Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Elenic skrev 2015-10-02 14:21:35 följande:

SYSKONVAGN!!!När min tvåa föddes var min första precis 3 och jag tyckte att inte behövde jag väl syskonvagn. Ståbräda fick det bli. Den var så uschigt dålig och svår att gå med så att det blev att jag antingen bar 3-åringen i ergo eller bebben i sjal, och den andra fick åka vagn. Det blev typ alltid också att vi var ute och gick PRECIS när treåringen var trött och ville sova middag.. Nu hade vi iofs inte dagis för treåringen (jag har aldrig riktigt fattat varför man har dagis för ett barn när man är hemma med det andra) och var ute och gick rätt mycket, men när jag väl kapitulerade och köpte en syskonvagn var det en sån frihet. KÖR på syskonvagn säger jag.

Oj, nu blir jag nervös! Jag hade tänkt skippa det och ha en vagn och en sulky när vi gör familjeaktiviteter. Vi bor iofs 300 m från föris. Jag tänkte låta min dotter gå lite på föris för att inte få för stora förändringar på en gång. Hade din stora hunnit gå i förskola innan nr två föddes?
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-10-02 10:28:36 följande:

Men precis, så tokigt sagt! Varför skulle det inte vara det?! Vad svarade du på det?

Hade inget bra svar, trodde att jag skulle vara fredad denna gång. Kvinnan i fråga fick sitt första och enda barn vid 40 och sedan bara mf, så kanske ville hon typ berömma ett klokare val än hennes eftersom jag vet att hon hade velat ha fler och medgivit att hon borde ha börjat tidigare... Nå ja, ska tänka ut nåt dräpande! Lär väl hända igen...
  • Carabellis kusp
    Dubban skrev 2015-10-02 13:02:40 följande:

Carabellis - vilken idiotfråga! Så trist att man ska behöva stå ut med såna när man är gravid, man blir liksom lite öppet mål för vissa dumheter.

Jag jobbar med tolv andra kvinnor (och en man som jag är gift med) och jag misstänker att en av mina kollegor också kommer gå ut med en graviditet snart :) härliga tider för chefen!

I know! Ännu värre sen när man har stor mage och alla vill tafsa på den

Kul att ha en gravid kollega att älta med på jobbet!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-10-02 16:03:29 följande:

Precis, alla kroppar reagerar olika!

Va, varför är det så?! Jag kommer vara i v 20+3 vid RUL!! Är det för sent då o på vilket sätt?

Jag tror att det blir för sent pga att barnen börjar växa i olika takt efter det och därmed blir dateringen osäker.
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-10-02 17:40:19 följande:

Jag blev ju daterad i v 13 och fick BF-datum, men det är kanske inte tillförlitligt? Jag är ju bortrest hela v 19 så därför sköt vi på det till v 20...men om det är viktigt får jag flytta fram det till v 18. Bm sa att det inte spelade så stor roll om jag tog det vecka 18 el 20...

Jag gjorde RUL i v 20 med mitt första barn, det enda som var jobbigt med det var att jag inte kände henne och var säker på att hon var död i magen. Nu kommer jag ha det i vecka 18+3 och känner av den lilla flickan redan nu, men oron denna gång handlar om hjärtat eftersom mitt kassa kub medför ökad risk. Eller jag är väl orolig för alla tänkbara fel iofs... Förutom kromosomfel då.
  • Carabellis kusp
    Zezziz84 skrev 2015-10-03 16:47:09 följande:

Igår hade jag jätte mycket sammandragningar någon mer som har de?

Kändes lite obehagligt

Jag har också det. Samma sak i förra graviditeten. Hade du också det förra gången?
  • Carabellis kusp
    Bonebag skrev 2015-10-03 23:43:30 följande:

Jo då... Sammandragningar har jag med :( min mvc misstänkte att det kunde bero på uvi. Något jag nu fått bekräftat att jag hade o behandlats klart för nu. Kan dammsuga hela hemmet nu utan att ha en molande värk o hård mage 30 min efteråt.. Så kolla upp uvi, så kan man åtminstone utesluta det :)

Ja, precis, det är ju en vanlig orsak. Jag har dock aldrig haft uvi, men mycket braxtons hicks sammandragningar i förra graviditeten, så jag avvaktar lite.

Hur ska ni andra göra med influensavaccin? I mitt landsting rekommenderas det till alla gravida och är gratis.
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-10-04 07:25:58 följande:

Jag kommer vara i v 19+1 på rul nästa v.

Ngn mer som får som håll på olika ställen i magen, särskilt om jag gått mkt? Elr är det så sammandragningar känns?

Det låter som sammandragningar. Men kolla med mvc om du inte känner igen det eftersom det kan vara uvi.

Vilken dag är ditt RUL? Mitt är 8 okt.
  • Carabellis kusp
    sandra84 skrev 2015-10-04 07:28:46 följande:

Jag har aldrig vaccinerat mig tidigare (och har varit negativ till det). Men med två små infektionskänsliga barn och jag som jobbar i skolan, så överväger jag att göra det.

Börjar också få sammandragningar...

Jag ska vaccinera mig pga mitt jobb och att jag hatar influensa.
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-10-04 20:41:17 följande:

Då har vi rul samma dag

Hur känner du inför det? Oro/förväntan/nyfikenhet? Hur gör du med kön?
Svar på tråden Marsbebis 2016