Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Föds inga barn på min front heller! Fick mycket mer förvärkar inatt än jag haft innan och lite mer blod. Ringde förlossningen idag, bm där var bra att prata med, ställde många frågor och viftade inte bara bort det. Men hon trodde på slempropp snarare än teckningsblödning (som MVC trodde) eftersom jag inte har klarröd blödning utan mer blodblandat slem/rosa med röda strimmor... Tycker inte det ser likadant ut jämt så svårt att förklara. Hur såg era blödningar ut carabellis och mialinden?

• Smilla80

Stort grattis Santine! Gick fl bra? Blev det en liten... Minelle nu då? Om jag inte minns helt fel...? :)

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-18 13:08:58 följande:

Samma som du beskriver! Aha, så det var slemproppen alltså...! Trodde den skulle vara mer som gelé.

Ja Gud vet vad det är för nåt egentligen. ;) kan nog vara vilket som. En del beskriver teckenblödningen som "slemmig" också, så... Men eftersom det moler i samband med detta och jag får sammandragningar så fort jag reser mig så känns det ändå mer som en teckenblödning, som att ngt pågår där nere.

Känner mig lite som en tickande bomb just för att jag nu fått blödningar - annars har jag ju inte bråttom. Men nu är jag liksom "put on hold" och försöker vara nyduschad, ha upptvättat de kläder jag vill ha med mig till BB och ha BB-väskan helt redo, UTIFALL att... Lite påfrestande. Och jag som var så ostressad över när det skulle sätta igång innan detta blod visade sig... =/
  • Smilla80
    mialinden skrev 2016-03-18 14:02:50 följande:

Det var blodblandade flytningar för min del, rosa och strimmor. Blev rosa på papperet när jag torkade. Det kom inte hela tiden utan på morgonen och sen lite rödare på kvällen. Men då hade jag ju gjort hinnsvepning så på kvällen kan det vart blod efter den...

Låter ju väldigt liknande! Hm.... :)
  • Smilla80
    Elenic skrev 2016-03-17 11:09:36 följande:

Helt riktigt, det funkar inte sådär jättebra att gå... Inte att sitta heller faktiskt, om man inte sitter på något jättejättemjukt. Annars får man liksom "trycka upp" huvudet först med handen typ så att man inte sätter sig på det. Allvarligt! Helt sjukt...

Helgen vore klart vältajmat, storbarnen är hos sin pappa den här helgen, men jag har väl egentligen siktat in mig till påsk. ;)

Nämen oj, måste kännas helskumt! Och låter rätt obehagligt...

Ja det kanske blir en liten "påskkyckling" som kläcks lagom till påsk, hihi... Jag hoppas i smyg faktiskt på ditt bf-datum, 20 mars... ;) en mycket nära familjemedlem har namnsdag den dagen och dennes pappa fyller år samma datum, så det hade känts speciellt!
  • Smilla80

Nu har vår efterlängtade tredje lilla goding kommit till världen! De stolta storebröderna har fått en lillasyster. En punktlig dam som föddes på självaste BF-dagen! Kom in till förlossningen vid kl. 22 igår kväll, vid koll kl. 22:30 var jag öppen 4 cm - och drygt 2 timmar senare var hon ute. Allt har gått bra och vi är SÅ lyckliga! Lycka till nu alla ni andra som det snart är dags för!! Kram

• Smilla80

Tack snälla för era gratulationer! *värmer* Nu ligger hon här nybadad och snuttar på mitt bröst. Min man har just lämnat BB och om några timmar kommer han och storebröderna och hämtar oss, tycker det är så mysigt just det där när de stora barnen får komma hit och hälsa på och hämta hem mamma och sitt lilla syskon. Känslan när de träffas första gången, åh! <3

Reflexen; det finns blöjor, och även bindor till modern... Så det behöver du inte tänka på! :) Fick även ett helt paket blöjor i present från BB i den där lilla "Baby bagen" man får här!

• Smilla80

K

NellieMeja skrev 2016-03-21 15:32:35 följande:

Nu har jag ont å rejält så jag fick så jag teg hihi nu ska bebis ut

Ooh så spännande, lycka till!!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-03-21 18:19:51 följande:

Jag tror det var:

Huvudvärk (värre, annorlunda)

Ont högt upp i magen

Svullna händer/fötter

Synrubbningar (dubbelseende, flimmer)

Yrsel

Hoppas verkligen du slipper havandeskapsförgiftning! Men bra att du kollar upp det!
  • Smilla80

Varmt grattis Nelliemeja till dottern! <3 Skönt att allt gick bra, bra jobbat! Visst är det otroligt att man fixat tre förlossningar och fått tre friska barn... *evigt tacksam*.

Svar på tråden Marsbebis 2016