• mammave

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2016-05-02 21:11:48 följande:

Hur mår mammorna då? Börjar kropp och själ återgå till det normala?

Kroppen har allt lite extra mage kvar och själen mår lite dåligt när min lille skriker, annars mår den ganska bra oftast. Det går upp o ner, ibland känns allt superbra, men ibland tufft.
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-05-03 18:01:17 följande:
    Hoppas det känns stabilare snart, jobbigt när man är så lättpåverkad. Är också det fortfarande; upp och ner!

Lite mage kvar verkar helt klart rimligt men pigg och inte ont nånstans räcker väl så här nära inpå?
    Allt kändes väldigt bra tills för ca 2v sen när han började skrika o bröstet inte dög som tröst. Så då vände han lite upponer på min tillvaro. Att han inte somnar vid bröstet längre utan nästan bara i bilstolen gör det jobbigt tycker jag o får mig ledsen, vill nte behöva kämpa så för att han ska somna, det är ju några ggr per dag. Hoppas det vänder snaaaaaart 
  • mammave

Nu har min lillkille börjat sträcka sig efter saker och försöker ta dem, men det går inte så bra ;) Tredje barnet men ändå så häftigt när man ser hur de lär sig nya saker :)
    Svårtattkommatillro-kvällarna har minskats ner, bara ibland nu, så det är skönt :) Kommer säkert igen, men njuter av lugna kvällar just nu :) Och ersättning behövs inte heller för tillfället på kvällarna just nu, vilket är skönt. Så just nu njuter vi mest, men det kmr säkert dalar igen, men passar på att njuta nu iaf :)

• mammave
    Reflexen skrev 2016-05-06 21:00:35 följande:
    Vi var på BVC idag och fröken hade gått upp drygt 400 g på en vecka. Så nu verkar det som om vi är på banan igen! Så skönt!!

Tänk vad lycklig o gråtmild man blir bara av att nån säger att bäbisen växer bra, är stark eller ler sött! Mammahormoner... Tur med nåt positivt med hormonerna som motvikt till all oro!
    Härligt!
  • mammave
    mialinden skrev 2016-05-06 19:34:02 följande:

Hittade en fästing på lilltjejen idag trots att vi bara vart i trädgården och hon har bara legat i insatsen till vagnen! Äckliga småkryp!!!!

Fy för fästingar! Askyr dem. Har katter som drar in dem i huset, trots fästingmedel :( Satt den fast el kröp den på henne?
  • mammave

Hur har ni det? Vår lille son har blåsljud på hjärtat som ska kollas med ul. Läkaren trodde inte det var ngt men ville kolla iaf. Så lite orolig blir man ju då iaf. Inom en månad skulle vi få komma upp.

• mammave

Hur har ni det? Vår lille son har blåsljud på hjärtat som ska kollas med ul. Läkaren trodde inte det var ngt men ville kolla iaf. Så lite orolig blir man ju då iaf. Inom en månad skulle vi få komma upp.

Carabellis kusp skrev 2016-05-20 13:28:36 följande:

Vi har det bra! Harmonisk, frisk, mätt och tjock är status för Siri. Vi håller på med dopfix inför nästa lördag. Mycket bakning blir det...!

Är blåsljudet medfött eller har det hittats nu? Ofta kan det ju växa bort.

De upptäckte det först nu.

Åh ni ska ha dop snart. Kul! Vi har bokat in det i Aug
  • mammave

Hua, dags för vaccin idag. Ul på hjärtat som vi fick pga blåsljud såg bra ut

• mammave
    Reflexen skrev 2016-05-31 13:28:46 följande:

Hoppas vaccineringen går bra, Mammave!

Det dröjer en månad till för oss, vi var på tvåmånaders-koll igår. Har också varit på återbesök på barnkirurgen, de var nöjda med ärret, mående och vikt. Känns skönt!

Hoppas du får upp mjölkproduktionen, Frida! Det är lite jobbigt när man kommer i otakt!

Skönt att ni får rota-vaccinet! Tror det gör nytta!

Vad skönt att allt såg bra ut.

Han hade jätteont igår em efter vaccinet så var tvungen att ge en alvedon då han skrek som aldrig förr, plutten. Men då blev det bra o han somnade helt slut. Sen har det tack o lov varit lugnt
  • mammave
    Frida Li skrev 2016-06-08 22:27:35 följande:

Hej tjejer. Hur e era kroppar nu efter en tid?

Hej på er!

Ligger väl på 6kg plus, men tänker inte bry mig om det än. Så länge jag helammar tänker jag inte på vikten. Det får bli ett senare bekymmer.
  • mammave

Hur är det med alla marsbebisar? Här testar vi lite smakisar o han är tokig i dem o verkar vilja ha mer när det är slut Snart dopdags oxå Vår son är 4,5 mån redan

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-07-16 14:55:07 följande:

Hej!

Här är det fint! Tjock och nöjd bebis som också fått testa lite smakprover. Potatis och blomkål hittills. Vad har du gett?

Kul med dop, hade vi i maj.

Potatis och morot hittills
  • mammave
    Frida Li skrev 2016-08-10 19:50:53 följande:

Börjat med lite gröt o banan, gott tycker Moa:) lite kinkig om dagarna ibland vet inte om det är för att det kliar, eller bara vill vars lite nära,...eller inte veta vad man vill!?:)

Dop på söndag! Pysslar inför dukning o av lokalen. Ska bli trevligt att fira livet:)

Var sover era bebisar? Var sover ni, pappan?tankar kring det?

Vi samsover. Det tycker jag är smidigast.
  • mammave

Kul att höra från er! :)
    Här springs det runt en massa och tiden går superfort. Inskolning i början av augusti - hjälp! Nr 3 känns på ngt sätt mkt mindre än syskonen, kanske för att vi bestämt att det är sista, så han kmr vara bebis längre :P Annars rullar det på i en väldig fart.

• mammave
    aztec skrev 2017-05-10 23:18:46 följande:

Hur fungerar det med sömnen för era? :) fasar för ännu en dålig natt här hemma.

Ganska bra sen vi slutade amma. Han vaknar en gång och får lite välling och somnar om på en gång då. När vi ammade vaknade han flera ggr per natt. Dock är han lite svårlagd på dagarna. Han vill inte sova middag, fast han orkar ju inte.
Svar på tråden Marsbebis 2016