• aztec

Marsbebis 2016

Har känt av foglossningen hela graviditeten, men bara lindrigt. Hade första grav med så använt alla knep jag lärde mig förra gången, så inte lika illa (än) jag studerar nu också, förra så var det springa omkring på jobbet hela dagarna med lyft så tror det hjälpt att jag slipper det denna gång. Plus att nu kan jag vila när jag vill, studera från sängen om det behövs, hehe.

Var Hemskt förra gången, hade vid v30 så ont och ända som hjälpte var att sitta rakt upp och ner på köksstolen, sov även där. Usch, ville typ dö. Men det värsta gick över efter ca 2v (thank god) så kunde sova i sängen sen iaf. Foglossningen jag var mest rädd för innan vi skaffade ett barn till men överlever än så länge, ta i trä.

• aztec
    sandra84 skrev 2015-10-26 06:27:31 följande:

Klockan åtta är det dags för ul. Har knappt kunnat sova inatt. Så mycket tankar som snurrat runt. Hoppas verkligen att allt är bra!

Lycka till! :)
  • aztec
    sandra84 skrev 2015-10-26 12:53:28 följande:

Lyckat ul! En frisk bebis. Bf är satt till den 28 mars, så det kan likaväl bli en april bebis.

Grattis!! :) blev du bakåt flyttad?
  • aztec

Vi de ända som har mer sex nu när man är gravid? Min sambo har relativt låg sexlust normalt (om ni frågar mig) men han blir alltid extra under graviditeten. Försöker inte tolka så mycket på det, Hehe. Medan min sexlust försvinner lite mot honom (som någon skrev?) så vi hamnar väl på någon jämn nivå :) dock så är jag som en vattenpöl där nere då så det är väl mindre roligt :)

Hade sex fram till kvällen innan min dotter föddes förra gången, så jag antar vi kör på så länge som vi känner oss sugna nu med ..

• aztec
    Elenic skrev 2015-10-27 13:26:25 följande:

Grattis till er, det är ju jättehärligt!

I min förra relation, där blev jag jättesugen på sex när jag var gravid medan han, som normalt var nästan översexuell, totalt tappade lusten. Det var frustrerande kan jag säga! Ujujuj.

I nuvarande relation är vi nog rätt lika normalt sett, och har ju också förmånen att inte längre ha småbarn mellan oss i sängen. Men nu är det som att min man inte vågar ta några initiativ, och då jag inte är så sugen så blir det liksom inget.. Men jag får göra som nån sa och ta på mig lite ansvar och driv här tror jag, för jag VET ju att sex ger mer lust till sex och ffa för oss närmare varandra. Och jag räknar med att det inte blir nåt på ett par, tre månader efter förlossningen så det är väl bäst att passa på nu. ;)

Känner också att vi måste passa på lite ;) efteråt blir det mindre och definitivt sex på annat sätt. Trött som man blir ;)

Men önskar min man var lika villig även när jag inte är gravid ;)
  • aztec
    Frida Li skrev 2015-11-01 13:06:24 följande:

Vi vet nu att vi väntar en lillasyster! Allt såg bra ut o nu känns det mer verkligt. Innan var det en HEN nu är det en HON. Nu kommer vi ha två flickor o i o med det behövs det inte uppdateras så mycket på klädfronten. Hade känningar på att det skulle vara en pojke, mår helt annorlunda men jag tror att det är så från graviditet till graviditet. Det tog en dag att ställa om sig att det faktiskt var en flicka i magen istället. Storasyster överlycklig! Tecknade gravidförsäkring Stor/extra idag, det hade vi på storasyster oxå o hon föddes lite tidigare så det känns tryggt att vara fullt försäkrad denna gång oxå ifall lillasyster oxå kommer för tidigt.

Roligt nu att börja titta på bebisgrejer :)

Grattis till flickan ;)

Måste också ta tag i försäkringen, vilket bolag tog du? Samma som sist? Vi hade trygg hansa betal förra gången och inga problem, men var 4år sedan så saker kan ju ändras ;)
  • aztec
    Santine skrev 2015-11-02 20:04:49 följande:

Ja vad e vi för ett gäng kvinnor egentligen som går och oroar oss så?! Men samtidigt, e det så konstigt när vi alla har våra hjärnspöken?

Kramar till er alla och hoppas allt går bra ända fram tills barnets 1års dag hehe..

(Min oro brukar alltid komma efter graviditet, e så rädd för plötslig spädbarns död)

Åh nu önskar jag verkligen att den lilla börjar puffa så även jag vet att ja men hallå det e faktiskt någon därinne som mår bra!

Förresten e det mer än jag som redan har ett tilltalsnamn på barnet? Haha..

Är också mer orolig för tiden efter ;) med plötslig spädbarnsdöd osv. Min styvmor förlorade sitt första barn vid 6månader och det var ju något vi pratade om när vi var små, så sitter nog kvar sedan dess.
  • aztec

Namn är också inget vi har kommit närmare här hemma. Men dottern hade vi redan bestämt innan vi visste att det var just en tjej ;) dock en kille denna gång och mycket svårare, vi är inte överens om något just nu.. Vi får se hur det går, håller med att det är lättare med tjej namn . Hade ett på g innan rul som vi fick slänga nu ;)

• aztec
    Elenic skrev 2015-11-05 09:09:04 följande:

Ja, himla märklig kommentar Santine - att man ser pigg och fräsch ut liksom... Jag är rätt bra på att hantera smärta och har bra koll på andning och avslappning, så när jag kom in på min första förlossning så ville de först skicka hem mig för att de sa att ?det kan inte ha börjat än? (startade med vattenavgång). Jag stod på mig och bad om att få vara kvar och började med att gå och ta en dusch (då jag var rätt äcklig av fostervattnet..). Efter ett tag kände jag att jag inte kunde hantera smärtan bra längre och ringde och bad om smärtlindring. Väl tillbaka i rummet så kom uskan med två alvedon. (!) Jag tog dem med bad dem samtidigt kolla hur öppen jag var, för det gjorde VERKLIGEN ont. BM konstaterade då att ?OJ, du är ju öppen 7 cm!? och att ?det är ovanligt att man är så lugn och opåverkad då så vi trodde inte det?. Hurra liksom, ni kan väl tro mig när jag säger att jag har ONT och inte gå på om jag är halvt hysterisk och skriker liksom. ;)

Upplevde samma med min första förlossning, kom in och de tyckte jag såg ut att må så bra, så fick vänta 45min innan de kollade mig. (värsta på hela förlossningen) Dottern var ute 1h senare ;) jag hade riktigt ont, men visade det inte tydligt nog antar jag X)
  • aztec
    Smilla80 skrev 2015-11-05 20:20:21 följande:

Tack snälla du! :) Hoppas du får bukt med tröttheten snart, att tabletterna hjälper dig! Måste med börja med dem, men är livrädd för att min mage kommer bli helt förstoppad... Är redan nu innan oerhört trög i magen. Finns det ngn järntablett som inte är lika stoppande?

Du kan inte börja äta en först och se hur magen reagerar? För att gå upp till att äta två? :)

Jag blev riktigt hård utav två, åt två ca 1månad men nu är mina värden bra så slipper två st.
Svar på tråden Marsbebis 2016