• Elenic

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2015-09-03 06:50:45 följande:

Idag är det dags för inskrivning på mvc!

Och imorgon NIPT. Stora milstolpar för mig

Vågar fortfarande inte tro på bäbis, men hoppas det ser bra ut fortfarande. Beställde ett ul i samband m NIPT imorgon, så då får vi status i v11.

Åh så spännande! Håller tummarna för bra NIPT-svar och UL. :) Känner lite som du, börjar bli mer försiktigt positiv än innan, men tror att jag inte vågar glädjas förrän efter KUB nästa vecka. Men sen, om allt går bra, ska jag tusanimig gå och köpa en uppsättning bebiskläder eller nåt för att göra det verkligt för mig. Kram!
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-09-02 21:51:59 följande:
    Fast de rekommenderar mkp eftersom träffsäkerheten är ännu högre. Men bra alternativ om moderkakan sitter så att man inte kan ta mkp och då slipper man ju invänta fvp som jag tror tas i v 15-16.
    Så är det ju... Men jag och min man hade redan innan vi beslöt oss för att göra KUB bestämt oss för att INTE göra mkp vid ett eventuellt negativt besked, utan istället förbereda oss på att allt kanske inte blir som planerat. (ej mkp pga missfallsrisken, och att downs inte är hela världen för oss) NIPT som är icke-invasivt känns dock som ett ok alternativ.
  • Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-09-03 12:57:17 följande:
    Jag förstår, man kan göra på många olika sätt. Downs hade varit ett mardrömsbesked för mig eftersom det är ett så brett spektrum; från att man kan leva nästan helt självständigt till att nästan inte kunna kommunicera och leva helt skild från omvärlden. Vi har dessutom en person med Downs i släkten, så att avbryta vore ju högst respektlöst mot denne. Behöver jag säga att jag är lättad att slippa välja...?
    Förstår verkligen att det är en lättnad att slippa välja! Även vi har Downs I släkten, och en mycket välfungerande person, och det gör väl att vi är mer positivt inställda till det.
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-09-04 13:52:03 följande:

Tack för er tumhållning!

UL visade en pigg krabat som hoppade runt mest hela tiden. Mättes till 10+6, så bf blir kring 26 mars.

Nu ska blodprovet skickas till Hongkong och sen får vi svar om ca två veckor. Känns som väldigt lång tid

Jag har berättat för en kompis och mamma, väntar med att berätta för dottern tills vi fått tillbaka provsvaren. Resten av världen får väl veta allt eftersom.

Åh vad underbart!! Grattis!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-09-04 21:02:10 följande:

Jag tycker det är osedvanligt vettiga människor i den här tråden, så Victoria skulle nog platsa bra

Hon och jag är födda samma år, så kan förstå om hon har/haft lite åldersnoja!

Oh, hoppas på så snabbt svar som ni fick, Mammave!

Samma här! Har alltid delat viktiga höjdpunkter genom livet med Victoria (typ studenten etc) Tydligen ska vi få barn samtidigt nu också. ;)
  • Elenic

Ok, nu är veckan här.. Är 12+0 idag enligt det VUL vi gjorde för två veckor sen, 11+3 enligt SM. Borde närma oss "safe" alltså. KUB i övermorgon. Och jag är livrädd. Har legat vaken halva natten efter en fruktansvärd KUB-mardröm. Jag vill vill vill verkligen inte att den ska bli verklighet. Önskar så att allt ser bra ut på onsdag, och att jag kan börja tro och hoppas på detta...

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-09-07 10:48:53 följande:
    Men vi har ju kommit överens om att jag har fyllt dåliga-kub-kvoten i den här tråden, så nu ska alla få prima kub! (Förstår att du är sjukt nervös dock...!)
    Gulle gulle gulle du! Så var det ju! =)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-09-07 17:18:18 följande:

En kram till dig med, Elenic! Förstår att du är nervös. Det är så hemskt när man får såna drömmar som man inte riktigt vågar somna om efter. Det går säkert bra, ett normalt ul i v 10 är ju ett gott tecken!

Gulle, tack!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-07 20:53:56 följande:
    Fy så jobbigt det är att drömma så hemskt, men det var bara en dröm... Det kommer säkert gå galant! Håller tummarna för dig! Visst är det skönt att ha passerat 12 veckorsgränsen, är också över den nu, i v 12+1 idag... :) Lite längre gången enl dateringsul, men jag går efter SM tills efter ul nästa vecka. Hoppas så på att bebben mår väl där inne då... Kram
    Tack! Håller tummarna för dig nästa vecka! Nu är det dags för oss om 3 timmar. Hoppas!
  • Elenic

LYCKLIG!! Vi fick se en liten fin, pigg, supersöt bebis igår på vårt KUB-ultraljud. Hen vinkade och sprattlade och ville inte alls ligga still. Känner mig helt kär! Dessutom fick vi bra siffror (för min ålder) så nu ska jag verkligen pusta ut, våga tro på det här och njuta! Tack söta ni som frågat hur det gått och hållit tummar. (Jag får inte familjeliv att funka på mobilen och jag använder bara dator på dagtid typ, därav sen uppdatering.)

Just det, blev flyttad igen så nu är jag i v.12+5 helt plötsligt. Vet inte om jag riktigt tror på det (då skulle jag haft ÄL 8 dagar efter mens...) men de sa att det är den dateringen BM kommer gå på så vi får väl göra det vi också..

Stort grattis till er som som jag fick positiva besked igår och stort lycka till ni som ska iväg idag och de närmsta dagarna.

Svar på tråden Marsbebis 2016