Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

hilda123 skrev 2015-09-17 20:24:18 följande:

Åh så mysigt att känna bebisen! Jag längtar tills man kan känna den och slippa vara orolig att den har slutat växa. Börjar få många blickar på jobbet nu, är i v 15 så börjar bli svårt att dölja. Syns era magar med eller är jag ensam? :) mysigt alla er som haft ul redan! Jag ska ringa och boka tid på måndag! Längtar massor :)

Har inte direkt gravidmage, ser mest ut som en knubbsäl. Inget ont om knubbsälar, men snyggt är det inte. Tror det tar några veckor till innan det blir en fin kula. Håller med dig om att det ska bli skönt när man känner starka fosterrörelser.
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-09-17 22:02:19 följande:

Lycklig! Ultraljudet visade en liten lugn och stilla men högst levande krabat med pickande hjärta! 7 cm lång med allt "på plats". Fick se 2 små söta fötter och 2 små viftande händer. Hjärna, hjärta o ryggrad såg bra ut vad hon kunde se. Hon tittade lite på nackspalten också även om jag inte gjorde kub, och den såg inte oroväckande bred ut eller så. Dateringen ändrades inte en dag jämfört med den vi fick av BM beräknad på sista mens utan blev exakt samma. Nu kan man pusta ut för ett litet tag... hoppas det gått bra för er andra med som gjort kub idag! Kram

Vad härligt att höra! Vad har du för BF?
  • Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-09-18 13:52:59 följande:

Tack snälla för att du frågar! Orkade inte skriva hör igår.

Vi fick inget helt svar igår pga att de klantat sig när jag lämnade blodprov. De hade helt enkelt inte tagit det provet...

Jag var rätt besviken eftersom det varit en viss anspänning fram till ultraljudet.

Men barnmorskan sa att nacken var smal och det brukar den inte vara om något är fel.

Allt såg fint ut annars. Blir dock inte klok på veckorna. Jag sa att jag enligt tidigare mätning och beräkning var 12+4 igår. K

Ja, det stämmer bra sa bm men i papprens jag fick med mig hem har hon skrivit 13+2 enligt ultraljud.

Nu har jag iaf lämnat blodprov igen och ska få svar på hela kubtestet nästa vecka.

Åh nej, vad frustrerande! Mitt intryck är dock att det är nackspalten som väger tyngst, tidigare gjorde man ju bara nackuppklarning, så du har ju ett gott besked ändå. Och fb bör typ 29 mars?
  • Carabellis kusp
    kluckis skrev 2015-08-03 12:33:11 följande:

Jag går in i v.8 imorgon :)

Skrev in mig på mvc förra veckan och nästa tisdag är de dags för ultraljud ?

TS, tråden rullar på, hur har du det?
  • Carabellis kusp
    Madelen21 skrev 2015-09-19 19:47:03 följande:

Hej hej Hoppar in här.

Fast jag har bf 28 februari. Men är ganska säker på att det blir ändrat till in i mars efter ultraljudet. Vi har ul 1a oktober. Vi ska kolla kön. Har en flicka som är 8 år och två pojkar 5 och 2 år. Storasyster hoppas att det blir en lillasyster nu.Kan erkänna att jag oxå hoppas på det. Fast det spelar ingen roll. Huvudsaken att allt går bra mm.

Jag går in i v 18 på måndag

Hej och välkommen. Är dina andra barn födda efter BF?
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2015-09-21 14:54:45 följande:

Allt såg bra ut i magen o fick mycket låg risk på kub. Vi fick ta ut semester båda två för vi har lång resväg till Malmö. Men gjorde något trevligt av det o åt lunch ute o sen en liten glass medan den ovetandes storasyster är med mormor :)

Vad skönt! Grattis!
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-09-27 18:17:07 följande:

Okej, jag har inte ojat mig över olika krämpor så mycket innan, men nu tycker jag lite synd om mig själv vi har getter och idag har vi bytt stall (dvs burit och/eller haft dom i koppel mellan byggnaderna) samt klippt klövarna på dem (dubbelvikt helt oergonomisk ställning). Känner mig lagom ledbruten och mör nu! Jag har dessutom ont i ena bröstet, mest bröstvårtan. Nu har jag gnällt klart!

Nu till nåt roligare! Behöver lite restips: vi vill göra en kortresa på höstlovet, typ en(-två) natt(nätter) på hotell o nåt kul att göra. Dottern (6,5 år) vill gärna till något äventyrsbad, men annat är såklart också ok. Har ni några tips? Vi utgår från Jönköping.

Ett äventyrsbad finns i Örebro och där kan man ju besöka slottet, passa på att kolla på barnskor på outlet i Kumla (kavat) och kanske fika i mysiga Askersund!
  • Carabellis kusp
    Zezziz84 skrev 2015-09-30 12:04:16 följande:

Hej jag känner oxå panik om vikten/kroppen..

V17 imorgon o gått upp 4kg känns som jätte mkt mina vanliga kläder i S kan ja inte ha längre så har fått köpa M

Tanken e att vi ska gifta oss samtidigt som dopet o då vill man ju se jätte snygg ut..

Får bli många barnvagns promenader för banta tänker ja inte göra då jag vill amma mitt barn!

Vi har RUL om två veckor o kommer oxå kolla könet ja e så nyfiken av mig så måste veta! Har inte köpt ett enda baby plagg vill veta kön först:)

Längtar så mkt efter o få se bebisen..

Fast med amning brukar kilona rasa! Man bränner av helamning 1000kcal per dag, så du ska se att du är i fin form snabbt om det behövs. Själv är jag på 6 kg plus i v 18... Samma som i förra graviditeten och då stannade jag på 14 kg, så det kan ju vara så att man ökar mycket tidigt och sedan planar det ut.
  • Carabellis kusp
    Dubban skrev 2015-10-01 20:38:24 följande:

Elenic - ja visst är det knepigt när sånt man blir ordinerad är något man helst bör undvika ;) men med sunt förnuft och lagom doser så...

Och nu har ännu en vecka gått utan att jag outat graviditeten för min chef. När vi ses i nästa vecka är jag i v 16, man kan tycka att det börjar bli dags. Har aldrig väntat så här länge förut. Tycker det syns hur väl som helst på mig men ingen har vågat fråga än :) tur det, väluppfostrade människor jag jobbar med!

Ja, det var väluppfostrat! En dum nyfiken typ på mitt jobb kläckte ur sig "var det planerat?" som replik på att jag sa att jag är gravid. Wtf? 27år, gift, ett barn på 3 år, fast anställd sedan över ett år, körkort, boende... Vad mer ska man uppnå?
  • Carabellis kusp
    Madelen21 skrev 2015-10-01 22:33:01 följande:

Jaa de blir en lillasyster <3 bf 27 februari

Grattis! Får vi se om det blir februari, mars eller skottdagen
Svar på tråden Marsbebis 2016