Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Två jobbeveckor kvar. Har fått en bristning under navlen o tycker detta är jätte jobbigt. Kroppen förändras o jag kan inget göra åt det! Magen kliar o den är faktiskt öm i huden också! Känner mig faktiskt riktigt nere just nu. Vill bara gå hem o dra täcket över mig men har man barn o man så är det inte så lätt. Hoppas att jag snart mår bättre

• Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-20 18:51:15 följande:

Är helt slut efter att ha haft en kaosdag på jobbet.,vet inte hur jag ska orka. Eftermiddagarna är tuffast. Morgon och förmiddag går bra men sedan kommer foglossning och jag är helt knäckt på kvällarna.,Men förra veckan skickade jag innom grav penning till försäkringskassan i sista stund. Känner mig inte hoppfull då chefen inte skrev så bra., vi får se vart de leder. annars måste jag nog prata med läkaren om sjukskrivning snart, i alla fall på deltid.orkar inte med heldagar.

På tal om förlossning är det någon mer som planerar att föda på Södra BB ?

Så bra att du skickade iväg ansökan :) håller tummarna! Jag har endast 7 dagar lvar på jobbet nu o heldagar är jätte jobbiga! Har jätte ont på kvällarna. Igår fick jag även en ordentligt spark på magen av ett äldre barn, inte med meningen såklart....lite rädd blir man och är jätte glad att jag snart få gå hem. Det låter som om du måste bli sjukskriven om du inte blir godkänd av FK. Vilken vecka är du i? Idag är jag i v 31(30+1)
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-20 20:51:28 följande:
    Nästan precis som jag 30+2 idag . Det är jobbigt att stänga och jobba sent på em tycker jag, funkar bättre när jag öpnnar. Ikväll har jag knappt kunnat röra mig och haft så on. Imorgon har vi möte till 19:00 suck, hoppas få svar snart. Hur lång tid innan du fick besked Frida Li?
    Jag skickade in i början av december och fick svar en vecka efter! Ibland går det fort :) men dom vågade nog inget annat när jag även skrev att min första dotter var för tidigt född ???? jag är på fortbildning imorgon, ska bli skönt att sitta o ta det lugnt. Dock ska jag redovisa så det är lite nervöst!!:)
  • Frida Li
    aztec skrev 2016-01-21 13:46:43 följande:

Verkar som många snart går över på gravidspenning? Skönt? :D

Skönt att sova i sin egen säng inatt men var lite trött när dottern vaknade 06 imorse (som vanligt) fått sovmorgon på sjukhuset ;)

Kände mig sen som en dålig mamma, men lämnade dottern hos dagmamman i 4h idag. Mannen jobbar och vi hade ingenting till barnet förutom vagn och bilbarnstol ;) så nu har jag kört runt som en galning på Ikea, Coop, babylandet, hm och pop nu på FM och köpt vad jag hoppas är allt. Läkaren sa inte något om sängliggande så vi låtsas som ingenting ;)

Dock är foglossning ett helvete så blir tv med dottern nu en stund så jag kan vila. Ikväll blir det tvätta barnkläder och sängkläder så det är redo om bebisen kommer nästa v.

Hur går det för er? Något "bästa köp tips" som ni hade med förra barnet? :)

Ja ska bli jätte skönt att få vara hemma!

Skönt att du fått komma hem. Du vet att du får lämna din dotter heltid hos dagmamman (om du hade det innan) nu när du o bebis inte mår bra.

Det som vi inte hade förra gången var adapter till vagnen o bilbarnstolen. Det har vi köpt nu. Det var rätt tungt att bära babyskyddet! Sen ska jag även köpa ny väska o ha som Skötväska. Med dottern hade jag en riktig Skötväska men nu vill jag nog inte se så "mammig" ut med Skötväska som blir Lixom min handväska!!???????? Så det är väl mina tips
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-21 19:39:54 följande:

[quote=76254090][quote-nick]Frida Li skrev 2016-01-21 15:06:07 följande:[/quote-nick]

Jag skickade in i början av december och fick svar en vecka efter! Ibland går det fort :) men dom vågade nog inget annat när jag även skrev att min första dotter var för tidigt född ???? jag är på fortbildning imorgon, ska bli skönt att sitta o ta det lugnt. Dock ska jag redovisa så det är lite nervöst!!:)

[/Får hoppas att de är lika snabba för mig. Jag skrev också att jag födde för tidigt förra gången. Hoppas det hjälper. Känner nu i efterhan att jag kunde skrivit så mycket mer. Gillar inte blanketter. Spännande mer redovisning vad ska du prata om?

Vi har en ny inskolning nästa vecka. Jag är även samordnare på förskolan och it ansvarig så jag har lite uppgifter att överlämna innan jag kan lämna.

Jag läser förskolelyftet i samarbete med Malmö högskola. Kanske inte var den bästa tiden att läsa en kurs nu under hösten ???? imorgon redovisar jag mitt arbete jag gjort under hösten med barnen inför mina kurskamrater, chef, specialpedagog o utbildningsförvaltningens chef! Arbetet är färdigt o ska bara mailas in. Handlar om pedagogisk dok o kvalitetsarbete.

Jag är just nu ensam fsk lärare kvar på min avdelning så jag försöker lära upp alla mina kollegor hur man använder datorn (????) och iPad!! ???? denna vecka instagrammar jag även om mitt yrke genom kommunens instagram. Tänkte växla ner nästa o sista veckan på jobb ????
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-01-21 19:39:54 följande:

[quote=76254090][quote-nick]Frida Li skrev 2016-01-21 15:06:07 följande:[/quote-nick]

[/Får hoppas att de är lika snabba för mig. Jag skrev också att jag födde för tidigt förra gången. Hoppas det hjälper. Känner nu i efterhan att jag kunde skrivit så mycket mer. Gillar inte blanketter. Spännande mer redovisning vad ska du prata om?

Vi har en ny inskolning nästa vecka. Jag är även samordnare på förskolan och it ansvarig så jag har lite uppgifter att överlämna innan jag kan lämna.

Oj alla smailisar blir frågetecken! ???
  • Frida Li
    aztec skrev 2016-01-23 10:32:03 följande:

Ingen förändring än med mera medicinering :/ dock så är han fixerad redan, 34+2, känns tidigt? :)

Känns skönt att vi fixat allt nu inför ankomst :)

Det var min dotter oxå o hon föddes några dagar senare
  • Frida Li
    aztec skrev 2016-01-24 11:09:16 följande:
    Oj, så tidigt alltså? x) tur jag ligger på sjukhus då ifall det skulle dra igång ;) nu blev jag lite nojig även om jag vet att alla är olika..
    Nej förlåt, hon var fixerad i v 35 o kom v 36+1, så det var inte så tidigt hon kom. Men därför tror jag att det är ganska normalt att de är fixerade där i v 34-35. Min bebis ligger långt ner nu sa Bm ( v 30+4) så lillasyster kanske fixerar sig snart. Har inte forskat så mycket om just fixering, det får jag nog göra :)
  • Frida Li
    aztec skrev 2016-01-25 14:23:07 följande:

Vet inte om det var goda nyheter eller dåliga idag, blandat kanske?

Hade undersökningen i fm och bebisens hjärtrytm hade inte slagit om tyvärr. Så bara fortsätta äta medicinen tills på onsdag då vi får träffa barnhjärtläkaren igen. Men läkaren på undersökningen pratade med han via telefonen och troligtvis om det inte är förändrat på onsdag så blir det kejsarsnitt, kan bli så tidigt som på torsdagen! Bara tre dagar kvar! Kändes overkligt.

Nu väntar jag på läkaren på hjärtintensiven som ska bestämma om jag får åka hem tills på onsdag eller om jag måste stanna kvar. (de har platsbrist och mina värden har varit bra hela tiden så hoppas de släpper iväg mig.)

Men som sagt, hoppas att det slår om tills på onsdag, men börjar ställa in mig på att det blir kejsarsnitt nu och att de får fixa hans hjärta när han kommer ut istället!

Någon som gjort planerat kejsarsnitt? Hade en "vanlig" första förlossning..

Vad ska dom göra med hans hjärta om han kommer ut nu då?
  • Frida Li
    aztec skrev 2016-01-27 17:47:57 följande:

Tack alla! :)

Vi kom hem från akademiska nu för en timme sedan, det var oförändrat hos bebisen och de vill inte sätta mig på högre doser medicin. Så vi ska tillbaka till sjukhuset imorgon bitti kl 7.00 för snitt direkt på morgonen!

Så idag direkt efter undersökningen så fick vi träffat narkosläkaren samt hon som ska snitta mig imorgon osv. Mycket info att ta in och ta med sig hem.

Även om de talas om det i två veckor nu så kom det ändå som en liten chock. Att imorgon är han här! Hur länge vi (bebisen) blir kvar vet vi ju inte men preliminärt 1-2v om allt går som det ska :)

Jag börjar även slappna av nu efter ha spänt mig i två veckor känns det som, så är helt slut i kroppen och huvudet. Att imorgon är det inte någonting jag kan göra längre utan doktorerna tar hand om lillkillen.. Jag hoppas jag kan somna ikväll och att allt går bra imorgon! :)

Lycka till!!
Svar på tråden Marsbebis 2016