Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Precis hemkommen från barnmorskan. Hjärtljuden, blodtryck och järnvärdet va bra. Va stenhård på att påpeka att jag har ont, kan inte röra mig trots endast vila en hel dag. Hon bad mig sjukskriva mig denna vecka och ringa för ett läkarintyg på fortsatt sjukskrivning fr.o.m. nästa vecka. Hon sa att de tar 1-2 dagar från nästa tisdag, men om de är till mötet eller att jag får läkarintyget vet jag inte. Men nu verkar de som att jag blir sjukskriven. Hon kände på höfter, ljumskar och allt möjligt och frågade samtidigt om de gjorde ont eller va ömt och OM DET VA! Då sa hon bara "ja vilken tur, då är de rätt diagnos iaf". Om de vill sig riktigt illa så slutar de med kryckor sa hon.

Hur har ni som blivit/ska bli sjukskriva fått göra för just sjukskrivningen?

• Pauliina
    aztec skrev 2016-01-11 08:57:12 följande:
    Jag längtar efter förlossningen nu! Känner mig klar och inte alls roligt att vara gravid längre :) tvärtemot hur jag kände med första barnet.. Men "bara" 7,5 vecka kvar! Fick första på 39+5 så hoppas jag slipper två v över.
    Jag håller på att plöja igenom "en unge i minuten" och känner bara längtan. Tänk stunden barnet kommer upp på bröstet. Kan inte längta tillräckligt :)
  • Pauliina
    becka1989 skrev 2016-01-11 14:57:33 följande:
    Kollar oxå på en unge i minuten :) så bra program sambon skulle aldrig kunna kolla på det då skulle han inte följa med på förlossningen haha han är så känslig för blod så ska vara glad om han håller sig på fötterna under våran förlossning :P
    Så kul och se barnmorskor man känner igen :) har fött där varav första va katastrof pga personalbrist medans andra andra va fantastisk. Ska bli kul och se hur denna blir. Sist kom jag in efter att vattnet gått och va öppen 5 cm utan att ha haft ont så tog två timmar, rena drömmen :)
  • Pauliina

Till mig sa BM idag att förvärkar är inte konstigt att få, speciellt för mig då som fött barn tidigare. Dem kan komma tidigare ju fler barn man fött. Jag känner förvärkar som ett band som stramar runt magen och bak i ryggen och gör "ont". Va tvungen att andas igenom dem i helgen. Sammandragningar så blir de som "håll", spänd mage och går snabbt över. Inte känt nå molande som tur är känner jag själv. Är du orolig så hör av dig antingen till BM tidigare eller fl!

Påtal om krämpor. Fick ju order av BM att sjukskriva mig fr.o.m. Imorgon. Men endå sitter jag här och tänker "jo men den här veckan klarar jag av" , "jag jobbar bara imorgon sen kan jag va hemma" och får dåligt samvete bara av tanken att vara hemma, även om de är de absolut bästa för min kropp. Gaaaaaah dessa problem..

• Pauliina

Första dagen hemma och har redan ångest över att ha behövt ringa in sjuk. Tänk om man kunde tänka på sig själv mer??

• Pauliina
    aztec skrev 2016-01-12 08:50:09 följande:
    Har du barn sen innan? :) Jag tänkte och kände alltid ångest innan jag fick mitt första barn, men det försvann snabbt sen då hon blev första prioritet ist för jobb. ( = jag var tvungen att vara på topp och jobbet fick komma i andra hand ;)
    Har två barn sen innan. Jag har alltid haft svårt att vara hemma när jag är sjuk och så..
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-01-12 10:59:03 följande:
    aztec skrev 2016-01-12 08:50:09 följande:

Har du barn sen innan? :) Jag tänkte och kände alltid ångest innan jag fick mitt första barn, men det försvann snabbt sen då hon blev första prioritet ist för jobb. ( = jag var tvungen att vara på topp och jobbet fick komma i andra hand ;)

Exakt så som Aztec beskriver var det för mig med. Man prioriterar helt annorlunda bär man får barn, jag insåg vad som verkligen betyder något istället för att fokusera helt på jobbet. Väldigt skönt kan jag säga.

Kram till dig.
    Ja visst är de skönt att faktiskt ta de lugnt och inte utsätta sig för onödigt tunga lyft för att sedan må dåligt på kvällen och inte kunna vara med sina barn.
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-01-12 14:42:23 följande:

Åh vad mycket roligt ni har skrivit som jag inte hunnit läsa förrän nu:D

SÅ kul för de som fått beviljat från FK!! Min oro är mer vad föräldrapenningen kommer ligga på, om vi för full pott sen förra gången eller om vi får allra minsta summan - men det löser sig!

Jag längtar också till förlossningen :D har redan tittat genom alla svenska, norska, engelska och amerikanska förlossningsserier som finns på internet, tråkigt att inte ha något nytt att titta på nu haha!:P

Här sker förlossningen om 8-12 veckor och jag hoppas vi kommer kunna åka in en morgon och föda över dagen så sonen hemma inte behöver sova utan oss hihi:) och allt blir enklare om det är dagen allt sker!

Visst lär man inte gå över lika mycket andra gången? Med första var bf 9juli och han kom 25 juli. Erfarenheter?:)

Jag gick över 11 dagar med son 1 (igångsatt), andra 6 dagar sen gick vattnet. Hoppas denna kommer tidigt :) hoppas vi alla slipper gå över :)
  • Pauliina
    becka1989 skrev 2016-01-12 18:59:23 följande:

Kul att sambons syster fick sin lille idag :) 5dagar över tid. Dom har varit på två ul båda har dom sakt att det är en pojke men ut kom en flicka

Ja men blir inte alls bebissjuk då kan jag tro :) men vilken chock! Hur tog dem de?
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)