• Bonebag

Marsbebis 2016

Dubban skrev 2015-10-08 16:27:40 följande:

Bonebag - innan jag hittade den här gruppen kollade jag bland FB-grupper men hittade då ingen marsgrupp alls. Kanske finns det intresse inom den här gruppen att starta/vara med i en? Min svägerska och jag fick barn samtidigt 2012 och hon var med i en fb-grupp som är aktiv än idag. De följer varandra och barnens utveckling, delar stort och smått och har även träffar irl.

Ja jag är med i en månadsgrupp för sonen, den är toppen!

Hittade den loulou90 tipsade om :)
  • Bonebag
    Smilla80 skrev 2015-10-08 19:31:59 följande:

Grattis till er som haft lyckade RUL! :)

Bonebag vilken rolig craving, pepparkakor! det sägs ju att man blir snäll av dem så ni lär få ett snällt barn! :)

Själv är jag lite extra sugen på satsumas! :) men 1 om dagen räcker så inget frosseri direkt, så vet inte om det räknas som en craving!

Stämmer nog, för sonen som är 1 är löjligt snäll och varit hela tiden ;)
  • Bonebag
    Carabellis kusp skrev 2015-10-08 21:10:42 följande:
    Haha, kul craving! Jag har en liten hang up på smörgås med senap och kokt skinka. Längtar så mycket efter jul så man kan ha skinkorgie. Förra gången var det clementiner och anjovis.
    Anjovis? Ryser i hela kroppen! Haha
  • Bonebag
    Carabellis kusp skrev 2015-10-10 22:24:47 följande:

Dagens nojighet:

Jag har mycket sammandragningar och i morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående. Panik! Väntade bara på vattenavgång och sent missfall. Hoppas på att det bara var urinvägsinfektion. Jag åkte till husläkarjouren och fick träffa min husläkare fast det var i en annan stadsdel. Jag hade inga symtom på urinvägsinfektion, men liksom lite öm i urogenitalierna, så hon tog en odling på urinen. Väl hemma gick jag i rask följd på toaletten tre gånger, nr 2 så att säga, och sedan försvann alla symtom. Oops!

Så dagens lärdom; gå på toa innan du åker till doktorn... Skämskeps på.

Haha bra där ;)

Nu fick du iallafall kollat uvi, för gissar att dom skickar iväg en odling?
    Min förra graviditet fick jag käka medicin heela tiden + en blödning i v18 pga uvi. Nu har jag hunnit med en vända. Lär nog bli fler... Men aldrig haft symtom för fen öre. Men dom kör gärna odlingar och medicinerar om man är gravid. Så se det inte som en dum sak ändå ;P
  • Bonebag
    hilda123 skrev 2015-10-12 20:34:53 följande:

Gjorde förresten bikarbonat testet precis och det hände verkligen ingenting, vilket jag tolkar betyder flicka? Isf stämmer min dröm jag hade tidigt i graviditeten att det är en tjej. Med min son drömde jag tidigt att det skulle bli en pojk. Spännande att se om det stämmer :)

Ja det ska indikera på flicka :) testat ringen över magen?
  • Bonebag

Har rul på fredag. Har bf 6/3 så jag är rätt sen på det... Men oj va jag längtar! Fyller dessutom år på lördag, så det blir en perfekt present att få titta på liten <3

• Bonebag
    Smilla80 skrev 2015-10-16 16:53:09 följande:

Åh tack Elenic för ditt informativa svar, superbra att veta! Du är en expert på det här hör jag! :) Så dans som typ Zumba går bort?

Grattis Bonebag! Allt såg bra ut då? :)

Tack :D
    Ja allt såg toppen ut även om hon va lite krånglig med att ligga på mage och knappt visade sitt ansikte i profil ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016