Marsbebis 2016
Håller med flera av er andra! Såååå irriterande när folk säger :"Då hoppas ni väl att det blir en tjej den här gången?!" Jag har tre killar och en tjej sedan tidigare. Säger som någon annan och hoppas på en frisk människobebis????
Håller med flera av er andra! Såååå irriterande när folk säger :"Då hoppas ni väl att det blir en tjej den här gången?!" Jag har tre killar och en tjej sedan tidigare. Säger som någon annan och hoppas på en frisk människobebis????
Hur har ni det med illamåendet nu? Jag är i v.14 nu och tycker mig märka att det mattas av - nu är det inte ALLTID utan bara ibland, vilket är tokskönt. Och samtidigt läskigt. Men mest skönt faktiskt.. Ni?
Vi har nu berättat för våra tjejer att dom ska bli storasystrar. Å dom blev så glada. Den minsta har redan stora planer för sin "lillasyster " hihi. Så underbara reaktioner värmde Mamma hjärtat
Det låter ungefär som jag senaste dagarna (innan dess mådde jag illa 24/7, kunde till och med vakna på natten och kräkas). Det som hjälper mig bäst är att aldrig bli hungrig och aldrig mätt - småäta med andra ord. Allra helst sura frukter (gröna äpplen, apelsiner). Och dricka mycket bubbelvatten. Och undvika mintsmak, kaffe, animaliskt protein.
Hilda:
Jag vet könet från NIPT-testet. Dock vill inte min man veta ännu, så jag får vackert hålla tyst och diskutera både tjej- och killnamn!
Tycker också att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn. Har flera fina tjejnamn som vi båda gillar, men på killsidan är vi inte ens i närheten av varandra
Är i v17 på torsdag och känner heller inget mer än ömma bröst. Så är oxå lite orolig... 2 barnet, har en dotter innan som heter Tilde. För oss spelar det ingen roll vilket kön (gjorde mkp så kunde få veta kön) men hade varit mysigt med 1 tjej till.. Hihi! Men har någon förslag på lite kill, tjejnamn ? :)
Jaa, Sigrid är ju SÅ gulligt! Naemi och Noelle är fina namn också. Nils o Thor är coola namn på nåt sätt. Finns många! :) verkar som vi gillar lite fornnordiska namn? ;)
Ja visst är det synd hur man associerar till vissa namn.. :/
Tack för tipsen! :) Nja inte för gamla namn.. Det gillar inte sambon..
Smilla80: Fina namnförslag där Jag har både en Caspian och en Sander
Så roligt att så många kommit så långt! Jag har varit på ultra idag och dr gjorde det så utförligt så att jag kunde se det som rutinultra! Skönt att se att allt såg bra ut (peppar peppar ) . Bf 4 mars. V 15+4 idag och jag känner små buffar där inifrån Får själv välja om jag vill göra det bokade rul:et om tre veckor eller om jag vill vänta tills jag blir kallad om sex veckor.
Ha en fin kväll allihop!!!
Idag är det dags för KUB-test.
Minns att det var flera som också ska göra det idag, men minns inte vilka det är - tänker på er i vilket fall!
Hoppas att vi får bra siffror allihop!