Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Tessie83 skrev 2016-03-09 17:41:48 följande:

Vi mår båda jättebra tack. Lite trist bara att hon helt vänt på dygnet. Sover som en stock hela dagarna, men är vaken om nätterna. Men hon är världens goaste :) skönt också att jag inte känner av snittet ett dugg.

Hoppas det går bra för dej <3

Så skönt att ni mår bra, båda två!! Och extra härligt att ditt snitt är så bra/inte känns!

Vad lustigt att hon vänt på dygnet, hoppas ni kan vända tillbaka det fort så ni kan få lite normala tider.

Med ledning av din beskrivning, så tror jag inte att det är läckage av fostervatten. Jag har nog bara vattniga flytningar. Ska till bm imorgon, får fråga henne om råd då också.
  • Reflexen

Akupunktur låter häftigt, hoppas det funkar nu, Mia!

Är inte heller särskilt rörlig längre, Frida. Att gå på Ikea gick inte fort, kan jag lova. Sen hade de inga roliga gardiner heller,....

• Reflexen

Enligt ägglossning (som jag hade bra koll på eftersom jag tempade) så skulle bf vara 23/3 och enligt ul 26/3. Så jag hoppas i hemlighet på äl-datumet

• Reflexen

Jag var hos bm idag och vi tyckte nu alla tre (två bm o jag) att vi såg ett huvud nedåt, så det verkar som om min lilla lagt sig till rätta åt rätt håll. Pust! Värden o allt var ok, huvudet fixerat. Fick ny tid två dagar innan bf, gaaaaah, det är nära nu!

Glömde dock fråga henne om flytningar. Kanske ni vet? Sluta läs om du är äckelkänslig!!

Kan detta vara en svampinfektion? Slemhinnan är känslig/lite öm/svider lite, men kliar inte. Jag har vattniga flytningar som är lite vitaktiga och innehåller vita klumpar. Klumparna är ganska små, 2-5 mm i diameter, o ganska fasta, ser nästan ut som små bitar toapapper som är halvt upplöst i vatten.

Jag har inte så mycket besvär av detta, men kom att tänka på att det kanske inte är bra med en pågående infektion vid förlossningen. Någon som vet?

• Reflexen

Huvvaligen, stackars er alla med magsjuka o feber!

Smilla: kan du be nån kompis/släkting ta hand om maten? Iaf om den är förpackad fortfarande, annars är det nog kört... Så surt!

Jag sover fortfarande ok, men det är enbart pga min sköna tempurmadrass! I love it! Köpte den när jag väntade dottern o kände av ryggvärk, har sen dess inte känt av nåt sånt!

Tack för svaren om ev svampinf! Jag ska se om jag kommer fram till mvc o kan fråga om flytningarna. Kan ju vara lite ont om tider på fredagar har jag märkt.

• Reflexen

Det är så härligt att du skriver "en rask promenad", Carabellis! Jag tycker det är så skönt att nån av oss får vara pigg o fräsch så här på slutet!

När jag väntade dottern så var jag precis som du, inga som helst besvär, och jag minns att jag nästan skämdes över att få må bra när "alla andra" hade ont överallt. Så njut av att må bra och fixa lite glamour!!!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-11 19:45:25 följande:

Hehe, det kostade på; konstanta sammandragningar under hela promenaden, men soligt och skönt och 5 km avverkade! Jag känner mig lyckligt lottad som är så frisk. Verkligen tråkigt för dig och alla andra som behöver ha det så jobbigt, men vad gör man inte för att få en bebis <3 hoppas du får föda snart!

Skönt med sol, mindre rart med sammandragningar!

Jag har det också helt ok , egentligen. Har bara lättare foglossningar, som mest känns när jag reser mig efter att ha suttit eller legat ett tag. Då gör det ont i ca 10-20 steg, sen kan jag gå hyfsat. Inga långa sträckor, men kan iaf leva normalt. Är ju i stallet varje dag, så ska inte klaga

Bäbis kan ändå få kika ut när hen vill nu. Har städat/ordnat klart i vårt sovrum idag och ska bädda sängen i morgon. Vår minirenovering av hallen (ny färg på väggar o tak) blir också klar imorgon.
  • Reflexen

Jag tror också att mycket av känslan av "förstörd kropp" ligger hos oss, tror inte många av våra livskamrater bryr sig lika mycket! Jag älskar ju min man lika mycket oavsett om han har skägg eller inte, bristningar efter övervikt eller operationsärr osv!

Jag har fått lite röda ränder, men känner inte nån jättepanik över det. Inte nu iaf, får väl se hur det blir senare

• Reflexen

Idag på eftermiddagen/kvällen har min lilla buse bökat och stökat ordentligt. Känner mycket tryck nedåt och många ilningar. Lite värk i ryggen o lite mensvärk har jag börjat känna på kvällarna också. Hoppas det är nåt positivt! Två veckor kvar till bf dock, så är ju dumt att hoppas på nedkomst redan! ;)

Svar på tråden Marsbebis 2016