Inlägg från: ElsaLeja |Visa alla inlägg
  • ElsaLeja

Osäker på vem som egentligen är pappan

Hej!

Som rubriken lyder så är jag orsaker på vem som är pappan till barnet jag väntar.

Jag har haft sex med två olika killar, vi kan kalla dom kille 1 och 2 .

Jag hade sex med kille1 den 7 juni och vid det tillfället hade min mens precis slutat, och jag hade sex med kille2 den 13de och 14 juni. Enligt nästan alla ägglossnings och befruktnings kalendrar så står det att jag blev befruktad den 15 juni, vilket borde betyda att pappan skulle vara kille2, tror ni detta stämmer? Jag blir bara helt förvirrad desto mer jag läser om befruktning och allt vad det är, snälla hjälp mig någon.

jag är nu i vecka 8 (7+0)

• Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan
  • ElsaLeja

Ah man kan göra ett fostervattensprov men det ökar risken för missfall, och det vill jah inte göra, jag vill heller inte vänta tills barnet är fött innan jag berättar det, alltså skulle kille2 veta att jag har legat med någon annan så skulle det ta hus i helvete hehe, men det känns lite otroligt att det skulle vara kille1 som är pappan, det är ändå 8 dagar innan ägglossning och befruktning, sen jag har legat mer med kille2 om det nu skulle ha någon som helst betydelse vet jag inte men ah,

• ElsaLeja

Senaste mensens första dag var 31maj 2015 och jag har en regelbunden mens

• ElsaLeja

Hihi känns faktiskt som att jag väntar en pojke :) har en dotter sen ett tidigare förhållande:)

Nej jag är inte tillsammans med kille2 vi har precis gjort slut för tredje gången,

Men ah det känns mer troligt att det är kille2 som är pappan faktiskt

• ElsaLeja

Jag var väldigt tänd nöt kag var med kille2, vi hade sex ungefär 4 gången den natten bara,

Kille1 är ett ex till mig, vi var tillsammans i 6 år och gjorde slut i början på detta år, då blev jag tillsammans med kille2 men vi har gjort slut som sagt,

• ElsaLeja

Jo men jag kände ett väldigt stort ut efter sex dom dagarna innan :)

Nja jag brukar känna lite när jag har ägglossning, ungefär som en svag mensvärk, men tänkte inte på det vid detta tillfälle haha :)

• ElsaLeja

enligt min och andra kalendrar skulle jag ha ägglossning den 14-15 juni, och kille2 som jag hade sex med under dom dagarna kom i mig minst 4 gånger.

• ElsaLeja

Det är väl klart att jag har hört talas om preventivmedel... Men vissa kanske har stora problem med preventivmedel har du hört talas om det ??

• ElsaLeja

Jag har en dotter ihop med en man som jag levde ihop med i 6år men det funkade inte mellan till slut av vissa anledningar.. Så kom inte här och snacka när du inte vet något, och varför ens kommentera något som inte har med inlägget att göra? Har du inget vettigt att svara om självaste inlägget så kommentera inte alls istället. Undrar vem som är " speciellt gammal " egentligen ..

• ElsaLeja

hur får man reda på barnets blodgrupp redan nu? Hur gör man detta? Har aldrig hört talas om det, jag håller helt med dig rätt pappa förtjänar att få reda på det, skuldkänslorna dödar mig av att inte berätta för den rätta.

• ElsaLeja

Jag vet bara att jag har en "konstig" blodgrupp som gör att jag måste ta en spruta direkt efter förlossningen, men kommer tyvärr inte ihåg vilken. Men ah jag får nog prata med min barnmorska om det, men då måste jag också ta reda på villen blodgrupp kille1 och 2 har :/ jobbigt haha

• ElsaLeja

Okej det visste jag inte, det sa min barnmorska inget om när jag var där sist, får fråga henne om det nät jag ska dit nästa gång. Men är det i v28 man får reda på barnets blodgrupp eller redan nu?

• ElsaLeja

Jag skulle ha haft min mens den 28 juni.

Jag skulle vilja berätta för båda två men det skulle bli västligt problematiskt då. Ingen av dom tål varandra och ah ni kanske förstår :/

• ElsaLeja

Olej det låter lite läskigt det där haha, men dom tog ju blodprov när jag var där så jag får väl mer info vid nästa besök skulle jag tro :) annars får jag väl ringa henne och fråga

• ElsaLeja

Jo jag vet att det är det enda rätta. Men det känns inte alls roligt att dom två ska gå och vänta i flera månader på att dom kanske är pappan :/

• ElsaLeja

Ah kille1 vet nu om det, men han säger bara det är mitt. det är mitt, även om jag säger att det är mest troligt att det är kille2 som är pappan,

Svar på tråden Osäker på vem som egentligen är pappan