• mammave

Marsbebis 2016

Så, NIPT-testet gjort. Allt såg bra ut på ul, v 10+5 enl mätningen. Svaret kmr nog i mitten av nästa vecka trodde han....

• mammave

Smilla och AKF: skulle inte båda ni på vul denna vecka?

Jag vill så gärna ha ett ul när v 12 passerat, förutsatt att nipt visar bra. Men finns inga privata i närheten

• mammave
    AKF skrev 2015-08-13 10:56:32 följande:

Hej!

Ja, jag var på VUL idag på morgonen. Såå fantastiskt glad känner jag mig nu - för  allt såg bra ut. Kändes stort, även fast det fortfarande är tidigt. Alla där sa grattis en massa gånger och jag var typ paff, vi har ju inte berättat för några än så det var fint att få första grattis. 

Jag bokade VUL på en klinik där vi börjat utredning för sk sekundär barnlöshet, en privat som arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting. Och besöket för VUL räknades i högkostnadsskyddet, verkligen bra! Det är så synd att inte alla som vill kan få göra det. Hoppas verkligen att du får ett UL efter v 12 hos dig mammave! <3 Kram! 

Härligt att allt såg bra ut
  • mammave

Smilla: härligt!

Reflexen: Det är drygt 20mil dit Frågade min bm om man inte kunde få göra bara halva kub, alltså skippa blodprovet. Men det fick man inte Borde ju kunna släppa det eftersom allt såg bra ut i v 10+1, men skulle ändå ville ha en koll efter v 12

• mammave
    Reflexen skrev 2015-08-13 21:55:29 följande:

Jag vet inte om de kommer erbjuda nåt mer ul, kommer träffa en annan läkare än sist så får se vad han säger.

Tror vi kommer göra kub-testet och sen NIPT. Beror väl lite på om jag måste åka långt för blodprovet eller om det går att göra här också.

Kul med inskrivning, NellieMaja! Veckorna tickar på för oss

Då får du ju automatiskt ett ul efter v 12. Vad skönt! Men ska du vänta så länge med nipt? Elr gör du det om du får högrisk på kub? Nipt är ju mkt säkrare så till mig har de flesta sagt att gör man nipt är det ingen idé att göra kub (bara onödig oro om det visar högt)
  • mammave

Är oxå helt sjukt trött. Har jobbat tisd-fred och däckat senast kl nio och ändå gått runt o gäspat på jobbet Magen är redan stor så efter provresultaten nästa v blir det oundvikligt att berätta

• mammave
    Smilla80 skrev 2015-08-05 08:52:06 följande:

BF-lista

*Maj18 BF- 1 mars

*mammave BF- 5 mars (tjej -09, kille -13)

*Zezziz84 BF -16 mars

*Emmyhw BF - 19 mars

*Emzaan BF - 21 mars

*Nelliemeja Bf -21 Mars

*Kiin83 BF - 21 mars

*Kluckis BF- 22 Mars

*Smilla80 - BF 22 mars

*AKF - BF 30 mars

Skrev in åren på de andra två ;)
  • mammave

Trots två vul/ul känner jag oxå att jag inte riktigt fattar. Är oxå så trött så man känner sig ju inte som världens bästa mamma direkt Sen vill jag gärna få resultatet på nipt och helst ett ul efter v 12 innan jag vågar ta till mig det fullt ut tror jag. Väntar på nipt-svar denna vecka o det känns lite nervöst. Vi får försöka peppa varandra! <3

• mammave

Fick svaret på nipt idag och allt såg superbra ut! Så i mars blir det en liten lillebror Skulle dock vilja ha ett ul nu typ, ska ringa imorgon el på fred o se vad de säger.

Här har vi inte bestämt när vi ska berätta för våra barn. Vi har inte berättat för ngn än. Men nu känns det som det är dags

Svar på tråden Marsbebis 2016