• Madski

Marsbebis 2016

Hej, jag har följt tråden "i smyg" sen den startades och äntligen vågar jag mig på att logga in och skriva ett inlägg. Vi hade rul idag och fick veta att det är en frisk liten lillebror som ligger i magen.. Storasyster är sex år och är eld och lågor över att få ett lillasyskon. Äntligen kan min oro äntligen släppa en del och jag kan börja njuta av att vara gravid, börja kolla vagn, göra inköp, planera etc. Av någon anledning har jag varit orolig till tusen trots jätte bra resultat på kub etc. Men som sagt, äntligen andas jag ut och vågar hoppa in i tråden här på riktigt.. Bättre sent än aldrig ;)

• Madski
    Reflexen skrev 2015-10-28 19:31:01 följande:

Hej och välkommen, Madski!

Vad roligt med fint resultat på RUL, grattis!

Vi är ju flera här som känner lika som du, som inte vågat/vågar tro på den här graviditeten, så du är i gott sällskap! Jag har mitt RUL på tisdag, hoppas på samma resultat här. Vi har också en sexårig storasyster som precis fått veta att vi väntar smått. Hon är också jätteglad, så skönt att de reagerar positivt på nyheten!

Skönt att inte vara ensam.. Ja, första graviditeten var härligt naiv och man var lyckligt ovetandes om ev. Komplikationer (iaf jag).. Den här graviditeten har varit efterlängtad och vi har ett MF i bagaget så jag har inte vågat hoppas eller glädjas, trots att statistiken ser bra ut i v.19.. men nu har väldigt mycket oro släppt, underbar känsla! Håller tummarna för att ditt rul går lika bra.. Ska ni ta reda på kön?
  • Madski
    NellieMeja skrev 2015-10-28 19:53:19 följande:

Välkommen Madski till oss. Härligt med bra resultat på RUL. Idag var jag på mvc å fick lyssna på hjärtljuden härligt härligt

Tackar! Härligt att du fick höra hjärtljuden..vilken vecka är du i? Haft rul än?
  • Madski
    AKF skrev 2015-10-29 15:04:20 följande:
    Välkommen! Och grattis till fina besked på RUL!

Vilken vecka är ni i?
    Tack! Går in i vecka 20 imorrn så snart halvvägs.. Bf 24 mars, men om han är lika envis som storasyster så blir det nog inte förens i april... Vilken vecka är du i?
  • Madski
    Tessie83 skrev 2015-10-29 16:11:16 följande:

Rul idag gick jättebra. Allt såg perfekt ut. Lagom till påsk kommer en liten tjej :)

Vad härligt, grattis!
  • Madski
    Santine skrev 2015-10-29 18:02:17 följande:

Grattis alla på era bra rul! Imorgon väntas mitt, e snart inne i vecka 20 och e inte alls lika glad och lycklig som jag borde vara, försöker intala mig om att barnet jag bär på e en lugn liten plutt och inte alls som sina stora syskon! Men svårt när man sist genomgick ett sent MF i vecka 20!

Detta barn kan rulla lite men sen kan det dröja flera dagar innan man ens känner av något! Så man börjar tänka på alla negativa saker direkt! Hoppas ändå på att få höra på ett bra besked imorgon! Ta hand om er och njut av era graviditeter! Kramar

Förstår precis hur du känner.. Vårt missfall var visserligen inte lika sent som ditt, men jag vågade ändå inte hoppas.. Efter gårdagens rul har jag känt lillkillen både under gårdagen och idag, men innan dess inte ett dugg.. Gissar på att jag känt, men inte vågat tro på att det var bebisen, kanske lite samma för dig!? Man vågar liksom inte känna efter!?? Tyvärr tar de där negativa tankarna lite för mycket plats.. Mina tankar innan rul var inte roliga, usch.. håller tummarna för att allt går bra imorrn och Att du kan börja njuta lite efteråt.. Hur många barn har du/ni och hur gamla? Lycka till imorrn!! Kram
  • Madski
    MariaSthlmS skrev 2015-10-30 10:47:16 följande:

Hej! Har precis som Madski följt tråden i smyg i väntan på RUL som nu är avklarat med fint resultat! 26 mars väntas syskonet till vår son som då är två år. Måste säga att jag tycker ni verkar vara ett härligt positivt gäng här, och hänger gärna på sista halvan av graviditeten om jag får!

Skönt att man inte var den enda stalkern ???? grattis till ultraljudet..
  • Madski
    Mona8000 skrev 2015-10-30 18:13:18 följande:

Hejsan! Har oxå följt tråden i smyg som många andra utan att skriva! Har varit på ul förra veckan! Väntar på en liten prins..jag har två barn den äldsta 6 år och den yngsta 4.. Har haft flera missfall och är ganska orolig även denna graviditet eftersom jag knappt känner några sparkar trots att jag har moderkakan bakväg!

Kul att allt gick bra och att du hoppat in i tråden.. Ja, att känna den där oron är inget roligt allt, Man vill ju helst av allt bara få njuta av graviditeten.. Är nog bara en lugn liten krabat.. Om någon vecka eller två är han nog igång som bara den.. Är beräknad till 24/3 så nästan samtidigt som dig.. Men om vår kille är som sin syster lär vi få vänta till april ??
  • Madski
    Santine skrev 2015-11-02 15:33:38 följande:
    Allt vi kunnat "se" är att bägge barnen haft samma mun på sina ul haha.. Dvs bägge barnen ärver sin pappas mun iaf!
    Jag tänkte inte ens på likheter, gissar på Astt jag inte skulle kunna tyda så mycket., måste nog ta och jämföra ikväll bara för att ;)

Skönt att ultraljuden jag gått bra för alla *peppar,peppar*

Santine, har du lyckats släppa oron lite?
  • Madski

Ja, det här med namn är inte det lättaste.. Tjejnamn hade jag några tankar om, men killnamn, är snäppet svårare enligt mig. Vill ha ett klassiskt namn.. Har några på listan och testar dom lite titt som tätt.. Halva tiden kvar så fram tills dess borde vi förhoppningsvis kommit fram till något...

Har dragit mig för att köpa nya behåar men idag är det ta mig tusan dags.. Brösten har vuxit helt sjukt mycket och jag hittade bara en bh med rätt storlek i garderoben så idag blir det till att shoppa nya., tråkig utgift iom att jag vet att jag troligen kommer att behöva köpa nya igen innan bf och definitivt efter, haha.. Iaf om jag slår till på samma bomber som sist, Haha..,

Funderar på att boka in mig på gravidyoga/gravidpilates.. Någon av er som kört det!? Hiss eller diss?

Svar på tråden Marsbebis 2016