Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Vad kul att ni skrivit så mycket idag!

Jag är en sån som inte bryr mig så mycket om håriga ben och bikinilinjer i vanliga fall, så det är inte så stor skillnad på mig

Jag brukar vaxa benen iofs, låter det växa emellan gångerna bara. Undrar om det är dumt/farligt att vaxa när man äter blodförtunnande? Det blir ju små miniblödningar i huden. Jag har nästan hela benen fulla med blåmärken, tror det är pga trombylen. Blöder näsblod nästan varje dag också.

Lite irriterande, men är tacksam så länge jag inte blöder från underlivet. Då skulle jag nog få rejäl panik!

• Reflexen

Jag antar att mannen får sova hemma den hör gången också. När dottern föddes (kl. 21) fick vi sova testen av natten på ett rum på förlossningen. Där fick mannen vara kvar. Han snarkade som en flodhäst och lilla knytet låg och hummade. Mitt emellan låg jag och var alldeles för uppe i varv för att kunna sova

Resten av tiden på BB fick han inte sova över, trots att jag hade ett enkelrum. Var dock flera andra pappor som sov över under de nätterna.

Det känns helt ok att jag får vara ensam på BB. Vi har ju dottern och många djur att ta hand om på hemmaplan, så han gör mer nytta där!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2016-01-20 10:43:41 följande:

Visst är det så!

Tänk om vi ligger på BB samtidigt, är ju bara en veckas skillnad på BF för oss så det kan ju bli så! :)

Ja, det vore väl coolt! Vi får väl hitta på nåt hemligt lösenord eller nåt! kan bli ganska roligt när man går runt och frågar de andra mammorna om den "gröna giraffens boll" eller vad man nu väljer! risken är väl att man blir flyttad från BB till psyket, dock...
  • Reflexen

Så skönt att höra, Aztec! Jag tycker att det låter som en bra plan, det verkar som om läkarna har en tydlig idé om hur ni ska behandlas nu och framåt. Det låter också hoppfullt att de tror att den andra medicinen ska hjälpa.

Passa nu på och njut riktigt mycket av att vara hemma så att du är full med positiv energi när du ska tillbaka!

• Reflexen

Så skönt att du fått ordna en hel del idag, Aztec! Jag tror mitt favoritköp var fårskinnet, ett tjockt fint svenskt (svenskt djur och skinnet berett i Tranås) lammskinn! Hade det i vagnen o hemma på golvet/i soffan.

• Reflexen

Så skönt att du fått ordna en hel del idag, Aztec! Jag tror mitt favoritköp var fårskinnet, ett tjockt fint svenskt (svenskt djur och skinnet berett i Tranås) lammskinn! Hade det i vagnen o hemma på golvet/i soffan.

• Reflexen

Skönt att höra att det är flera som inte är klara med allt! Jag har överlåtit införskaffande av babyskydd samt säng helt på mannen. Har sagt att mitt enda krav är att sängen ska vara monterad och klar när vi kommer hem från BB!

Blöjor, salvor, bh-inlägg osv finns på Apoteket på sjukhuset eller på närmaste Ica, så det kan fixas när som.

• Reflexen

NellieMeja: min bm har bokat in två extra ul för att kolla så att min lilla inte ligger i säte (pga min oro efter att första låg i (oupptäckt) säte). Det blir inget fancy ul, bara på lokala mvc, med min ordinarie bm, men borde funka för att se läget för bäbisen iaf!

Kolla om du kan få sånt ul också!

• Reflexen

Skönt att du vet vad planen är nu för den närmaste veckan, Aztec! Hoppas nya medicinen funkar!

• Reflexen

Någon som har koll på vad de senaste forskningsrönen säger om bäddningen och säkerhet?

Sovpåse till bäbis - är det bra eller dåligt? Kudde eller inte?

Täcke eller inte?

Filt?

Sova på rygg eller mage?

Svar på tråden Marsbebis 2016