Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2015-10-22 10:54:18 följande:

Skönt att du är nöjd! :) Jag har också mest positiva erfarenheter! Vårt sjukhus är ju faktiskt rankat som bästa mellanstora sjukhus i landet! ;) Och Ryhov i jönköping som det bästa stora sjukhuset. Lite kul. Vem vet, vi kanske tom går på samma KHV då! :) eller går du i Jönköping?

Oj, vad roligt att sjukhusen är rankade så bra, det hade jag ingen koll på!

Jag hör till Skillingaryds mvc.
  • Reflexen

Idag ska jag på ul. Har drömt vilda drömmar om både lyckat och inte så lyckat resultat. Hoppas ju på det förstnämnda!

• Reflexen

Det gick bra hos läkaren! Fick se en levande liten krabat mina värden var helt ok och inget som visade på ev havandeskapsförgiftning. Sökte för huvudvärk flera dagar i rad.

Han sa att de inte borde ha nekat mig en kontroll på mvc, huvudvärk ska man ta på allvar även om det är tidigt i graviditeten! Han tog blodtryck, urinprov (proteinförekomst) och kände på mage/njurar/lever. Vet att ni ju är fler i tråden som skrivit om just huvudvärk, hoppas ni också får bra hjälp!

Nu ska jag ta det lugnt och njuta av att bara vara gravid och ledig i en vecka. Sen är det dags för RUL, då vi förhoppningsvis får bra besked!

• Reflexen

Ja, visst är det konstigt med så olika besked ang huvudvärk, Elenic! Klart man ska söka till vc OM mvc uteslutit att det kan vara gravidrelaterat, men att skicka en till vc utan att ens orka ta ett blodtryck eller urinprov känns lite väl slött, tycker jag!

Japp, ska njuta till fullo av semester/lov! idag ska jag dock städa, får en kompis på besök ikväll. Getgrytan står på spisen och doftar ljuvligt, så nu ska jag ta tag i dammsugningen

Har nån ätit getkött, förresten? Det är jättegott!

• Reflexen
    Tessie83 skrev 2015-10-23 21:24:56 följande:

Har ikväll varit konstat öm och spänd i magen. Blir orolig. Har någon vart med om liknande? Är i v19 nu.

Hur har det gått, Tessie? Hoppas det blivit bättre! Obehagligt med smärta!
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-23 18:43:31 följande:

Så var det i min förra graviditet. Tyckte det var skumt! Dessutom hann mitt hb störtdyka, vilket inte hade hänt om jag kommit in i vecka 21. Kan du inte be om ett extra besök? Jag har tuffat till mig lite nu när det varit så sjukt jobbigt med kub och mkp och allt, man kan ju prova att be om saker i alla fall

Var det komplikationsfritt i din förra graviditet?

Jag bad att få komma in nu (v 18) för att kolla hb-värdet, men tanten på tidsbokningen vägrade ge mig en tid. Här får man visst vackert vänta till v 25... Hon sa att det inte är någon ide att ta hb nu, för det är först efter v 20 som det brukar dyka. Jag kände lite att en sån enkel sak kunde jag väl få kolla? Det tar ju inte mycket av deras tid.
  • Reflexen

Jag var ju hos en privatläkare igår, men tog iofs inget hb. Ska äta mina järntabletter och se om jag får en tid innan v 25. Måste iaf ringa o boka om tiden då den krockar med obligatoriskt jobbmöte, så får försöka boka extra tid då.

Jag är så dålig på blodtryck, hade 137/66 igår. Det var helt ok enl läkaren. Är det andra siffran som inte får sticka uppåt?

Hoppas sammandragningarna slutar snart! Det är så obehaglig!

• Reflexen

Kloka inlägg om både samtal och sex! har också som du, Carabellis, varit tvungen att tala om för mig själv att jag vill ha sex. Tror det har lite med våra mf att göra, båda var nog omedvetet rädda för att sex under första 12 veckorna skulle kunna påverka negativt. Sen kom jag lite av mig liksom. Jag _vet_ att sex inte ska påverka, men men... ;)

Svar på tråden Marsbebis 2016