Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Elenic skrev 2015-08-30 10:35:10 följande:

Men oj vad ni skriver här inne! Och vad många nya som tillkommit! Inser att jag har lite catch up to do efter en fruktansvärt stressig jobbvecka och ett illamående som tar knäcken på mig resterande tid...

Först, Clarabellis: Vilket otroligt stressande besked. Vill dock berätta att jag har en kollega som fick precis samma besked, även hon ung. Mkp visade sedan på Inga problem och hon har fött en frisk liten dotter. Det finns hopp alltså! Håller tummarna

Till sist, stort TACK för alla gratulationer till VUL-resultatet och för att ni stod ut med mitt nojande dessförinnan. Kram på er!

Tack. Jag vågar inte ta in att det finns andra som det gått bra för, är helt inställd på det värsta. Det skulle vara för svårt och smärtsamt att få upp hoppet och sedan kastas tillbaka i den djupa ångest och förtvivlan som detta är. Det är inte klokt vad det smärtar rent fysiskt; jag går i slow motion och hör hur mitt skratt fastnar i halsen. Så fort jag är ensam forsar tårarna, tyst och stilla. Kan man nånsin bli den man en gång var efter en sådan här process?
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-08-30 21:20:51 följande:

Jag förstår det... Kanske låta det bli en positiv överraskning om, om det bästa händer. Jag lider verkligen med dig. Och ja, man kan återgå till ett "normalt" liv, och man kan bli "som vanligt", fast man bär ju med sig även detta resten av livet och jag tror att man liksom blir djupare i sina känslor när man också känt den värsta oron, sorgen och smärtan. Kramar!

Det var fint sagt; att man blir djupare i sina känslor. Tack.

Tack till alla som tröstar mig och inte bara är käcka och vill bagatellisera. Jag förstår att jag lägger sordin på tråden, men fortsätt dela er glädje! Jag glädjer mig med er!
  • Carabellis kusp
    hannis12345 skrev 2015-08-31 08:02:10 följande:

Hej,

Är i vecka 14 ( 13+4)

Från igår så tyckte jag att min lilla mage försvunnit, nu kan jag till och med ha mina strumpbyxor utan att det klämmer det minsta..

Jag har inte ont o inte haft nån blödning.

Är ändå orolig att något inte är som det ska.

Gjorde UL kub för en vecka sen o allt såg bra ut då..

Du har gått in i de berömda spökveckorna!
  • Carabellis kusp
    Eldora skrev 2015-08-31 08:07:37 följande:

Hej, får jag vara med?  

Vi ska få vårt 3e barn den 24 mars, om allt går som det ska!!

Ser att ni skriver om kub - det ska vi göra imorgon. Jag tillhör dock de förnekande och är inte alls orolig. Eller ska vi säga optimist? 

Självklart ska man inte vara orolig! Är det nåt knas så får man hantera det eftersom. Dessutom är ett dåligt kub sjukt ovanligt, så låt oss tänka att jag fyllt kvoten för hela gruppen.
  • Carabellis kusp

Moderkaksprovet är taget. Skumt var det. De ringer troligen innan veckan är slut, men jag ska tydligen vänta tills onsdag nästa vecka innan jag andas ut om jag inget hört. Läkaren var så trevlig, rätt man på rätt plats.

• Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-08-31 11:06:09 följande:

Någon mer än jag som redan gått upp i vikt? Är i v. 11+ (12:e veckan) och vågen visar redan uppåt! Är det normalt tror ni? Är ju inget stort bekymmer men vore intressant att höra... ;) kram på er alla.

I min förra graviditet gick jag upp 8 kg till v 20... Dock bara 13 kg totalt, så det kan ju variera när man lägger på sig vikten. Jag var en riktig glufs för att minska illamående.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-08-31 13:23:19 följande:

Hallå! Jag tror att det är fullständigt normalt att både ha gått upp och ned några kilo by now... Själv väger jag mig inte (och kommer inte göra hos MVC heller) men skulle nog gissa att jag är 1-2kg plus. Hur som helst är jag bredare över magen och visa byxor sitter inte riktigt lika skönt i midjan längre. ;) Och brösten ska vi inte ens tala om...

Jag skulle också helst slippa väga mig, men det är ju ett mått på havandeskapsförgiftning i slutet av graviditeten, så jag har snällt gjort det, även om det skär i hjärtat på en tidigare rätt ätstörningar person.
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-08-31 20:18:05 följande:

Skönt att det är gjort och att du fick ett gott bemötande i denna svåra sits! Håller tummar och tår för dig!

Jag har också gått upp 13 kg med mina andra två, får se vad det stannar på denna gång... Man kanske e sån som går upp mkt i början o sen jämnar det ut sig?! Nåja, lite kilon hit och dit spelar ju verkligen ingen roll!

Nej, så länge man inte går upp så mycket att man får komplikationer så spelar det ju ingen roll. Fast det är jobbigt att öka i vikt.
  • Carabellis kusp
    Bonebag skrev 2015-08-31 21:30:53 följande:

KUB äntligen avklarad :D

1:20000 - så en låg risk (y)

Blev daterad till den 6:e Mars, så nu längtar vi <3

Stort grattis! Storebror ser lycklig ut!
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-09-01 22:44:25 följande:

Frida: får du inte kub via landstinget? Här i Jönköping ingår det så jag vet inte vad det kostar annars.

Vi ska göra NIPT. Det kostar 9900kr... Dyrt som attan!!

Jag kan annars rekommendera moderkaksprov. Kändes knappt och helt gratis. Försumbar missfallsrisk.
Svar på tråden Marsbebis 2016