linos skrev 2015-10-02 14:12:37 följande:
Hej allihop, försvann en stund från tråden men har varit inne och läst ikapp sporadiskt ? för det första, vilka sköna tjejer ni verkar vara! Man blir ju glad av stämningen och omtanken i den här tråden. Så, jag kommer gärna tillbaka som mer frekvent läsare och passar på att ställa en fråga (ledsen om detta har diskuterats förut, kan som sagt ha missat en del) ? SYSKONVAGN eller inte? Hur gör ni som har en (eller fler) sedan innan? Jag har en 2,5-åring som kommer fylla tre precis när bebisen kommer, och vi bor extremt nära dagis, ganska mitt i stan. Helt onödigt med syskonvagn kanske man kan tycka, men jag överväger ändå att byta ut sulkyn mot en Bugaboo Donkey duo, för att ha möjlighet att hålla ordning på två samtidigt på tunnelbana/buss etc. Samtidigt är det ju både dyrare och mer skrymmande... Hur tänker ni? Litar blint på era åsikter ;)
Bra fråga! Jag har också funderat på det där. Min dotter kommer att vara 2,5 år när småsyskonet kommer och känner att vi nog kommer att behöva en syskonvagn. Funderar dock på en Mountain buggy. Tror att det finns en hel del sådana begagnade vilket jag tycker känns bäst att satsa på om man är osäker på hur mycket den kommer att användas. Bugaboo donkey duo har jag hört att många är nöjda med men den är ju så dyr och verkar svår att hitta begagnad. Men säkert väldigt bra.