• mammave

Marsbebis 2016

Aztec: stort grattis till en underbar son. Hoppas de får ordning på hans hjärtrytm snart. De verkar ju ha bra koll på honom så det ordnar sig säkert snart ska du se. Prata med dem hur du mår oxå (blir lätt att man fokuserar allt på bebisen). Kram på dig

• mammave
    Smilla80 skrev 2016-01-30 19:30:06 följande:

Mammave hur många barn har du sedan innan? Läste att du haft både vaginal FL och KS... Om jag minns rätt och du inte har något emot att jag frågar? :)

Ska försöka flytta fram BF-listan nu så den inte hamnar för långt bak i tråden, kan vara kul att följa... :)

Santine hur går det för dig? Längesen vi hörde av dig! :)

Jag har två, första föddes med ks pga säte o andra vaginalt o
  • mammave

Aztec: jobbigt, men ändå skönt att de har bra koll. Och härligt att han är stark. Min brorsson fördes akut in på hjärtoperation när han föddes, men är nu en pigg nioåring. Så de är väldigt duktiga o kan fixa det mesta känns det som tack o lov.

• mammave

Är det olika från kommun till kommun alltså med fritids?. Tror inte vi får ha fritids här när jag är föräldraledig

• mammave

Aztec: men vilket hemskt dåligt ställe o bemötande! Vet inte om du orkar, men protestera o kräv att få prata med en chef o berätta allt. Man är ju så utsatt som nyförlöst o särskilt om ngt inte är helt ok med bebisen. Usch, vad arg jag blir av att läsa om din situation. Och ha INTE dåligt samvete! Kram i massor!

På tal om oengagerade män har jag en till här. Försökte få honom att läsa fl-brevet jag skrivit. "sena

• mammave

Postade visst snabbt

"senare" svarade han då Då kanske det är för sent... V 37+0 idag ju

• mammave

Min man hade helst velat ha ks. Det tyckte han kändes bäst. Allt var planerat o förutsägbart.

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-02-13 07:14:18 följande:

Nu är det jobbigt igen. Jag var hos barnmorskan igår på extra mätning av magen för senast så hade magen inte växt riktigt enligt kurvan och nu hade den inte växt alls på 10 dagar, så jag ska göra tillväxt-ul på måndag. Känner fortfarande av en ganska busig bebis som jag gjort hela tiden, men nåt är väl fel nu. Jag har sedan hjärt-ul i början av januari känt mig lugn, men nu river ångesten i bröstet igen.

Punkt nr 2. Vår barnvakt som bor 10 min från oss som ska ha vår dotter när vi åker förlossningen fyller jämnt i veckan och nu har en släkting bestämt sig för att ordna överraskningsfest för henne på min BF+13. Min första kom på BF+12. Jag påpekade detta och frågade om det gick att skjuta upp en vecka så att vi garanterat inte föder just då (det är ju ändå en månad efter hennes riktiga födelsedag) , men nej "ni kan ju inte låsa upp henne i en månad"... Jag känner mig så kränkt! Hon har erbjudit sig detta och står vår dotter mycket nära. Jag tror ju kanske att vi redan fått bebisen, men att någon har mage att planera hur jag ska ha det kring BF och inte alls förstå att man inte bara kan lägga sig i och rumstera om. Dessutom; om man reser bort när man fyller jämnt, är inte det för att slippa kalas?

Jag är säkert bara hormonell och löjlig, men dessa två saker på en gång har inte fått mig att må bra för att uttrycks det milt.

Tror inte du behöver oroa dig för vikten. Det enda de gör är att se till att bebisen kommer ut tidigare om den är liten, och kanske med ks. Min dotter tog de ut med ks o hon vägde då 2600. De trodde dock att hon skulle vara mindre än hon var. Det viktigaste är att de har koll o det har de ju. Vikten spelar inte så stor roll, även om man blir orolig som gravid. Det kmr bli bra ska du se.

Okänsligt att de inte lyssnar på dig om festen! Kram
  • mammave

Har packat färdigt här. Är ju redan i 38+0

Har med hygienartiklar, trosor, strumpor, amningsbh, tofflor, mjuka kläder till mig o bebisen, kamera, vattenflaska (mkt enklare att dricka ur när man halvligger), fl-brev, mobilladdare. Tror det var det mesta

• mammave
    NellieMeja skrev 2016-02-13 18:57:21 följande:

Bebis mådde fint. Å när vi åkte till sjukhuset så kände jag den 2 gånger men så den skrämdes. Så nu andas vi ut här hemma

Skönt! Bättre att åka in en gång för mkt
Svar på tråden Marsbebis 2016