Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Fick risken 1:2 på kub för samtliga syndrom trisomi 13,18, 21. Kommer få akutremiss till fostermedicin för moderkaksprov. Med tanke på min ålder, 27 år, känns oddsen för ett friskt barn som obefintliga.

• Carabellis kusp
    pomperiposa skrev 2015-08-28 06:43:04 följande:

Jag håller tummarna på att bebisen är frisk, förstår din oro, många kramar. Lycka till.

Tack, men det känns som en väldigt liten chans.
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-08-28 06:45:42 följande:

Vad hemskt jobbigt! Men kan man ha alla tre avvikelserna på en gång? Hoppas du får tid snabbt o att det ändå är bra. Styrkekram <3

Nej, det tror jag inte. Men jag hade kunnat acceptera trisomi 21, Downs syndrom, om hjärtat vore friskt, men nu är det ju stor risk att det är båt av de andra syndromen som leder till döden kort efter födseln. Jag sitter på jobbtoaletten och gråter okontrollerat.
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2015-08-28 07:53:08 följande:

Ååååå ont. Ligger på jobbet å har så ont längst ner på höger sida av magen vid snippan vet riktigt hur jag ska förklara hoppas på att det är en cysta som har spruckit å att bebis är ok är i v11. Så orolig väntar på att gynmottagning ska öppna. Skit skit

Hoppas du är ok.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-08-28 11:12:42 följande:

Usch, vilka oroliga nyheter!! Stor kram till er båda, Carabellis och NellieMaja!

Carabellis: måste du verkligen vara på jobbet? Låter som om du borde vara hemma och ta det lugnt istället för att försöka jobba!

Nej, jag måste inte jobba, men det skingrar mina tankar lite. Jag är tandläkare, så det är bara att slänga på the brave face och vara professionell.

Det gjorde så ont att se den livliga bebisen hoppa runt och sparka fint för att sedan se henne mäta nackspalten om och om igen för att vara säker på att den verkligen var så där bred som hon befarande.
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2015-08-28 12:05:49 följande:

Tack för er omtanke ligger i soffan hemma nu å vilar. Å hoppas det onda ska försvinna kan vara livmodern som trycker på en nerv eller något sådant. Skönt var i allafall att jag fick se en underbar goding med tickande hjärta...

Det låter lovande. Bra att du fick hjälp fort.
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-08-28 18:03:37 följande:

NellieMaja: vad skönt att det såg bra ut. Finns ju en massa konstigheter kroppen kan hitta på när man är gravid, som är ofarliga men obehagliga.

Carabellis: åh vad jag lider med dig! Förstår att du behöver allt för att skingra tankarna. Kram i massor! Jag håller ändå tummarna för att du tillhör de 10% som kub visar felaktigt positivt för

Tack för din omtanke. Jag har svårt att tänka positivt alls. Känns så svårt att förställa sig det värsta och sedan genomgå en sen abort. Usch usch usch. Om typ tio dagar vet jag.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-08-28 19:48:37 följande:

Carabellis: oj, får du vänta så länge innan testet? Eller är tio dagar inklusive svarstiden?

Det är inklusive svarstiden. Provet är på måndag.

Är det nån i tråden som gjort sen abort, oavsett orsak?
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-08-29 07:58:10 följande:

Jag har själv fått högrisk på kub så vet hur tankarna går och hur jobbigt det är psykiskt. Min son var frisk tack och lov så jag slapp genomgå det jag fruktade mest under den tiden. Skönt ändå att du får tid fort, men det kmr tyvärr vara superjobbigt nu. De ska erbjuda samtalskontakt när man får högrisk. Hoppas de gjort det. Kram

Mvc eller fostermedicin? Vi hade sista tiden 21.00 och hon var sen, det satt ett par utanför och väntade på en akutkoll sent i graviditeten, så om bm missade det förstår jag henne. Hon var faktiskt bra tyckte jag, krass och saklig, inget "ni ska se att det går bra" för det gör det ju antagligen inte.

Jag känner mig mycket bättre idag, har sovit bra och då är man ju lite tåligare. Hade dock varit skönt att få ta ett glas vin eller en stesolid för nerverna, men det hade känts fel.

Hade ett litet breakdown när jag hämtade min dotter på förskolan igår och hennes fröken frågade om jag var hennes barnvakt. Min dotter har precis börjat på ny avd och det är nästan alltid min man som hämtar och i min ångest och utmattning började jag storgråta, hon måste ha trott att jag var galen. Fast hon aktar sig nog för att förutsätta klumpiga saker, hehe.
Svar på tråden Marsbebis 2016