Marsbebis 2016
Aztec: Jag tänker också på dig idag, som många andra här.
Reflexen: Jag är beredd att hålla med dig med tanke på vad vi fick hem för skräp härom veckan. ;) Men, det var inte så för 6 år sen.
Aztec: Jag tänker också på dig idag, som många andra här.
Reflexen: Jag är beredd att hålla med dig med tanke på vad vi fick hem för skräp härom veckan. ;) Men, det var inte så för 6 år sen.
Grattis till er fina son Aztec! Jag hoppas att ni båda mår bättre snart.
Jag har också funderat på det där med tid på förskola för dottern. Jag hämtar/lämnar så att det blir lite kortare dagar för henne nu, men det är svårt att få ihop det.. jag är sjukskriven för att kunna vila 50% inte för att gå ut och åka pulka eller leka med henne, hur mkt jag än skulle vilja. Sjukskrivningen handlar ju om min hälsa. När min sjukskrivning går över till heltid så kommer det ju vara en helt annan sak, då kommer det bli enklare med senare lämning och tidigare hämtning. När bebisen har kommit så blir det förstås också kortare dagar men dottern är en riktig förskoleälskande tjej så att sluta helt och ta henne från det sammanhanget och alla kompisar när det är hennes sista vår där känns inte rättvist.
När du är sjukskriven är saken klar tycker jag. Det är självklart att du ska vila efter jobbet tycker jag! Annat för mig som har grav.penning, för jag är ju frisk, även om jag är trött. Som tur år gillar min flicka förskolan och ska gå kvar även efter att bebisen kommit. Hur gammal är din dotter nu igen? När tror du att du blir heltidssjukskriven?
Finns det någon som har bra koll på föräldraförsäkringen? Glömmer alltid hur det är... Ger föräldrapenning högre eller lägre ersättning per dag, om man tar dagar med full ersättning, än den tillfälliga föräldrapenningen?
Nu hoppar jag på ett helt nytt ämne; är det nån som har/har haft en mosekorg eller bedside crib?
Högre! Weii!
Jag kanske inte har rätt om du kollat. Fick för mig att vab är på sjukpenningsnivå. Talet för fp är ju högre.
Hej tjejer! Läst ikapp lite efter att ha varit utloggad en tid. Mysigt att läsa om förberedelser och BB-väskor. Jag är ju 'bara' i vecka 34 än så länge men har redan köpt det mesta, jag var nog rädd att inte orka senare.
Tråkigt att läsa om sömnlöshet och smärta för vissa av er. Jag upplever att den här graviditeten är och har varit ganska annorlunda än när jag väntade dottern för 6 år sen, hittills har det väl varit på ett negativt sätt dvs att jag haft mer besvär än förra. Jag är sjukskriven heltid nu för bäckenuppluckring och har precis börjat landa i det. Lär bli uttråkad... Hade ju planerat att jobba en bit in i mars. Dock är jag sjukt tacksam (!!!) för att få sova bra, inte vara konstant igentäppt i näsan och att jag kan hålla halsbrännan i schack! Sköt om er allihopa och ha en fin helg!
Ja, förhoppningen är att dom blir kvar, men min bm på mamamia trodde tyvärr att det stänger vid månadsskiftet.. Hoppas att du kan få tydliga besked imorrn! Ser fram emot update ;) ang. SöS så väljer jag bort det pga att jag antar att många som valt södra BB isf hamnar/väljer SöS samt att dom bygger på fl där nu om jag förstått allt rätt.. Håller tummarna för att allt startar när det inte är rusningstrafik för isf känns Danderyd inte allt för långt bort :) men södra BB hade varit att föredra.. Blir så less på alla rykten, hur svårt ska det vara att ge ett rakt och ärligt svar!? Att vara orolig för vart man ska få plats etc. Är det sista man behöver..
Ja, garanterad är jag såklart inte, men även om man har sin mvc på södra BB så är det svårt att föda där om förlossningsdelen läggs ner vid månadsskiftet ;) hur som, en massa rykten och ingen som vet säkert. Troligen har även de som jobbar där och på SöS fått "munkavel" för att inte skapa onödig oro.. Men enligt mig så blir man mer orolig desto färre svar/info som ges..
Nej, nedläggningen känns väldigt konstigt och ännu mer skumt att dom sen ska starta upp södra BB igen fast i Södertälje, ologiskt enligt mig ;)
Hoppas att dom bestämmer sig för att BB Sofia blir kvar iaf. Jag tror och hoppas på det.