden på bromsen istället så blir det säkrare för alla parter. Jag har ingen lust att åka på fortkörningsböter bara för att ni skiter i allt och alla. Är det 110 på vägen så ska man inte köra fortare, ens vid en omkörning. Hinner inte du där bakom om för att jag kör om lagligt så vänta till nästa gång.

    En kompis berättade när han var ute på vägen en dag så började han en omkörning av en bil, bilen bakom hade legat på som ett plåster men han blinkade först och körde ut. Då drar idioten bakom på för fullt och kör om på insidan och sicksackar förbi så kompisen får tvärbromsa och får nästan en bakomvarande bil in i skuffen. Vem är det som gjort bort sig här? Det är väl min kompis säger ni som tycker att de som har mest bråttom som ska fram.

    OCH DU, som tycker jag ska skärpa mig och stava till bråttom rätt för ett antal inlägg sedan, precis som alla andra mesiga killar som känner sig så kaxiga i sin turbo-bil, om något skulle skärpa sig.
Svar på tråden Livsfarliga omkörningar