Inlägg från: Anonym (ash) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ash)

Går han på något eller är han bara full?

Vänta tills du träffar honom så vet du ju om han druckit.

Bensodiazepiner är neråt, heroin, metadon, subutex, tex.

Låter som han somnat och vaknar till varje gång du ringer. Kanske därav skriker till. Är han i bilen?

Vad har han tidigare tagit?

• Anonym (ash)

Såg det andra inlägget på annat forum, håller med, det du hittade är definitivt svaret. 

• Anonym (ash)
    Anonym (Förvirrad & Ledsen) skrev 2015-07-18 00:07:13 följande:
    Nej, tror inte det. För när det väl var tyst i telefonen så hörde jag att han pysslade med något. Så jag tror inte att han sov. Kanske första gången när jag ringde dock.

Jag hittade här om dagen oxynorm i bilen, även bränd folie. Kan det vara det tro han går på?
    Oxynorm liknar ju heroin, heroin röker man på folie. Det låter väldigt dåligt :(

Låter farligt om han fortfarande är ute och kör. Låter ju som han är för väck.
  • Anonym (ash)

Heller inte säkert att man blir utslagen av heroin, jag tog heroin förut (8 år sedan) och jag var aldrig utslagen, utan fullt kontaktbar. Beror på personen. Vissa är bra på att dölja, kanske därför du inte märkt tidigare.

• Anonym (ash)
    Anonym (...) skrev 2015-07-18 00:18:54 följande:

Bränd folie och tabletter låter misstänksamt.. Folie används för att sk röka "freebase".

Hur såg foliebiten ut?

Hittade sugrör/tom penna eller något sådant tillsammans med folier och tabletterna?

(Eller något annat ihåligt som kan tänkas kunnat användas för att inhalera något från folien?)

Man behöver ju inte ha kvar den biten av folie. Bränt folie är för mig lika med heroin. Inte så lönt att röka oxynorm.
  • Anonym (ash)
    Anonym (Förvirrad & Ledsen) skrev 2015-07-18 00:28:23 följande:
    Jag vet att det var oxynorm jag hittade i bilen för några dagar sedan.

Det är just det att jag inte vet vad han var påverkad av idag..
    Låter som när man noddar. 
    Man somnar till av opiater och väcks plötsligt och tycker att den som väckt en stör. 

Eller full?
    Svårt att veta, men bränt folie låter fortfarande som heroin :/
  • Anonym (ash)
    Anonym (Förvirrad & Ledsen) skrev 2015-07-18 00:28:23 följande:
    Jag vet att det var oxynorm jag hittade i bilen för några dagar sedan.

Det är just det att jag inte vet vad han var påverkad av idag..
    Låter som när man noddar. 
    Man somnar till av opiater och väcks plötsligt och tycker att den som väckt en stör. 

Eller full?
    Svårt att veta, men bränt folie låter fortfarande som heroin :/
  • Anonym (ash)

Och man slutar ju väldigt sällan med opiater. (jag har, men jag är definitivt en av väldigt få)

Spelar ingen roll om det var oxynorm eller heroin eftersom de är väldigt lika. Det är heller ingen drog man tar ibland (oftast) då den orsakar beroende väldigt, väldigt snabbt. 

• Anonym (ash)
    Anonym (...) skrev 2015-07-18 01:14:52 följande:
    Vilken bit av folie..?

TS hittade ju en bränd bit folie i bilen, det var den jag menade. (Hur den såg ut i övrigt)

Nja, det finns massa andra droger utöver heroin som freebaseas, allt ifrån olika piller till koks.

Heroin är ändå rätt tungt tänker jag...

Om man kan röka oxy har jag ingen koll på faktiskt. Därför har jag inte uttryckt mig om det är just de tabletterna han rökt..

TS: har han missbruks bakgrund? Och isf vad har han missbrukat?
    Läs det jag citerade. Puh.(upphittad foliebit i bil eller vad det nu var)

Jo klart man kan freebasea en hel del, men det är knappast så ekonomiskt. Hittar man opiater så är det nog ganska troligt att det även är opiater som freebaseas. 
  • Anonym (ash)
    Anonym (gammal missbrukare) skrev 2015-07-18 02:57:52 följande:

Jag jar tagit iprincip alla opiater som går att ta och oxy gör dej jävligt seg i skallen så han skulle inte ens palla tjafsa och heroin beroende på dos gör dej så jävla väck i skallen att han inte ens skulle fatta att telefonen ringde och röka blir man seg av men inte arg för ingenting så om han har tagit något så är det något uppåt tjack eller så har han bara druckit fast snubben inte tål alkohol men för övrigt så värkar det här vara en troll tråd men jag har slutat med allt aom har med droger och alkohol att göra alla droger jag tog va när jag va imellan 14 och 17 år så det är ett tag sen är 25 idag så jag är jalafall stolt att jag kunnde sluta utan hjälp från någon

Men det där är ju inte sant. Det beror väl helt och hållet på dos... Jag har tagit opiater i en del år och vet att man även kan bli uppåt av opiater om man är van brukare på låg dos.

Dock har du rätt i att vara stolt. :)
  • Anonym (ash)
    Anonym (Förvirrad & Ledsen) skrev 2015-07-18 01:53:52 följande:
     Men det ska ju inte vara så i förhållanden. Att man ens ska fundera på att köpa drogtester.. :/

Jag kan redan säga dig nu att han inte hade tagit den testet. 

Även om han säger att han inte tagit något och inte har något att dölja så hade han ändå inte tagit testet.

Men det hade bara bevisat att han ljuger.. 
    Håller med, har det gått så långt att man funderar på drogtester (har varit där själv, och då var det såklart positivt från hans sida, och han ljög in i det sista) då har det egentligen gått för långt.

Vad jag hoppas att du tar dig ur detta och får lite distans till honom och relationen med honom, du är så ung!! Du har fortfarande en chans till ett mycket bättre liv, ta de bra chanserna när de dyker upp, försök fokusera på dig och vad du vill ha i livet och jobba dig gradvis dit.
  • Anonym (ash)
    Anonym (gammal missbrukare) skrev 2015-07-18 13:46:54 följande:
    men om man gör som jag gjorde och trycker i sej 4-6 oxy så blir man jävligt trött för missbrukar man oxy så tar man inte bara en eller två för har man tagit oxy länge så får man till slut ingen efekt så har vart ren 8 år nu jag flyttade till uppsala när jag fick veta att mitt ex va gravid men det blev missfall :/
    Ja det är ju olika hur man använder. Jag var tvungen att hålla mig hyfsat nykter för det mesta. Sen är det klart att jag inte alltid använde så.
  • Anonym (ash)
    Anonym (Förvirrad & Ledsen) skrev 2015-07-18 13:48:45 följande:

Han ringde nyss, men jag svarade inte. 

Han lämnade ett röstmeddelande som jag lyssnade på.

Denna gången lät han normal i alla fall, inte som igår dock.

Han är mycket ledsen och gråter.

Han förklarar hur han försökte tjuvtanka bilen för att komma hit men att allting sket sig.

Han säger även att han har bild som bevis på allt som hände.

Jag tycker inte det låter logiskt? Tycker ni det? Med tanke på hur han pratade igår när man ringde honom. Kan säga att det var enorm skillnad nu när han ringde jämfört med igår.

Han försöker säkert hjärntvätta mig.

För jag vet, jag känner honom ! Igår hände något, han var påverkad, för så där pratar ingen vanlig människa.

Så nu kommer ursäkterna, tårarna, gamla vanliga, jag har varit här flera gånger.

Vad tror ni?

Att du borde lämna honom. Och om du inte klarar det, försök ha en del av ditt liv och medvetande som inte består av honom och av medberoende. Ha kvar egna intressen t.ex. eller ta upp nya. Träffa andra vänner. 
Svar på tråden Går han på något eller är han bara full?