Madski skrev 2015-11-07 09:46:20 följande:
Vi har inte börjat fundera än, men borde.. Bm vill skriva in det i journalen vid nästa besök i början av dec..
Vi födde storasyster på Danderyd och var jätte nöjda med allt, både förlossningen och BB-hotellet.. Funderar dock på SöS den här gången iom att det ligger närmre vilket underlättar vid besök för storasyster etc. Och iom att även dom nu har BB hotell för alla komplikationsfria förlossningar så känns det minst lika bra som Danderyd. Känns härligare med BB hotell än sjukhusrum ;)
Sjukt svårt val! BB Stockholm, södra BB och BB Sofia finns ju som sagt också., herregud, insåg nu att vi inte ens är i närheten av ett beslut.. Haha.. Men som sagt, vi var jätte nöjda med Danderyd, enda nackdelen är att det ligger på fel sida av stan för oss..
Vart födde du sist?
Sist (2010) födde vi på Danderyd, det var ganska bra, förutom att vi gick vara själva mkt. De fattade nog inte hur nära jag var, trodde att jag var en pjåkig förstföderska eller ngt. Vi var mest nöjda med BB-hotellet! När min nuvarande BM fick se kurvorna från min förra förlossning så påpekade hon att det varit ett väldigt snabbt förlopp och att ingen kommer att skicka hem mig mitt i värkarbetet nu när jag är omföderska med den historiken. Känns ju skönt. Min BM förordar nog BB Stockholm eftersom min MVC är kopplad dit.
Men, vi resonerar lite som du med SÖS, vi bor nära, lättare att ta sig dit än till Danderyd och närmare för dottern att hälsa på. Men jag har ingen som helst uppfattning om hur det är att föda där, då jag inte känner ngn som gjort det. Deras BB-hotell är dock nyrenoverat har jag läst.