Marsbebis 2016
Hej på er! Tack för råd om vikt och träning efter förlossning. Jag kommer att satsa på balanserad kost, massa promenader, börja med mammaträningen som finns på Friskis så fort efterkontrollen är klar för att sen trappa upp lite om försommaren tillåter. Jag har ju gått upp rätt mkt, bland annat pga orörligheten nu under graviditeten.
Missat en massa här, lite för trött och haft för ont för att hänga med varje dag, men läser och följer det jag hinner se. Idag är det 5 dagar till BF och jag märker inga tecken på att bebisen vill ut i förtid. Lite buff, massa hicka och en lätt tryckande känsla neråt, men annars lugnt. Har till och med vågat köpa hem lite lamm att laga till påsk och vi har bokat bord för brunch när min man fyller år under påskhelgen, nästan så att hon kan få vänta till efter påsk, men det skulle på ett sätt inte förvåna mig om det blir i helgen bara för det. Ha en fin helg allihopa och en glad påsk! Jag hoppas att det kommer ett gäng fina påskbebisar att glädjas åt.
Bra att du planerar för "vanligt" liv och inte bara är stand by. Tiden går så mycket långsammare om man gör det. Även om jag är +4 idag så har jag förberett en hel del påskmat, bjudit in mamma på påskmiddag (hon får väl laga den själv om vi är på BB ;) ), tänkt ut en del påskaktiviteter osv. Man blir ju gaaalen om man tänker att nu snart kanske - jag tänker istället "senast 4:e april". (Vilket ju bara är 10 dagar vilket egentligen är ingenting.)
Hoppas dock för vår bådas skull att det blir en fin liten påskpresent! =)