Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Åååå:)

Emzaan skrev 2016-03-05 09:49:25 följande:

Här är vår lilla Bulle, inget namn ännu. Jag sitter nu och väntar på att syskonen och maken ska hämta oss och vi ska åka hem.

• Frida Li

Tre gånger inatt har jag vaknat o haft sammandragningar o haft ont. Men jag tror att jag får vänta länge än...men vi har provat färdknäppen nu när storasyster sover hos mormor o morfar :P Håller tummarna! Haha

• Frida Li

Jag känner oxå igen klädproblemet! Köpt mamma byxor men bara ett par känns bekväma nu på slutet, men dom börjar bli slitna. Msmmatröjor har jag en, kör längre linnen o koftor. Vårjackan jag har kan jag ej knäppa....o idag snöade i Skåne.
    Idag har vi haft lite skoj, barnteater med mormor o mc Donalds! Mormor lyckades fånga mig på bild, så stor magen är nu! Herregud!!!:)

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-03-07 10:57:06 följande:

www.ica.se/recept/froknacke-716579/

Här är ett recept på fröknäcke som är nyttigt, gott och håller magen igång. Jag bakar sådana till bb-väskan för att kanske slippa allt för plågsamma toalettbesök. Nån som har andra bra tips på snacks att ha efter förlossningen?

Det enda jag har på listan är mat att ha precis efteråt. Dottern föddes kl 18.15, fick mackan och så efteråt. Men sen under natten, när man inte kunde sova, var jag såååå hungrig! Då hade jag ju bara ätit den dära mackan på kvällen under hela dagen! Då fick jag ett glas nyponsoppa. Denna gång ska jag ha med mig nyponsoppa, någon energibar o någon färdigblandad nutrilett. Snabbt o enkelt o som kan ligga kvar i min väska. Men tar tacksamt emot fler tips :)
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-07 15:44:30 följande:

Första dagen på föräldraledigheten och jag slog till på en brasiliansk vaxning, känner mig som en ny människa, haha.. Var lite nervös innan, men hon var riktigt proffesionell så det kändes inte det minsta konstigt :) sen strosade jag runt på stan och kollade efter skötväska och annat smått och gott, orkade inte släpa på något så klickar nog hem istället.. Vi har som sagt bara köpt vagn och kläder än så länge så det börjar bli läge att bocka av allt på listan nu..

Imorrn ska jag vara med dottern på skolan och på onsdag ska jag färga och permanenta ögonfransarna, sen är det helt ok för lillebror att komma., eller helst till helgen så att jag även hinner med tvätt, inköp och montering av skötbord etc. Men sen är jag redo.. Hmm, kanske borde försöka vila lite också!?? ;) 17dagar kvar idag..

Gjorde det inte ont?! Brasiliansk är när man tar allt? Jag brukar vaxa bikinilinjen själv men nu när jag är gravid vill jag inte ha ont!! O jag kan inte se heller! Så det har blivit veet o det har funkat hyfsat bra :) tror inte jag hade vågat mig på att gå o göra det...:)
  • Frida Li
    Madski skrev 2016-03-07 16:36:34 följande:
    Japp, allt.. Ja, skönt var det inte, men inte så illa som jag hade föreställt mig och kände att jag behövde uppleva lite smärta innan fl, haha., men jag skulle nog säga att det bara var lite värre än att vaxa bikinilinjen., och nu j efterhand helt klart värt det!! Har lixom varit ett väldans meck att fixa själv senaste tiden utan att riskera att slå ihjäl mig i duschen, haha.,
    Ja eller förblöda för man skär sig!!:)
  • Frida Li

Jag har packat bebisens kläder i den gamla skötväskan, men denna gång vill jag faktiskt ha en vanlig väska! Har en sån insats som man kan sätta i. Har letat en del på stora köpcentrumet men har inte hittat den perfekta än. Nu orkar jag inte gå runder i butiker utan jag får ta det sen tänkte jag!

• Frida Li
    Smilla80 skrev 2016-03-07 19:00:35 följande:
    Var har du fått tag i insatsen? finns det att beställa på nätet?
    Hittade på Tradera när dottern var liten, var olika storlekar, S , M osv
Svar på tråden Marsbebis 2016