Marsbebis 2016
Carabellis kusp skrev 2016-03-10 10:37:29 följande:
Då förstår jag verkligen att du är bekymrad. Strax under 4,5 kg känns som ett stort barn, särskilt om man inte är storvuxen. Jag förstår mig inte riktigt på hur barnens storlek bestäms; jag vägde 4,1 vid BF + 16, medan min dotter vägde 3,25 på BF+12. Kanske den lille bebis maken var väger in? Han vägde bara 3 kg. Å andra sidan borde väl naturen vara smartare än så? Att en kvinna får ett barn som hennes bäcken klarar istället för ett som liknar mannen. Alla kvinnor i min släkt har fött barn på minst 4 kg. Kan iofs tilläggas att de haft stora viktökningar om minst 20 kg medan jag landat på ca 13-14.
Jag har på känn att vi är på ds samtidigt. Typ 21 mars när jag sätts igång, hehe.
Tja, jag vet inte heller... Jag var liten när jag föddes, under tre kilo, och andra barnens pappa var normal. Och ändå fick vi stora bebisar. Jag hade inte högt socker och gick inte upp massor i vikt. BM pratade om att det kan vara för att jag är sån tränings/näringsivrare, att barnen helt enkelt fick mycket näring och syre i livmodern pga. att jag "ger kroppen bra grejer". Men jag vet inte...
Nu som sagt var pappan som bebis större och jag är nog mest oroad för Homf:et - han har verkligen JÄTTEHUVUD och jag har typ stl.34/36 över höfterna dvs. ingen jättebäcken direkt... Men, jag har ju foglossning från helvetet så det är väl bara att töja ut det gissar jag. Låter skönt. ;)
Haha, det vore väl toppen om vi var på DS samtidigt! Håll ögonen öppna efter en rödhårig tjej runt 1,65 (med en man med jättehuvud ;) ;) ) så är det kanske jag. Men jag är ju rädd att det snarare blir 1:a april för mig...(dotterns mardröm)