aztec skrev 2016-01-21 13:46:43 följande:
Verkar som många snart går över på gravidspenning? Skönt? :D
Skönt att sova i sin egen säng inatt men var lite trött när dottern vaknade 06 imorse (som vanligt) fått sovmorgon på sjukhuset ;)
Kände mig sen som en dålig mamma, men lämnade dottern hos dagmamman i 4h idag. Mannen jobbar och vi hade ingenting till barnet förutom vagn och bilbarnstol ;) så nu har jag kört runt som en galning på Ikea, Coop, babylandet, hm och pop nu på FM och köpt vad jag hoppas är allt. Läkaren sa inte något om sängliggande så vi låtsas som ingenting ;)
Dock är foglossning ett helvete så blir tv med dottern nu en stund så jag kan vila. Ikväll blir det tvätta barnkläder och sängkläder så det är redo om bebisen kommer nästa v.
Hur går det för er? Något "bästa köp tips" som ni hade med förra barnet? :)
Ja ska bli jätte skönt att få vara hemma!
Skönt att du fått komma hem. Du vet att du får lämna din dotter heltid hos dagmamman (om du hade det innan) nu när du o bebis inte mår bra.
Det som vi inte hade förra gången var adapter till vagnen o bilbarnstolen. Det har vi köpt nu. Det var rätt tungt att bära babyskyddet! Sen ska jag även köpa ny väska o ha som Skötväska. Med dottern hade jag en riktig Skötväska men nu vill jag nog inte se så "mammig" ut med Skötväska som blir Lixom min handväska!!???????? Så det är väl mina tips