Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Är det någon mer som har problem med gaser i magen? Sorry för too much info, men jag rapar som en hel högstadieklass! Efter att jag har ätit blir jag illamående. Då måste jag röra på mig och så kommer värsta raparna (och illamåendet släpper). Jag snackar alltså flera sekunder långa monologer! Helt otroligt vad min kropp kan producera. Ni kan tro att jag känner mig fräsch och kvinnlig

• Reflexen

Glad påsk härifrån också!

Har just njutit av påsklunch med sill o lax o påskmust! Sa att vi kör påskmaten till lunch, för säkerhets skull skulle ju vara väldigt frustrerande om det skulle dra igång i em och jag skulle missa maten!!

Bf idag, inga som helst känningar dock. Max 14 dgr kvar nu jag är trött, men njuter faktiskt av sparkarna. Det är så mysigt.

• Reflexen

Tack för bra amningstips, Elenic!

Hoppas att liggamning ska funka för mig. Testade aldrig det med dottern, hon sov i egen säng. Nu har vi en sån bedside crib, så kanske det funkar.

Förstår att du inte gillar frågan om "det kommit nån bäbis ännu"! Även om folk menar väl och frågar för att de är intresserade på riktigt, så är det svårt att vara mild i sinnet när man gått över tiden och bara vill bli av med magen!

• Reflexen

Vad bra att bedövningssalvan hjälper, Frida! Alla knep är tillåtna så här i slutet!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-26 17:01:02 följande:

Du är en klok kvinna! Bra att ha kolhydratladdat inte minst! Antar att påskmust är outstanding som sportdryck under förlossningen om det finns nån kvar.

På vilken dag i förhållande till BF startade din förra förlossning?

Japp, kände mig mycket klok när jag lade fram mitt argument för lunchen!

Ska starkt överväga det där med påskmusten!

Förvärkarna/värkarna började på BF-kvällen sist, så kan ju hoppas på att nåt händer ikväll
  • Reflexen

Frida: förstår att du är lite rädd, det hör väl liksom till. Jag tror dock du kommer fixa detta galant! Du har ju världens häftigaste belöning att se fram emot.

Pepp o kram!!

• Reflexen
    mammave skrev 2016-03-26 21:25:13 följande:

Massera när du ammar o lägg på värme (kanske du redan gjort). Tror det finns inlägg som värmer bra oxå, som du kan ha i förebyggande

Oh, jag hade såna värmande inlägg förra gången, älskade dem! Gjorda av alpackaull eller nåt liknande. Värmde men blev inte svettigt.
  • Reflexen

Grattis Frida och välkommen till världen, Moa!

Förstår att du är trött nu, hoppas du får vila ordentligt och snart är i form igen!

Svar på tråden Marsbebis 2016