Marsbebis 2016
Uäh! 12 h till KUB...! Börjar känner mig så orolig.
Uäh! 12 h till KUB...! Börjar känner mig så orolig.
Fick risken 1:2 på kub för samtliga syndrom trisomi 13,18, 21. Kommer få akutremiss till fostermedicin för moderkaksprov. Med tanke på min ålder, 27 år, känns oddsen för ett friskt barn som obefintliga.
Jag håller tummarna på att bebisen är frisk, förstår din oro, många kramar. Lycka till.
Vad hemskt jobbigt! Men kan man ha alla tre avvikelserna på en gång? Hoppas du får tid snabbt o att det ändå är bra. Styrkekram <3
Ååååå ont. Ligger på jobbet å har så ont längst ner på höger sida av magen vid snippan vet riktigt hur jag ska förklara hoppas på att det är en cysta som har spruckit å att bebis är ok är i v11. Så orolig väntar på att gynmottagning ska öppna. Skit skit
Usch, vilka oroliga nyheter!! Stor kram till er båda, Carabellis och NellieMaja!
Carabellis: måste du verkligen vara på jobbet? Låter som om du borde vara hemma och ta det lugnt istället för att försöka jobba!
Tack för er omtanke ligger i soffan hemma nu å vilar. Å hoppas det onda ska försvinna kan vara livmodern som trycker på en nerv eller något sådant. Skönt var i allafall att jag fick se en underbar goding med tickande hjärta...
NellieMaja: vad skönt att det såg bra ut. Finns ju en massa konstigheter kroppen kan hitta på när man är gravid, som är ofarliga men obehagliga.
Carabellis: åh vad jag lider med dig! Förstår att du behöver allt för att skingra tankarna. Kram i massor! Jag håller ändå tummarna för att du tillhör de 10% som kub visar felaktigt positivt för
Carabellis: oj, får du vänta så länge innan testet? Eller är tio dagar inklusive svarstiden?
Jag har själv fått högrisk på kub så vet hur tankarna går och hur jobbigt det är psykiskt. Min son var frisk tack och lov så jag slapp genomgå det jag fruktade mest under den tiden. Skönt ändå att du får tid fort, men det kmr tyvärr vara superjobbigt nu. De ska erbjuda samtalskontakt när man får högrisk. Hoppas de gjort det. Kram