• Eleonor01

Läggning och eget rum

Trolla02 skrev 2015-07-18 09:02:27 följande:

Min son fyller 1 år om några dagar och tanken är att vi vill att han ska börja sova i sitt egna rum.

Hur gör vi lättast så han känner sig trygg?

Och hur gör ni vid läggning vid liknande ålder?

Just nu tyvärr har jag fått vagga honom till sömns och han vill bara äta välling i min famn och inte sittandes:(

Tänkte testa "5 min" metoden nästa vecka för stt få honom att kunna somna själv men det känns inget bra alls att låta honom skrika/gråta sig till sömns:(

Jag har legat bredvid sedan han fick stor säng vid 1,5 år. Gör det fortfarande nu när han e fyra men nu läser vi bok tillsammans. Gick från att sova i vår säng till egen storsäng. Tycker att barnsängar e onödiga. Svårt att få plats i om man har sjuka barn å din man exempelvis behöver sova därför skippade vi det. Spjälsängen samlade bara damm tyvärr
  • Eleonor01
    Trolla02 skrev 2015-07-18 10:56:35 följande:

Då ska vi pröva detta..

Har försökt att sitta brevid honom och ha en hand på honom tills han somnar men han rullar bara runt och vill sätta sig upp..

Ska man lägga honom samma tid varje kväll eller vänta tills han visar tecken på att han är trött?

Vi har alltid lagt halv åtta. Börjat kl 7 m pyjamas å dylikt. När de är vana vid att sova samma tid så somnar de sedan på rutin fast de inte e jätte trötta e min erfarenhet iaf
  • Eleonor01

Ibland fick jag sova hela natten HOS honom å ibland bara tills han somnade. När han sen blev två så kom han själv in i vår säng när han ville å fick fortsätta sova där. Han gör så fortfarande nu när han e fyra

Svar på tråden Läggning och eget rum