Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

CatEyes skrev 2015-09-09 12:57:22 följande:

Vecka 15 imorgon

Fick träffa en läkare igår men blev så besviken. Jag fick havandeskapsförgiftning förra graviditeten så vi skulle prata lite om hur vi skulle göra den här gången.

Han sa att man kan ta Trombyl (blodförtunnande) men att det minskar inte risken för att jag ska få det igen.

Jag ville mest veta vilka risker det finns med den medicinen i och med att jag ska snittas, vill ju inte förblöda eller nåt Men han bara babblade på men svarade aldrig på mina frågor!!

Sen frågade jag om hur jag ska göra för att bli beviljad snitt men, hur processen går till men han gav inga konkreta svar! Han sa bara: Vi får se, tiden kommer visa.

Sen frågade han om jag var säker på om jag var gravid!! Ehhh?? Jag svarade att jag fick boka ett privat ul eftersom jag inte fick göra hos dom!!

Vill INTE ha den där läkaren igen!!

Nä men fy vilken läkare!! Fel man på fel ställe... En del har verkligen fel jobb. Du måste ju få känna dig trygg i det här och framåt i graviditeten o förlossningen!!
  • Smilla80
    shecity skrev 2015-09-09 12:51:34 följande:

Tack så mycket, jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det skall gå vägen :) Det är min första graviditet så allt känns väldigt överväldigande, men efter imorgon tror och hoppas jag att både jag och min partner kommer landa och börja ladda för att bli föräldrar 24 mars. Spännande med tredje barnet :) Jag hoppas dig all lycka nästa vecka. Då kan vi följas åt genom tråden när vi ligger så lika :)

Jaa, så roligt att följas åt! Tack snälla för lyckönskning, önskar dig detsamma! :) Det kommer säkert kännas lite mer verkligt för er efter imorgon! :) så mysigt med första barnet!
  • Smilla80

Varit på inskrivning idag, och allt såg bra ut med värden m.m! Det var inga problem att ångra sig angående kub, hon ifrågasatte inte även om jag redan lämnat blodprov och allt, är så lättad! Bra bm jag fått. ;) Nu blir det "vanligt" ul nästa vecka istället. Hoppas vi tagit rätt beslut! Kram alla

• Smilla80
    Dubban skrev 2015-09-09 14:40:53 följande:

Grattis till er som fått glada nyheter idag! <3

Kommer nyss från ul och även jag hade en sprallig bebis i magen. Så otroligt skönt att få se, nu kan man släppa en del av oron, det ÄR på riktigt!

Grattis!
  • Smilla80

Jätteroligt Elenic, grattis!

Hur var du daterad innan det flyttades, blev då mkt flyttad? Vad fick du för BF?

• Smilla80

Härliga nyheter Shecity och Reflexen, så glad för er skull! vi har mycket att fira i helgen! :)) självklart ska du hänga med oss Shecity!

• Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-11 13:10:15 följande:

Tack!

Enligt senaste mens hade jag bf 24/3. Sen när vi gjorde VUL ändrades det till 20/3. Och nu 18/3. Börjar tro att jag har en jättebebis som växer över normalt där inne...

Haha, alltid är det nåt att noja över!! tror absolut att det är heeeelt ok! :)) vad kul, vi ligger väldigt nära i tid, jag fick BF 19 mars av bm i veckan! :) får se om det ändrar sig nåt på ul nästa v, tror BF kommer flyttas bakåt lite (om det finns nån liten levande där inne).

Kram o trevlig helg allihop!
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-11 17:05:55 följande:

Hahaha, eller hur! Det är säkert ok, bara det att jag hade stora bebbar förut (över 4,5 kg) och är själv en tjej I stl XS/S. Nu är det ny pappa och han var gigantisk som bebis... ;)

Oj, att du lyckats klämma ut dem, haha! hoppas det inte blir en riktigt så gigantisk bebis som din man var då! Jag är också av den storleken men har fått små barn med, båda har vägt knappt 3 kg!
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2015-09-11 16:45:14 följande:

Vad kul att höra att det går så bra för alla :)

Nu har jag fått tid för RUL, blir den 12/10. Är sååå nyfiken på om det är en pojke eller flicka som bor därinne. Känns som att det blir mer verkligt då.

Dock så känns det lite jobbigt för att alla säger att det måste bli en flicka nu (vi har en pojke sen innan). För oss spelar det ingen roll, det viktigaste är att barnet är friskt!

Känner igen mig! Var ett evigt tjat om att det måste bli en flicka när vi väntade tvåan, som också var en underbar liten kille. För oss spelade det ingen roll, vi var jätteglada och helt kära i vår lille gosse - men tydligen gjorde det andra besvikna. Ni kan ju tänka er vad jag kommet få utstå den här tredje graviditeten! Blir trött bara av att tänka på det. Vi vill ha ett BARN till, inte ett kön, som säkert alla kommer tro!! Om ni har tips på någon slagfärdig kommentar jag kan respondera med så mottages
  • Smilla80

... det tacksamt! :)

Råkade få iväg det förra inlägget lite för tidigt ;)

Vilken vecka är du i CatEyes? BF? Jag får vänta ända till december på RUL...! Går nog fort till oktober! :)

Svar på tråden Marsbebis 2016