Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

CissiJissi skrev 2016-01-12 23:28:26 följande:
    Långt, kort?:) vilka punkter? Själv har jag bara tre för mig viktiga punkter denna gång! Var ett långt brev förra gången!
    Den vart rätt kort :) skrev att jag kan tänka mig Eda, har fött med och utan. Lustgas är ett måste. Skrev också att mannen ska klippa navelsträngen, att jag inte gillar sjukhus så vi kommer inte stanna längre än de behövs, vill förhindra att jag behöver sys på bästa sätt. Moderkakan vill vi inte se. Lite smått och gott med andra ord :)
  • Pauliina
    aztec skrev 2016-01-13 10:40:28 följande:

De kommer behöva sätta in någon hjärtmedicin för bebisens skull, signalerna i hjärtat som är knas, så de måste lägga in mig för att hålla koll så det inte "sabbar" mitt hjärta typ.. Förhoppningsvis så hjälper medicinen så kan jag åka hem om några dagar... Ja, vi väntar bara nu.

Inget livsfarligt så det är alltid något. Hoppas på det bästa.

Tänker på dig <3

Tog förnuftet till fånga och sjukskrev mig resten av veckan. Inge roligt när man är vikarie på heltid på en fsk och dem måste ringa in vikarie för vikarien. Med tanke på personalbristen redan nu. Men måste som sagt tänka på mig själv också.
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-01-13 18:17:31 följande:

En fråga. Jag minns så dåligt ifrån dottern. Men hur mycket kläder har ni från början till bebisen? Gick precis igenom vad jag hade. Tyckte jag köpte massa nytt till bebis men faktiskt inte köpt så mycket. Har inte tagit fram än och kollat på vad som finns sen dottern var liten. Sådär finns nog en del. Men annars har jag väldigt lite. Typ ca 10 bodysar i storlek 50-56. Och inte ens 5 par byxor!! Får lite panik!! Väldigt lite köpt av 50 och mer 56. Pga alla säger att de går så fort. Men för mig att vi gjorde samma "misstag" och köpte väldigt lite 50 till dottern och mer 56 men fick köpa när hon föddes då vi inte hade mycket och 56 vart för stort. Visst går ju att vika upp armarna men skall ju sitta bra annars med. Men vår dotter var 49 Cm lång och vägde ca 3200g så gissar att vi får en bebis denna gången som kommer vara ca lika stor ca 50 Cm och väga mellan 3000-3500g. Så tror vi behöver en del 50 kläder. Men hur mycket behöver man egentligen?! Kom inte ihåg hur länge dottern hade 50. Vet att 56 hade hon en del,hoppade över typ 68 men hade st 74 superlänge. Men tiden innan. Så tips och råd tack :)

Hade nog mest pyjamas i 50/56, kanske 5-6 stycken. Sedan en del bodys, 5-6 st och byxor 3-4 st och när dem började komma upp i 62 så köptes de mer. Hade inte mycket till en början och denna gång har jag knappt nå bodys eller pyjamaser ännu :)
  • Pauliina

Inväntar telefonsamtal från läkaren. Bestämt mig för att fixa sjukskrivningen redan nu. De funkar knappt att ta hand om mina barn, så håll tummarna för mig!

• Pauliina

Dagens besök hos läkaren slutade med sjukskrivning tre veckor fr.o.m. På måndag. Och citodon utskrivet (vilket jag tvekar att jag kommer ta). Bitterljuvt

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-01-15 14:36:36 följande:

Hej allihopa :)
    Idag har jag varit på besök hos bm. Allting så väldigt bra ut,så skönt. Skall dock börja med järntabletter nu,har dåligt så ligger på 117 men gått ner lite och bm vill inte att de skall gå under 110. Så skall börja ta en tablett varannan - var 3 dag. Rädd för att bli förstoppad av de,då jag vart de med dottern men hoppas på de bästa. Men bra blodsocker och totalt upp +7 kg än så länge vilket är okej. Hon kände på magen och kunde kanna att jag hade en sammandragning för magen var väldigt hård men lugnade sig sen,men skall ju till läkare för undersökning nästa vecka se vad som sägs. Men magen var fin och bra annars,lite större än med dottern och hon kollade så bebis inte låg för långt ner med tanke på sammandragningarna men ingen fara. SF-måttet var på 27cm nu vilket är väldigt bra och stämmer. Är ju i dag i vecka 28 (27+4) och hjärtljuden var 130 idag,men gick upp till 145 när bebis sparkade och klagade mot att bm lyssnade. Hehe :) Kändes mysigt att gå dit idag och mannen kunde vara med och lyssna,sen bara lugnande att träffa och rådfråga om lite saker hur jag har mått och så. Riktigt skönt. :) Nästa besök om 4 veckor igen. När började ni ha tätare besök?

Bara jag som inte behövt väga mig hos BM under Mina tre graviditet? :D
  • Pauliina
    Saltig skrev 2016-01-15 20:43:04 följande:
    Vad kämpigt du har det. Hoppas du får g hem på söndag men det är ju bra att de håller dig kvar observation. Man vill ju inte riskera något. Kommer du få kejsarsnitt då barnets hjärta inte riktigt fungerar?

Själv lider jag av det vanliga; foglossning, sammandragningar, glömska, halsbränna, vätskefyllda ben och mina 15 kg viktuppgång.

Känns så fjuttigt att gnälla när man vet att vissa har kämpigare som du och Snowbaby.

Grattis till bebin, Snowbaby.

Nu ska jag lägga mig i sängen med benen högt och titta på tv. Imorgon är det babyshower för en kollega.

Kommer ni få/ha en babyshower? Jag har faktiskt ingen aning. Tror dock inte det då jag och mina vänner har aldrig haft sådant.
    Jag har alltid drömt om en babyshower men har nog ingen runt mig som känner att jag är värd de typ. Låter kanske lite hårt men ibland känner man sig bortglömd, även om mina systrar är världens bästa mostrar och hjälper mig när jag behöver, tex.
  • Pauliina
    aztec skrev 2016-01-15 21:08:20 följande:

Skönt Pauliina att läkaren kunde sjukskriva dig! Slipper du tänka på det :) Vet du hur det blir sen efter?

Saltig, jag kände ju verkligen ingenting, att något skulle vara fel så kan verkligen hända vem som helst, men tänkte inte tanken förens jag låg här.

Babyshower hade varit trevligt men nästan inga av mina vänner är vänner med varandra eller bor i samma stad knappt så förväntade mig inget :)

Hoppas alla får en trevlig helg!

Vi skulle se, sa han. Blir de inte bättre så får jag förlänga sjukskrivningen. Så troligtvis är jag hemma nu fram till Bf. 12 långa veckor.
  • Pauliina

Tjejer. (Äckligt inlägg) Har ni upplevt att de kommit slem på trosan eller när ni torkar er? När jag va på toa så hade de kommit som bitar av slemproppen på trosan. Vet självklart att de kan vara flytning och så men lite förvånad blir man.

• Pauliina
    aztec skrev 2016-01-16 11:46:06 följande:
    Jag har alltid tunn trosskydd så sluppit i trosan ;) men jag får det ibland, en liten slemklump, gul/grön typ. Men inget blod i så antar att det är okej då?
    Så länge den är genomskinlig och inte innehåller blod så ska de nog va okej :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)