• Elenic

Marsbebis 2016

Ja, massor! På gott och ont... Själv fattar jag faktiskt inte varför hon valde Karolinska, det står typ sist på min lista. Själv hoppas jag bara på att få komma till Danderyd där mina andra två är födda, tycker det är toppen där med patienthotellet. ????

Frida Li skrev 2016-03-03 10:28:10 följande:

Vad många sjukhus ni var att välja på i Sthlm! Jag har typ 1 av välja på i Skåne o jag tar ju den som är närmast, 25 min bort :) Victoria födde ju på Karolinska, e det bra där? Tillhör man ett visst sjukhus eller man får välja?

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2016-03-03 18:25:13 följande:
    Vad sägs om en stor fläck avslag bak på sjukhusskjortan?
    Hahaha, grym plan! ;)
  • Elenic
    CatEyes skrev 2016-03-03 21:20:50 följande:

Grattis till alla som har fått sina bebisar under veckan :) nu händer det grejer.

Imorgon är det min tur, ska snittas kl. 7.15 om inte det finns några akuta snitt. Är jätte nervös men jag är så trött på att vara gravid så det ska bli så skönt att träffa vår bebis imorgon :)

Oooooohhh, spännande! Lycka till med allt!
  • Elenic
    AnniAy skrev 2016-03-04 08:19:27 följande:

Alltså vilken jävla tur min man har. Han har tjatat om att ungen ska födas den 4 mars för att han fyller år. Och gissa vart jag är? Med en liten prinsessa liggandes på mitt bröst. Den 4e mars :D

Wow, grattis, vad roligt! Vi hade ju samma bf, nu blir jag nästan lite avis... ;)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-03-04 11:46:37 följande:
    Oj, du måste ha trott att förlossningen bombis var på gång?? Det hade jag varit övertygad om i alla fall! Har det varit lugnt sedan? Håll ut ett tag till, snart kommer du ha din lilla bebis i din famn. Hjärta
    Alltså, jag var nog mest lite förvirrad ärligt talat. De andra två har ju börjat så pang-bom (vattnet gick resp. jättestarka värkar och kraftig blödning) så jag kände inte alls igen det här och tänkte nog att det nog mer var nån konstig lurig förvarning iom att detta är den berömda trean som man hört så mycket om. Däremot slog det mig att vi ju inte gjort upp med hur vi ska kontakta min mamma (barnvakt) om det drag igång mitt i natten, att vi inte packat väskan etc. så jag fick lite eld i baken på att skynda på de grejerna. Jag har ju i någon sorts försök att skydda mig själv från "gå över tiden leda" skjutit det framför mig... :) Hoppas verkligen att bebis snart kommer. Om inte annat så har jag GARANTERAT bebis om en månad. ;)
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-03-04 11:28:14 följande:
    Aha, sorry! Men gud så härligt med en triss i tjejer, storasystrarna är säkert jätteglada och stolta? Lycka till nu med den nya lilla familjemedlemmen!

Ska puffa fram BF-listan så man har lite koll. Jag har BF den 19/3 så man är liksom lite inställd på att det blir kring det, men när man nu ser att även "de sena" marsbebisarna börja ploppa ut så inser man att pyret faktiskt kan göra entré när som helst! I helgen SKA jag packa BB-väskan, så det så... nu kan jag inte skjuta upp det mer.

Kan ni andra tjejer liksom förstå att vi är framme vid den här tidpunkten, då våra små älsklingar faktiskt ska komma?! Jag blir överväldigad ibland när jag tänker på det!
    Ja, jag blir nog både glad och skrämd när jag ser att bebisarna på och omkring mitt bf börjar titta ut. Jag försöker ju mentalt ställa in mig på att få 14 dagar EFTER bf, men om nåt skulle dra igång nu vore jag nog rätt oförberedd... Fick ju en förvarning häromnatten när jag sen tog tag i att packa väskan halvfärdig iaf. Men det börjar nog bli läge att ställa in sig på att den här graviditeten faktiskt kommer leda till att jag har en BEBIS snart. Helt ofattbart och överväldigande!
  • Elenic

Förstår dig, känner nästan likadant... Har bf om två veckor men inser att det kan vara FYRA långa veckor till bebis. Fattar inte hur jag ska lyckas hålla humöret uppe. Tar det dag för dag, imorgon tjejmiddag - ska bli roligt. Och idag hände en stor grej på jobbet som jag kämpat för i tre år, så nu får jag lov att åka in och jobba en hel del nästa vecka vilket ärligt talat känns som en befrielse. Nåt annat att fokusera på liksom, skönt! Håll ut och ta det dag för dag och gör precis som du tänkt, planera in roliga grejer så tiden går. Snart nog är vi där!

Frida Li skrev 2016-03-04 17:29:39 följande:

Jag blir deprimerad när jag läser om alla bebisar som ploppar ut ;) jag har ju aldrig varit gravid så här länge v 36+3 ;p

Jag vill bara få ett slut på detta nu o har väl grävt ner mig lite för mycket..o jag får nästan panik att jag kan gå över o föda i april i värsta fall!! Behövde komma ut "i världens idag och köpte fika o åkte till mitt jobba flabbade i två timmar i personalrummet. Det behövdes :) bokade även in mormor o morfar som barnvakt imorgon över natten, tänkte jag o mannen kunde ha en myskväll o sova ut. Vi båda sover så otroligt dåligt, jag som höggravid o han nyopererad.

Hejja hejja oss som snart får våra guldklimpar!!!!

• Elenic

Åh vad härligt det är med alla bebisar som föds - GRATTIS alla till era små älsklingar! Själv har jag grymt svårt att tänka och tro att det någon gång ska bli förlossning för mig. 14 dagar till bf nu, så inom 4 veckor BÖR vi ju ha en knodd till i den här familjen. Men det är så sjukt svårt att ta in. Har iaf en intensiv vecka framför mig med mycket jobb, mycket rep och mycket på TODOn så den lär väl gå fort iaf. Har inte riktigt ro att bara vara hemma och vila (känner efter för mycket då och märker mer hur ont jag har) så jag är glad för att ha nåt att göra varje dag.

En annan "intressant" utveckling just nu är att jag verkligen inte har mycket kläder att ha på mig längre! Har ju knappt köpt några mammakläder och nu börjar verkligen vanliga kläder vara för korta. Klänningar funkar ju fortfarande, men det är ett klart gissel att knö sig i strumpbyxor. Om det bara är 14 dagar kvar kan jag ta att ha ytterst få plagg att variera mig med, men om vi snackar en månad? Trist, trist, trist! Samtidigt inte läge att köpa nytt nu när jag VET att det här är sista barnet. Vore så himla kul bara att få känna sig fin när allt annat är allmänt jobbigt liksom...

• Elenic
    Madski skrev 2016-03-06 11:59:56 följande:
    Känner igen kläddilemmat.. Gaaah! Känns skönt atg jag slutade jobba i fredags vilket iaf gör att det inte känns lika jobbigt att garderoben är obefintlig för tillfället., ska på derby idag och har slagit till på att låna en a sambons djurgårdströjor för mina är alldeles för små för tillfället, haha.,
    Haha, ja - jag slutade ju jobba förra fredagen och skulle egentligen bara jobba en dag i veckan hemifrån nu, men så hände en jättekul och spännande sak på jobbet i fredags som gör att jag "måste" (måste så klart inte men väljer) jobba från kontoret må-ons i veckan som kommer. Kommer helt klart bli utmanande att försöka se lite business ut när jag helst går i mysbyxor och maxit-shirt liksom... ;)
  • Elenic

Mmm, jag har också ett par mammabyxor, that's it.

Kul med lite kul! Jag har världens slöaste dag med noll aktivitet känns det som och då går det så lååååångsamt..

Frida Li skrev 2016-03-06 16:03:39 följande:

Jag känner oxå igen klädproblemet! Köpt mamma byxor men bara ett par känns bekväma nu på slutet, men dom börjar bli slitna. Msmmatröjor har jag en, kör längre linnen o koftor. Vårjackan jag har kan jag ej knäppa....o idag snöade i Skåne.

Idag har vi haft lite skoj, barnteater med mormor o mc Donalds! Mormor lyckades fånga mig på bild, så stor magen är nu! Herregud!!!:)

Svar på tråden Marsbebis 2016