Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

pannkakan87 skrev 2015-09-02 16:41:58 följande:

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Men fy vad tråkigt! De är min största rädsla! Skickar styrka!
  • Pauliina
    Topi86 skrev 2015-09-07 15:54:12 följande:

Hej! 

Får man hoppa in här? 

Är oplanerat gravid med mitt tredje barn, har en snart 6-åring och en 3-åring sedan innan. Tidigt som tusan, med bf 29 april 2016 enligt sista mens. 

Ska på v-ul på fredag för att se så att det ser bra ut innan det börjar synas, misstänker att det kan börja göra det ganska snart med tanke på att det är nr 3... smile5.gif

Välkommen! Väntar själv tredje och fick mage i v 7, den går INTE att dölja ;)
  • Pauliina
    Syoss skrev 2015-10-03 16:12:00 följande:
    Ja! Den där äckliga smaken har jag haft sen jag började må illa. Liksom som en sötsur smak för mig, hela tiden. Jag överkonsumerar halstabletter. Dels för att dämpa illamåendet lite och sen för den äckliga smaken. När jag mår som mest illa kan jag inte ens själva min egen saliv pga det. Hoppas verkligen det går över inom kort. Minns inte att jag hade så här med de andra två.
    Jösses vad du satt pricken över i:et med den där "sötsura" smaken. Fy sp jobbigt! Allt smakar likadant!
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-10-20 11:26:03 följande:

Nu har jag äntligen fått min tid till RUL. Så nu kan jag börja och räkna ner :) Den 4 November blir det för min del. Så bara 20 dagar kvar. Så härligt. :)

Jag har rul 5/11 och har 16 dagar kvar ;)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-10-28 05:57:28 följande:

God morgon allihopa. :)
    Här kan man absolut inte sova,fast man verkligen borde. Då ett jobbpass på 13 timmar väntar. Men men. Kroppen gör som den själv vill.

Har nu blivit ganska säker på att det är bebisen jag känt. :) <3 Kan ibland känna när jag sitter upp men inte ofta och bara någon enstaka gång som någon fisk som fladdrar förbi. Men känner ganska tydligt nu om jag ligger ner på sidan,ibland när jag råkar lika lite mer på magen än sidan även om jag ligger på sidan,så känns det allra mest. Massa små buffar och små fladder. :) <3 Känner igen det sen dottern även om det är väldigt svagt nu i början men det är så mysigt. Jag bara älskar det och längtar efter ännu mer och ännu tydligare. :) Känns mest om jag ligger på vänster sida. Ibland någon enstaka på höger men inte alls lika ofta och tydligt. Kan inte tänka mig annat än bebisen. :) Känns inte alls som tarmarna och eftersom de ofta gärna kommer när man ligger på RN viss sida och gärna tidig morgon,sen kväll eller natt. :)

Någon som känner igen detta och känner likadant? För er som känner bebis,började det såhär för er med? Att det ofta var i en viss ställning och ens sidan mest?

Hoppas ni andra haft en bra natt och sovit gott. Och att när ni vaknar får en bra dag :) Kram på er

Jag har faktiskt denna gång inte känt fladder utan puffar på en gång. Inte alls lika ofta som jag velat, men oftast när jag precis som du legat på sidan och sedan flyttar till rygg.

Magen däremot tycker jag är för liten när jag tex ligger ner, då kan den va helt platt. Är endå i v 16+1
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-10-28 08:53:19 följande:
    Ja men kan hålla med att de känns mer åt små buffar faktiskt än fladder. Tyckte jag kände något när jag satt ner nu nyss. Men då är de mycket svagare och diffust. Men vi kommer nog bara att känna mer och mer och starkare :) vet inte om min är så stor när jag ligger ner heller. Träffade en vän igår som vet att jag är gravid men hon tyckte inte alls de syntes på mig,inte förens jag tog av min tjockare tröja och bara hade linne. Men jag tyckte de syntes med tröjan med. Sen har jag en vän som tycker att de syns att de är en gravid mage och så väldigt olika tydligen. Jag är idag i vecka 16+5 så du och jag ligger ju väldigt lika :) Är de andra barnet du väntar?
    Väntar tredje barnet jag :) jag kan fortfarande "dölja" de för dem som inte vet men jag vet ju själv så jag inbillar mig att de syns mer kanske. Endast med linne går de inte att dölja :)
  • Pauliina
    safiia skrev 2015-10-29 17:19:48 följande:
    Väntar första barnet så jag vet ju inte hur det ska kännas. Känner också mer som puffar nu och då. Mest på eftermiddag och kväll. Fläder och fiskstjärt som någon beskrivit det som känner jag inte alls igen. Är i v 20 och har ca 1vecka känt av babyn, väntar att också pappan ska få känna :)
    Kändes som en fiskstjärt första två graviditeterna som sedan vart puffar. :) nu vart de puffar direkt :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-04 18:39:47 följande:
    Jag hade inga cravings med dottern direkt,hade lite majs och morötter ett tag. Sen salt lite. Men inte så.
    Denna gången har jag mer,iallafall sen de senaste veckorna då jag börjat kunna äta normalt igen och behålla det :) Är sjukt sugen på supergröna sura äpplen. Men de senaste är avokado och godis. Hihi. :) Men försöker enbart hålla mig till äpplen och avokado. Se hur det går. :)

Idag är jag så trött. Varit jobbig vecka hittills,jobbade i måndags och igår över 12 timmar och idag blev de möte och utbildning så också lång dag. Så känner mig helt slut och så trött i huvudet. Även fogarna har känts mycket sen mitt långs pass igår. Hade så ont när jag kom hem,idag har jag använt bälte ändå så var nog bra. Får se hur de är imorgon. Då väntar jobb igen,dock inte så länge men iallafall. Skall bli skönt och vara lång ledig sen. :) Igår hade jag en mysig liten bebis som buffade en hel del :) <3 Idag har jag känt lite men inte haft tid och möjlighet att verkligen känna efter så hoppas på en mys stund nu ikväll med bebis :) Nu är det bara 5 dagar kvar till RUL!! Längtar!! <3 Men också så nervöst.

Är det någon som varit eller skall på RUL denna veckan? :)
    Har Rul imorgon jag, håller på att spricka :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-04 20:33:04 följande:
    Åh så spännande!! :) Lycka till och håll oss uppdaterad efteråt :) Kram
    De ska jag! :)
  • Pauliina
    safiia skrev 2015-11-04 20:19:05 följande:

Fina magar! <3

Min mage har verkligen växt denna vecka (v 20)! Jag känner mig dock bara tjock och obekväm :/ än så länge har jag bara känt att det är obehagligt att vara gravid. Babyn längtar jag ju efter men själva graviditeten ser jag inget positivt med (men jag har ju haft det rätt jobbigt och mår ännu illa jämt och orkar inget).

Vi har rul i morgon, spännande :)

Jag med! Är dock bara i V 17+2 imorgon. Stort lycka till!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)