Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Tror den är ganska uppdaterad.

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 (?)

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3 - födde en son 14/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3

Santine - födde dotter 12/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3

Mialinden: 14/3 - födde en dotter 16/3, Idun

Nelliemeja: 17/3, dotter född 22/3

Smilla80: 19/3 - födde en dotter 19/3

L1n: 19/3

Elenic: 20/3

AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

• Reflexen
    Frida Li skrev 2016-03-23 14:11:49 följande:

Någon som har erfarenhet av belly bandit?

Nej, har inte hört om den tidigare.
  • Reflexen

Ni som sett den där berömda slemproppen (o nu menar jag inte den där killen som raggar desperat och osmakligt på krogen fem i två! ), tror ni detta kan vara den?

Små (2-4mm) bitar mjukt ljusgrönt klet? Det är inte så mycket, men liknar inget jag sett innan och har kommit på pappret de senaste tre gångerna jag varit på toa.

Trodde slemproppen skulle vara hårdare, mer geléaktig än dessa, därför är jag ganska osäker. Men hoppas gör jag ju

• Reflexen

Tack för era svar! Tänkte väl det.. Är förmodligen någon ny variant på flytningar bara... Var väl för mycket begärt att det skulle vara ett tecken på nära förestående förlossning!

• Reflexen

Tråkigt med män med de förfärliga mansförkylningarna! Smärtan vid en förlossning är ju ingenting i jämförelse!

Min kära man är frisk, men har så konstiga prioriteringar för tillfället. Just nu var det visst viktigt att gå ut i verkstaden och fila på någon uppfinning. Jag var mer inne på att bädda spjälsängen eller kanske förbereda i stallet så det är i ordning för hästvakten ifall vi måste åka in?!

• Reflexen

I natt trodde jag nästan att det var något på gång, vaknade till flera gånger av molvärk i magen. Nu är den som bortblåst! Inte en enda liten pyttekänsla av förvärkar eller liknande.

Jaja, den som väntar på nåt gott, osv!

Sista ordinarie BM-besöket vid lunch, får se vad hon säger. Har inte haft mer huvudvärk sen i måndags, så verkar vara lugnt på den fronten iaf.

• Reflexen

Vad bra att du var så tydlig mot din man, Elenic! Det är det de behöver, klara och tydliga besked! (och nu menar jag det inte sexistiskt enbart mot män, jag tror stenhårt på tydlig och rak kommunikation oavsett om det är inom familjen eller på jobbet e dyl.)

Jobbigt när vattnet samlas så, Frida o Elenic! Jag har inte känt av det, men gått upp fyra kg den senaste veckan så misstänker att jag samlar en del också!

• Reflexen

Även jag har min lilla mamma boende nära. Så sjukt lyxigt att ha en extra vuxen till hands i princip när som helst! Även min mamma har gått i pension och är därför hemma på heltid. Jag får hålla lite koll på henne så att hon inte sliter för mycket bara. Hon är ju lika exalterad som vi över den lilla som kommer strax, och städar och pysslar som en tok!

• Reflexen

Allt såg bra ut hos BM. Blodtrycket var föredömligt lågt igen och inga proteiner i urinet. Skönt!

Hon gjorde en extra koll m ul och huvudet är nedåt!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-24 16:59:14 följande:

Skönt att VETA att huvudet ligger rätt. Spännande...! Då är det bara födandet kvar då

Haha, ja. BARA födandet kvar, ja...
Svar på tråden Marsbebis 2016