Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Santine skrev 2015-11-07 06:40:52 följande:

Haha, fast ändå får även dem smeknamn! Mina syskon med korta namn har minst lika många smeknamn som oss med långa, min lillasyster Julia kallar vi Juli eller Jull-i-bull haha.. Vet inte hur ni e, men i vår familj har vi massa smeknamn och på våra vänner med! Kärt barn har många namn, brukar mina föräldrar säga!

Ja, den sortens smeknamn är helt ok!! Såna har även vår dotter! Många!

Det är bara "vi döper hen till Xxxxx för att Yyyy är så sött smeknamn" som jag inte riktigt förstår.
  • Reflexen

Vi bor precis mellan två sjukhus och får därför välja, även om vi bor på landet och eg hör till det enas område. Kommer välja samma som med dottern, vi trivdes bra där.

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-11-07 17:45:13 följande:

Vi har inte heller så mkt att välja på som lantbor, blir väl det som ligger närmast.

Vilket sjukhus är det du ska du välja Reflexen? :)

Det blir Värnamo för oss. Vart hör ni?

Det verkar vara många från Stockholm här.
  • Reflexen

Smilla: jag är så lat att jag nog inte skulle åka 1 timme idag men å andra sidan är jag väldigt flexibel ang färg o modell på vagn och kan säkert hitta en acceptabel vagn närmare just pga att jag inte vill ha nån speciell... Men, fundera på om skillnaden i pris är värt resan. Om det skiljer många tusenlappar, kan man ha j-ligt mycket kul för de pengarna!!!

• Reflexen

Santine: yoga är inget för mig smidig som ett kylskåp även i vanliga fall liksom

Har dock bestämt med en kompis att vi ska gå på gym två dagar i veckan nu o framåt, tänker mig lite cykling och nåt för bålstabiliteten. Känns lagom för mig

• Reflexen
    Elenic skrev 2015-11-08 15:41:17 följande:

Hahaha, men det är ju då man SKA köra yoga Reflexen! Nä, skämt åtsido, jag förstår helt att det kan ta emot då.. Men det ÄR grymt skönt att träna och röra på sig även under graviditeten tycker jag.

Haha, jag veeet att yoga borde vara nåt för mig men det bär mig emot, har provat två gånger och fastnade verkligen inte. Tyvärr
  • Reflexen

Haha, vad det stämmer med "den förbjudna maten" - gillade iden med brieost på BB!!! Längtar också som en tok efter brie, blå- och annan mögelost, goda charkvaror och ett gott vin. för att inte tala om rökt kött och rökt lax... Mmm! Jag tycker om detta även som ogravid, men nu är längtan nästan som en besatthet. Säkert bara för att det är förbjudet

• Reflexen
    aztec skrev 2015-11-09 22:06:42 följande:

Ätit charkuterier hela helgen, mums. Ska inte vara några problem om man fryser ner först. Hade aldrig klarat mig utan min parmaskinka!

Gott! Jag är så lat bara, orkar inte tänka så många dagar i förväg att jag fryser ner dem i tid
  • Reflexen

Är det någon som vet hur fk ser på jobb där hot och våld förekommer? Är det en grund för havandeskapspenning?

• Reflexen

Santine: Finns det någon lista med vilka jobb det kan handla om? Eller hur "illa" det måste vara liksom?

Svar på tråden Marsbebis 2016