Marsbebis 2016
Undrar om nån faktiskt föder på skottdagen. Det är jag lite nojig för. Likaså 24 feb, 28 feb, 9 mars, 14 mars och 20 mars som redan är upptagna! Vill helst föda på kvinnodagen.
Undrar om nån faktiskt föder på skottdagen. Det är jag lite nojig för. Likaså 24 feb, 28 feb, 9 mars, 14 mars och 20 mars som redan är upptagna! Vill helst föda på kvinnodagen.
Har kört med stödstrumpor sen vecka 21, men sånna där som går upp till knäna. Har ni testat stödstrumpor som går hela vägen upp, är de bättre?
Usch, vad svårt att sova nu. Lillan är som livligast mellan 1-3 på natten.
Lycka till axtec, massa kramar till dej!
Lillan i magen har redan fått namn, Ellen heter hon :)
Tack för tipset! Jag har köpt Susanna Helis "föda utan rädsla", men inte tagit mig igenom hela ännu (nackdelen med att ha för mkt att göra i vardagen, finns liksom inte tid för att sitta still o läsa för mig. Ska dock ta ta tag i det nu, känns som om det är dags nu )
Skönt att höra att du fick strategierna att funka genom värkarna!
Vilken tuff situation ni är i Aztec! Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt. Men det låter som sjukvården har koll på er så det ska säkert gå utmärkt!
Stort grattis Aztec!! Så fin han är!!
Vad tufft många av er verkar ha det! Heja er!! Jag har inget alls att klaga på, förutom möjligtvis lite trötthet och känslan av att vara otymplig. Har inga andra krämpor och tränar fortfarande 3-4 ggr i veckan (dock inte med samma intensitet som vanligt så klart). Är i vecka 36+2 idag och jobbar min sista dag nästa onsdag. Ska bli skönt att stänga av alla jobbtankar och börja fokusera på förlossningen.
Hej! Jag måste fråga, har era små lagt sig till rätta ännu? Jag är i v 33 nu, och bm kunde idag inte säga åt vilket håll bebisen låg. Förra gången var huvudet nedåt, men nu var det svårt att känna. Lite på tvären verkar hon vara, och verkar inte sjunkit nedåt än. Det kanske är för att det är 4e barnet, att det finns mycket plats för henne därinne att snurra runt?
Nåja, det är ju några veckor kvar ändå. Hoppas verkligen att hon hamnar med huvudet nedåt tills det är dags!
Visst är det nån mer av er som liksom jag inte vet könet på bebisen? :)
Funderar också mycket på förlossningen. Är rädd att jag inte ska hantera smärtan så bra. Värkarna började typ ett dygn innan dottern föddes med snitt, så har ju liksom inte gått igenom hela förloppet. Blev snitt pga att hon låg i säte, så fick värkhämmande sista fyra timmarna. Minns att jag tyckte det var ganska vidrigt med värkarna o då avbröts ju jag ändå tidigt i arbetet!
Hoppas kunna röra mig mycket, tänka positivt och följa med i kroppens arbete så att jag inte blir skräckslagen och motverkar hela alltet. Har läst Susanna Helis "föda utan rädsla", o ska försöka ha hennes tips i minnet. Har dock lite svårt för såna "säg neeer, uuut, med djup röst och låt rumpan sjunka mot golvet"-tips, det känns så knasigt här och nu. Hoppas det känns lättare och mer naturligt sen!
Har ingen aning om vad för smärtlindring jag skulle vilja ha. Har inte läst på så att jag ens har koll på vad som finns.
Åh kul, då är det ni Emzaan, Elenic, LisaKMB och Nelliemeja som inte vet, eller har jag missat någon? :) Könet spelar ju ingen roll men kan ändå vara kul att ha lite koll på oss som väntar överraskning! ;) Lisa du väntar andra barnet va, har en dotter? Och Nelliemeja du har väl två flickor och Elenic en pojk och en flicka...? Emzaan vad har du för "sort" sedan innan nu igen? :) Har du nån känsla av vad du väntar nu? Jag har två små killar, och har ingen direkt känsla av vad det blir nu. Hade bara det med första barnet, och då hade jag rätt!