Elenic skrev 2015-12-01 09:13:06 följande:
Tack! Ja, lite besviken kan man väl säga... Dessutom är den här veckan för oss känd som "hell week" då vi har repetitioner 18-22 varje kväll tis-tors, sen genrep på fredag och så 2 konserter på lördag, så planen var att vila upp sig helgen som passerat.. :/
Vi har köpt en Buffalo nu, men liksom ju inte testat den "live". Jämfört med vår tidigare Bugaboo (en Frog, typ Cameleon men lite mindre) så skulle jag säga att den absolut är tyngre och mindre smidig, men den är fortfarande smidig jämfört med andra vagnar så att säga. Så "klumpig" skulle jag inte säga att den är. Donkeyn/Cameleon skulle jag inte säga är lämplig i terräng pga de små framhjulen, möjligtvis med vinterhjulen men då blir den ju lika "osmidig" som Buffalon så det spelar det ju ingen roll.
Skulle säga att Go och Smile inte heller är så bra i grövre terräng pga de små hjulen fram. Tyvärr, då den fjädringen verkar riktigt nice.
Jag tänker också att Buffalon kan bli lite skumpig, men vi valde den ändå just för terrängegenskaperna då vi kommer ha med den på golfbanan samt ute i skogen på långpromenader.
Oj, ja ni verkar verkligen ha fullt upp! Hoppas konserterna gått bra! :)
Tack för din respons ang Buffalon! Tror vi behöver ha en vagn med bättre fjädring trots allt, eftersom vi bor på landet. Jakten på den perfekta vagnen fortgår!