• AKF

Marsbebis 2016

CatEyes skrev 2015-10-13 20:56:24 följande:

Grattis alla!! Hur många har RUL kvar?

Jag har RUL kvar, första veckan i november har vi tid, kommer att vara 20+0 då, så rätt sent.

Jag önskar att dagarna bara kunde gå fortare fram tills dess.
  • AKF
    mammave skrev 2015-10-15 19:40:31 följande:

Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu

Jag känner verkligen igen mig!

Hade hoppats på att tröttheten skulle lägga sig lite nu i andra trimestern, men på vissa sätt har det nästan blivit värre. Jag är hyfsat pigg när jag går till jobbet, men väl framme efter bussturen så skulle jag kunna somna i hissen...

Kolla upp om du kan få hjälp från BM och MVC.

Jag kontaktade min BM förra veckan. Hon konstaterade lågt blodtryck, fortsatt lågt hb i blodet trots järntabletter varje dag sen v10. Nu misstänker de sk blodbrist. Symptomen är trötthet, yrsel, huvudvärk, blekhet etc. Stämmer 100% på mig. Ska lämna prover idag.

Hoppas att du känner dig piggare snart!

Kram!
  • AKF
    mammave skrev 2015-10-19 12:41:28 följande:

Tack! De sa att jag skulle ta niferex varannan dag. Kanske borde ta varje ändå?... Om magen fixar det kan det väl inte skada, elr? Ska till bm om 2,5vecka tror jag det var. Har precis börjat med niferexen.

Varje dag låter som en bra idé - min bm tipsade om att ta niferex på kvällen innan man lägger sig, gärna ihop med C-vitamin, t.ex en kiwi. Ska tydligen tas upp bättre än på fm eller em som jag brukar ta dem.
  • AKF
    Elenic skrev 2015-10-19 13:43:04 följande:

Den här veckan är det dags för oss, RUL på onsdag. Är då i 18+4 (enligt KUB-dateringen) och är nyfiken på om det vidhålls eller ändras på, men allra allra mest grymt nervös. Har hamnat i den där "tänk om jag bara är tjock" spiralen, trots att jag sett en liten levande krabat där inne på två UL tidigare. Märkligt! Skönt nog är min make lugn och trygg och helt säker på att allt är bra. Men jag fattar inte varför jag inte riktigt kan connecta till den lill*. Hoppas så innerligt på att allt går bra på onsdag och att det kan ta ur mig de sista tvivlen. Kram på er alla och ha en fin vecka!

Jag förstår precis. Har också sett fostret på tidigare UL, men ändå overkligt och lite oroligt.

Min man kände rörelser utanpå magen härom dagen. Ändå fortfarande svårt att ta in för oss båda faktiskt. Vi har RUL om två veckor.

Varmt lycka till på ert RUL imorgon!
  • AKF
    NellieMeja skrev 2015-10-20 13:19:40 följande:

Nu är dagen snart här för Rul. På torsdag är det äntligen dags å jag längtar så. Är faktiskt inte nervös. Tycker mig känna bebisen varje dag å kub testet var ju bra. Så jag går på det vill ju försöka njuta eftersom det är sista graviditeten och än har inte foglossningen börjat bli jobbig. Den har varit värre dom andra två graviditeterna redan vid denna vecka jag är i nu. Gick in i v19 idag snart halvvägs yeess. Men självklart nojar jag ändå hihi :)

Lycka till på RUL på torsdag! Ska bli spännande och höra om du får ha kvar samma BF.
  • AKF
    Carabellis kusp skrev 2015-10-23 17:46:56 följande:

Ja, det var länge! Vilken vecka kommer du att vara i nästa gång? Jag skrev in mig 14 augusti i v 10 och återvände nu i v 21. Går nästa gång i v 25 och då ska blivande storasyster med. Hon är väldigt nyfiken på lillasyster och har stora planer på att hon ska få rosa nappar och en kaninfilt<3

Vi har också funderat på att ta med blivande storasyster på något av besöken framöver. Frågade ni bara barnmorskan om det var ok eller hur gjorde ni?
  • AKF

Grattis Elenic och NellieMaja till era glada och positiva besked från RUL!

• AKF
    Madski skrev 2015-10-28 17:43:44 följande:

Hej, jag har följt tråden "i smyg" sen den startades och äntligen vågar jag mig på att logga in och skriva ett inlägg. Vi hade rul idag och fick veta att det är en frisk liten lillebror som ligger i magen.. Storasyster är sex år och är eld och lågor över att få ett lillasyskon. Äntligen kan min oro äntligen släppa en del och jag kan börja njuta av att vara gravid, börja kolla vagn, göra inköp, planera etc. Av någon anledning har jag varit orolig till tusen trots jätte bra resultat på kub etc. Men som sagt, äntligen andas jag ut och vågar hoppa in i tråden här på riktigt.. Bättre sent än aldrig ;)

Välkommen! Och grattis till fina besked på RUL!

Vilken vecka är ni i?
  • AKF
    Madski skrev 2015-10-29 17:26:31 följande:

Tack! Går in i vecka 20 imorrn så snart halvvägs.. Bf 24 mars, men om han är lika envis som storasyster så blir det nog inte förens i april... Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 20 nu, har RUL på måndag och går in i vecka 21 då. Hittills så har vi fått ett BF satt till 21/3, men vi får se om de ändrar på rutinultraljudet.
  • AKF

Idag är det dags för RUL - äntligen! Som vi längtat. <3

Svar på tråden Marsbebis 2016