Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Har inte beställt några babyboxar. Tycker det mest verkar vara onödiga o tråkiga prylar som jag inte tror jag kommer använda. Minns att det blev mkt som aldrig användes från boxarna vi fick när dottern föddes.

• Reflexen

Skönt med besked, Aztec! Förstår dock känslan av panik över att det går så fort nu. Hoppas att du får sova ordentligt och att det går bra imorgon!

Stor kram!!

• Reflexen

Stort grattis till sonen, Aztec!!! Så fin!

Vad skönt att det blev en positiv upplevelse!

• Reflexen

Hurra! Åh, så skönt att höra att lillkillens hjärta rättade till sig!!

Men så illa att du mår dåligt, Aztec! Hoppas det blir bättre fort nu. Jag minns att jag också hade några såna "nu snurrar det visst lite"-episoder när jag var nysnittad. Inte lika illa som du dock.

Kommer också ihåg hur vidrigt det var att gå på toa o försöka göra nummer två efter operationen. Tror inte det blir roligare den här gången (oavsett förlossningssätt), när jag redan varit förstoppad typ hela graviditeten. Tror jag ska leva enbart på olika sorters lösande ämnen de sista veckorna!

• Reflexen

Håller tummarna för varaktigt resultat, Aztec! Känn inga krav på att du borde eller måste svara eller hålla oss uppdaterade! Det viktigaste nu är ju din lille pojk, du och resten av din familj! Lägg tiden och energin på er själva!

• Reflexen

Hoppas du hittar BF-listan, Smilla! Jag är alltid inne via webbläsaren i mobilen, så kan inte söka i tråden nåt.

Carabellis kusp skrev 2016-01-29 19:44:25 följande:

Har redan packat katrinplommon i bb-väskan, hehe! Inte kul att göra det med hoptråcklad snippa/mellangård heller...!

Ouch! Träffande beskrivning!
  • Reflexen

Ha, ni hade redan postat listan, ser jag nu!

Jag var på ul i veckan. Bm mätte den lilla till ca 1900 g, vilket var precis vad hen ska väga vid denna ålder. Allt såg bra ut, men jag ska tillbaka för ny koll av moderkakans läge. Den ligger långt ner, så jag måste kollas noga innan de beslutar om vaginalt eller snitt.

• Reflexen

Japp, gjorde ul för att kolla moderkakans läge. Ska tillbaka om två veckor, hoppas det går att se då.

Min lilla låg faktiskt med huvudet nedåt! Men antar att det fortfarande finns plats att vända sig så jag är inte helt övertygad om att sista ordet är sagt gällande detta.

Carabellis: "drygt normalstor". Haha, älskar det! min låg också typ 15 g från normalvärdet, men min bm sa att det var inom felmarginalen!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-01-30 22:35:34 följande:

Kan förresten tillägga att tillväxten låg nga procentenheter under "standardmåttet" men inte så att det verkade onormalt eller som ngt oroväckande...

De har en felmarginal på 10% sa bm till mig, så det är nog ingen fara!
  • Reflexen

Intressant diskussion om förskola, sjukskrivning och samhällets normer!

Vår dotter är ju i skolåldern, så hon får inte någon fritidsplats när nån av oss är hemma på föräldraledighet m kommande syskonet. Känns lite tråkigt för henne, då hon älskar fritids, men helt ok för mig som får ha henne nära. är ju lite annorlunda med så stora barn, hon åker tex buss till o från skolan!

Jag tycker också att det är konstigt att samhället är uppbyggt så att man förväntas föda barn och sen snabbt som attans sätta dom på dagis. Det är så synd att många i princip måste välja dagis, pga pengar eller risken att förlora jobbet. Jag har jobbat 100% nästan hela tiden sen dottern var drygt 1,5. Nu inser jag vad jag missat, kommer inte jobba lika med lillasyskonet! Nu tror jag inte att dottern farit illa, då hon gått på en riktigt bra förskola och hämtats tidigt av mormor flera dagar i veckan , men ändå...

Svar på tråden Marsbebis 2016