Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Usch vad kämpigt det låter Elenic! Så hemskt när man inte får sova. Har också sömnbrist, fy. Men annars mår jag bra så ska inte klaga, förutom dessa humörsvängningar.. Halsbränna börjar ge sig till känna nu, men jag trodde foglossningen skulle vara värre vid detta laget, peppar peppar... Stor kram till er som kämpar, hoppas ni finner energi till att kämpa vidare. Ni vill nog att tiden ska gå fort, för mig är det tvärtom, vill att den ska gå saktare. Vill vara gravid LÄNGE, älskar känslan...även om jag har svårt att hitta tid åt att ägna stunder av att bara njuta. Tänk att det är sista gången man är gravid! Lite vemodigt... Syter lite för alla vaknätter och konstant sömnbrist som väntar, puh. Men ska bli mysigt också förstås. :) kramar

• Smilla80

Någon som vet om det brukar vara mellandagsrea på barnvagnar i butiker/nätbutiker? Börjar bli lite stressad över det här med vagn nu...

• Smilla80

Härligt att du också fått må bra, reflexen! :) men ja, jag kanske också ändrar mig på den punkten när foglossningen drar igång på allvar, haha! Men hittills är den lille/a så "snäll" mot mig, hihi... kan nog vara min lättaste graviditet av alla 3 faktiskt. Peppar, peppar dom sagt...

Vi kan väl hålla utkik åt varann om det dyker upp några bra erbjudanden i barnbutikerna o tipsa varann! Är lite sur på mig själv över att jag missade Black Friday-erbjudandena bara för att min man vill avvakta med barnvagnsinköp till efter nyår... :/

• Smilla80

Blir lite fundersam när jag läser mycket om blivande pappor som masserar sin gravida frus fötter, pysslar om dem lite extra, pressar apelsinjuice åt dem och åker iväg och köper cravingmat sent på kvällen osv... Gör era män det? Min man skulle ALDRIG få för sig att göra någonting sådant för mig. Idag efter en hel dags jobb och sedan timmar på stan kom jag hem sent med bla tre svintunga matkassar, jag sa att jag hade mkt sammandragningar för jag lyft dem in i bilen och var trött, slut och urhungrig efter att ha haft det allmänt körigt. Han lyfte in kassarna från bilen när jag bad honom såklart, men sen lät han mig inte sitta ner och vila o äta utan jag skulle packa in maten först... Alltså, jag packar gärna in maten - men varför inte bara ett enda litet ord av omtanke - typ "orkar du packa in maten efter allt detta, eller behöver du ha i dig lite mat först? Har du sammandragningar? Ja men sätt dig ner och vila nu gumman!" Eller något liknande... Ja, ni fattar. Då hade det varit lättare för mig att vara stark, känt att tack för omtanken men jag fixar detta! Förstår ni hur jag menar? Istället börjar han bara prata om hur mkt han haft o allt han gjort. Men han är ju inte gravid!! Blir så ledsen, var bara tvungen att skriva av mig. Han tar mkt ansvar för hem o barn, men jag skulle så gärna bara vilja få den där lilla extra kramen, klappen eller omtänksamma ordet... Att man får känna sig lite speciell, att han är stolt över att man bär hans barn. Ni vet, det där man kan se i en blick utan att ett ord ens behöver sägas... Bad honom i morse att under hela dagen skicka ett enda sms för att visa att han är rädd om mig, och kanske tala om för mig att han gläds lite tillsammans med mig åt den här graviditeten. Tror ni det har kommit något sms? Inte då. Är jag överkänslig? :(

• Smilla80

Tack så mycket för ert stöd och omtanke tjejer! Ja visst är det så, alla är olika, och är bra på olika saker. Frukost på sängen i all ära - min man tar ju mkt ansvar i vardagen, så det är väl hans starka sida o kanske är mer värdefullt i längden. Men han kan överraska lite ibland också, någon gång har det varit en spa-helg men oftast är det små saker som min favoritchoklad eller så. Så det uppskattar jag, men det har gått långt mellan gångerna nu! Man vill inte behöva BE om det som ni säger, utan omtanken ska finnas där naturligt! Det känns lite bättre nu iaf. Hade också så gärna velat prata om det lugnt o sakligt, men det slutar ofta med att vi kör fast i tjafs, det går bara inte. Han är rätt stressad och trött nu... Och nu när man själv är så hormonstinn och lätt blir irriterad/arg/urledsen så har man tyvärr inte det bästa utgångsläget för att diskutera saken på ett bra sätt... Jag valde att bryta allt det negativa och drastiskt vända det - så vi hittade tillbaka till varandra på ett plan som legat i stiltje i mååånga månader. Ja, jag behöver inte säga vilket. ;) sedan dess är det bättre stämning oss emellan. Närheten är ju också viktig. Tack för att jag fick skriva av mig och ventilera det här med er! Skönt att ni finns. :)

• Smilla80

Jag smörjer med Weledas olja för gravida varje dag, har gjort det alla tre gångerna. Har inte fått bristningar tidigare graviditeter iaf men sen om det är tack vare oljan - det vet jag inte! :) får se hur det blir den här gången!

Frida Li skrev 2015-12-08 21:05:03 följande:

I två dagar nu känns min hud på magen väldigt trång! Känns som om jag har en skjorta på mig som är för tajt o jag kan inte andas! Känns som huden ska spricka o bara bli en massa bristningar! Fick lite runt navlen med dotter som jag inte såg förrän efter förlossningen då de var helt vita. Är så rädd att det ska komma mer nu...:( magen känns så spänd o hård, har så svårt att slappna av o andas! Hoppas att detta snart försvinner, nästan panik känslor! Någon mer som känner så? V, 25

Madski skrev 2015-12-08 22:43:35 följande:

Exakt samma lika här, främst på kvällstid.. Blir tokig.. Känns mycket bättre när jag smörjer in mig.. Dock har jag bara vanlig lotion, måste nog köpa olja snart.. Håller tummarna för att slippa bristningar *peppar,peppar* tips någon?

• Smilla80

Måste bara förtydliga i mitt tidigare inlägg - jag syftade lite på Alex Schulman med frukost på sängen (jag menar, han verkar ju inte vara helt sympatisk i övrigt) - inte på din sambo Elenic som ger dig kaffe på sängen - tycker förstås att det är jättegulligt gjort av honom!! :) och Alex kanske är söt mot Amanda i övrigt, det vet ju inte jag! :)

• Smilla80
    Elenic skrev 2015-12-09 12:34:44 följande:

Jobbigt!Iom att jag jobbar med hudläkemedel och forskning om hud måste jag dock vara jättetråkig och säga att lotion/olja inte fungerar alls mot bristningar. Bristningar uppstår mycket ?djupare? ner i huden och kan inte förebyggas med något man smörjer sig med. Det är dessutom väldigt genetiskt betingat om man drabbas av det eller ej. Däremot är lotion/olja jätteskönt för den kliande, växande magen ändå ? så det skadar verkligen inte alls att smörja. Men mot bristningarna har det ingen effekt. :(

Kan mycket väl tänka mig att det är så, men nu vågar jag inte chansa och avstå! :) är skönt att smörja in magen om inte annat! ;) Tänkte på det här med genetiken... Min mamma och två systrar fick bristningar, men inte jag konstigt nog. Men jag kanske får igen nu vid tredje graviditeten. :p
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-12-10 09:03:07 följande:

Gulle, ingen fara! Håller med om analysen av Alex och kan säga att han är väldigt olik min make! (inser nu att jag skrivit  sambo, fast vi har faktiskt varit gifta i 1,5 år ;) )

Åh du har säkert sagt make/man men jag som mindes fel! :) Kul, vi har också varit gifta ungefär lika länge, sedan förra sommaren! :) och du, skönt att din man är totalt olik Alex...
Svar på tråden Marsbebis 2016