Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2015-10-11 08:42:39 följande:

Hihi, gick in i v 17 igår och kände bäbisen på kvällen! Den här gången var det ingen tvekan, hade båda händerna på magen och kände både inuti och utanpå! så härligt!

Åh så mysigt!! Har gått 17 hela veckor idag, och det har känts som att jag känt bebisen i veckan! Urmysigt, eller hur! Mina små killar är och lyssnar, pussar och klappar på magen titt som tätt och säger att bebben pratar med dem och fiser där inne, hihi...

Är så lustigt, det har ju pratats en del om bebisrörelser, stora magar som är svåra att dölja och foglossning här på forumet, och jag har inte känt igen mig riktigt. Och så boom, i den gångna veckan kom allt det där som ett brev på posten även för mig!
    Reflexen skrev 2015-10-11 09:07:48 följande:

Är så dålig på vad som är vad i livmodertrakten, så kan inte svara på det om strålar

Vi kommer förmodligen köpa en beg vagn, om vi hittar nån fräsch o snygg. Väntar nog ett tag iaf, är inte så kinkig på en viss modell eller färg. Har kollat på brio happy eller Emmaljunga city cross (tror jag), vill ha en stor vagn m fasta hjul (tvärtemot vad de flesta andra vill ha)

De du nämner är ju fina, stadiga vagnar som passar på landet! :) Vi bor ju också på landet och vill ha rejäla lufthjul men låsbara, svängbara framhjul. Då går den över stock och sten ändå! Visst är det kul att fundera på vagnar, men är en liten djungel! :)
  • Smilla80
    aztec skrev 2015-10-11 08:54:24 följande:

Tack! Var himla roligt på ul när vi fick se ansiktet så vi fick med oss en bild på det. Hehe.

Men nu när vi haft ul så börjar vi planera för att beställa vagnen, brukar vara sån leveranstid och är extrapris på det paketet vi tänkt oss så ska nog slå till så fort vi varit och provkört den! Måste bara hitta en affär i stan som har den. Men vi funderar på en brio smile :)

Åh så spännande, perfekt att passa på om det är extrapris!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-11 08:58:47 följande:

Prova att gå på toaletten. nej, skämt åsido, det kan ju vara att livmodern trycker mot ngt känsligt. Så länge du inte har infektionssymtom typ feber, blödning, periodisk smärta osv, så är det ju sällan nån fara. Är väl aldrig fel att ringa bm imorgon dock? Det kan ju oftast kännas tryggt.

Det är väl definitivt läge att gå runt och klämma lite på vagnar. Har du spanat in nån speciell? Jag har börjat köpa lite begagnade saker från kompisar som inte ska ha fler barn. Försökte köpa en body till bebisen igår, men det gick inte.

Haha, var faktisk på toa i morse och har inte känt nåt mer än idag! du ser, du är inte ensam om att noja! Tack för lugnande svar!

Jag var o klämde och kände lite igår på barnvagnar, så kul!! Jämförde ffa Britax go next, Kronan Duo S och Stokke Trailz. Är du sugen på ngn speciell vagn? Eller har du vagn sedan tidigare?
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-10-11 10:55:31 följande:

Så mysigt när det börjar kännas mer! Vilka rara pojkar du har! Vi har ju inte berättat för dottern ännu, knäppt kanske, men tänker att det är så himla lång tid att vänta på lillesyskonet ändå, så några veckor till i ovisshet kan inte skada. Om det ser bra ut på RUL, berättar vi direkt då. (Jag har så mkt mage innan att det inte syns nån skillnad nu, annars hade vi ju berättat, såklart!)

Jag har bara kört vagn m svängbara hjul nån gång, är de verkligen lika stadiga som de med fasta? Alltså när de står stilla, typ. Är lite orolig för att vagnen ska välta när bäbis sover utomhus. Vi har busiga hundar o katter som kan springa in i vagnen vid lek.

Man ska berätta när det känns bra för en själv, finns inga rätt eller fel! :) hur tror du hon reagerar? :)

Jag _tror_ att svängbara framhjul blir lika stadiga så länge de är låsbara och inte för små. Vi vill ha förhållandevis stora lufthjul fram också. Sen tror jag att det har att göra med vagnens bredd, viktigt att vagnen inte är för smal för då blir den nog mer vältbenägen.
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-11 11:52:21 följande:

Kronan tycker jag ser fin ut. Skulle gärna köpa en ny vagn, men har en fin teutonia från 2012 när jag fick min dotter, så det blir lite onödigt. Drömvagnen är nog en bugaboo Buffalo, bor i stan och den verkar smidig. Vad har du haft förr?

Bugaboon är nog en jättebra vagn i stan! Och Teutonias vagnar är ju superfina också. Vi behöver ha lite mer terrängvagn dock. :) förr har jag haft en Brio, lite äldre modell som vi då köpte begagnad med nåt åt på nacken. Barnen är 5 o 7 år så var ju ett tag sedan! :) Vagnen har använts av 4 barn, så känner att jag vill unna mig en nyare. :) sista chansen you know! ;) Men om jag hittar en begagnad 14 eller 15 så kan jag absolut tänka mig det. "Problemet" är bara att jag är så sugen på en Stokke trailz och den kom 2015 och finns knappt på andrahandsmarknaden och har även där ett högt pris. Då kan jag nästan lika gärna köpa nytt! ;) Tror ni man vågar ha is i magen och vänta tills 2016 - tror ni att 2015 årsmodeller sjunker i pris då, att butikerna har utförsäljning och sånt? Hur brukar det vara? Har aldrig varit särskilt aktiv på vagnmarknaden innan, haha!
  • Smilla80
    AKF skrev 2015-10-11 22:36:44 följande:

Låter inte kul. Har det fortsatt? Kanske är något helt naturligt, som en del av rörelserna i livmodern eller något? Hoppas att du mår bättre i vilket fall!

När det gäller vagn... Vi ska nog satsa på Kronan igen. Hade en duo 2010 till dottern sen även deras sulky. Vi var väldigt nöjda. Nu blir det nog en av de senare modellerna - ska jämföra Kronan city och deras Duo-S. Vår hall är inte jättestor, vi bor i stan och jag gillar att ha smidiga vagnar i kollektivtrafiken. :)

Tack för omtanken, det känns bättre nu! :) haft mkt sammandragningar dock som känts ner i benen, men det är kanske normalt?!? Lugnt nu iaf....

Kronans vagnar håller ju riktigt bra kvalitet! Tittade på de vagnar du nämner i helgen, de kändes sköna att köra o såg jättebra ut. Kanske lite trångt in till varukorgen om man ska vara petig. ;) Passar både på landet och i stan, optimal vagn på det viset. Finns i glada färger med ju. Ett stort plus för mig! Jag önskar en färgglad, stilren vagn utan massa överflödigt tyg och annat "krafs", haha... Smäckert och stiligt ska det va!

Vad har ni för tankar kring ergonomisk sittdel VS vanlig, plan sittdel?
  • Smilla80

Vad innebär helgjutna gummihjul och vad är alternativet? Så man vet vad man ska googla på, haha!

• Smilla80
    CatEyes skrev 2015-10-12 16:13:30 följande:

Hej alla! RUL gick bra, är så glad!!

Vi ska få en flicka!!

Stort grattis!
Svar på tråden Marsbebis 2016