Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

FLovesA skrev 2015-12-11 15:50:58 följande:
    Precis den där som jag fastnade jag för i veckan med. Gulligaste beskrivningen jag hört:)
    Nästan så de rann en tår, som den känslomässiga människa jag är :)
  • Pauliina
    aztec skrev 2015-12-12 11:27:23 följande:

28+1 <3 känner mig jättestor men ser så liten ut ;)

Finfina magen!! :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-12-12 22:24:35 följande:

Håller på att gå sönder känns det som. :( Mina fogar gör så fruktansvärt ont nu efter jobbet,jobbar över 12 timmar idag. Har gråtit sen jag kom hem nästan ifrån jobbet för jag har så ont. :( Rena pinan att ta en snabb dusch. Hur skall man klara av att jobba minst 2 månader till om man nu får igenom graviditetspenningen och hur skall man kunna röra sig ens fram till det är dags för förlossningen? Minns inte alls att jag hade så här ont med dottern,ont hade jag men ännu värre nu. Vet inte vad jag skall göra eller ta mig till just nu :'( Är det bara jag som har så här fruktansvärt ont och stora problem? Min man förstår inte riktigt hur ont det gör eller hur jobbigt det är. Hur skall jag förklara?
    Vet inte vad jag vill med detta. Vill bara skriva av mig...
    Tagit 2 st alvedon som kanske kan lindra lite så skall jag lägga mig på sängen och försöka vila/sova hoppas de skall gå okej

Jag har också fruktansvärt ont efter en arbetsdag. På kvällarna kan jag inte ens vända mig i sängen, gå på toaletten eller andra vardagliga sysslor. De går såpass att jag gråter av ren frustration och smärta. Nu har jag något som typ "fejk ischias" men har haft foglossning med mina två andra graviditeter så jag vet att de kan vara ett rent helvete!
  • Pauliina

Här trilskas jag med tredje veckan med förkylning. Nästäppa, lock för öronen och halsen av och till. När de väl börjar klinga av då vaknar jag med värk och de börjar om igen.. När ska man bli kvitt detta! Ser fram emot att börja jullovet på lördag!

• Pauliina
    aztec skrev 2015-12-15 17:34:03 följande:
    Fått för mig någonstans att om man väl åker på en förkylning som gravid så försvinner den inte sen.. Får dras med nässpray hela grav sen ;) Är inne på min andra v nu och ja, hoppas vi slipper den till jul iaf!
    Skojar du? Då får kroppen min tåla en hel del alvedon, klarar inte mig utan de då jag har såååå ont..
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2015-12-15 23:04:50 följande:
    Exakt så har jag med haft i 3 veckor nu!! Helt sjukt jobbigt:( ingen feber men en väldigt jobbig förkylning som aldrig släpper:(

Krya på dig.
    Detsamma till dig!! Jobbar dessutom på förskola så de går ju runt..
  • Pauliina

Idag väntas BM besök. Ska ta upp min förkylning, min värk i kroppen och ev sjukskrivning, och förhoppningsvis får jag göra ett nytt försök till att lyssna på hjärtljuden. Kommer inte ihåg hur mycket man gör i V 23 :)

• Pauliina
    becka1989 skrev 2015-12-17 20:40:00 följande:

Är det vanligt att få mensvärk i vecka 23???

Jag skulle tro de :) du växer :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-12-27 09:49:50 följande:

Hej allihopa :) Hur har ni det?

Här är allt bra. Varit extremt trött efter julen nu,så vart skönt med lite ledigt och bara ta det lugnt hemma. Igår hade jag en väldigt känslosamdag. Vet inte varför men kände mig så trött,nere och ledsen. Var orolig med,hade känt bebisen men inte lika starkt,tydligt och mycket som vanligt,men ändå känt. Men tror bebis låg vänd mot ryggen då det just var mer lugna,dämpande och svagare puffar och svepanden. Men sen på kvällen kom den flera ordentlig sparkar och puffar som även mannen kände flera st. :) Han har annars haft svårt att känna och varit osäker då bebis ofta blivit lugn och slutat sparka just när han lagt handen på magen. Så var riktgt mysigt :) <3 Dock märker man att bebis börjar ta plats. Känner ofta rörelser långt ner,mot underlivet så de kan kittla till och pirra och illa så antar att bebis kommer åt urinblåsan. Hihi väldigt speciell känsla. Sen kan jag känna hur den typ "krafsar" och så framförallt nere i höger ljumske men igår kunde jag även känna som en tryck upp mot revbenen,just revbenskanten och på vänster sida så känns som bebis ligger diagonalt :p men känns tidigt för bebis att trycka upp mot revbenen men kanske de inte är när den sträcker på sig. Har fått en del sparkar även nu på morgonen så mysigt,så känner mig ganska lugnt idag och mår bättre. Hoppas de sitter i hela dagen. Kände mig inte så här hormon påverkad när jag väntade dottern,men dock var jag konstant orolig med henne. Kan även känna av som lätt mensvärk i bland framförallt om jag känner mig stressad,vare sig jag måste stressa eller stressad inombords. Vet inte om de är sammandragningar eller växtvärk,någon som känner igen sig? Även illamåendet blir värre av stressen och ätit dåligt och sömn. Igår så kräktes jag på tom mage så inte direkt något som kom,men magen krampade :( sen mådde ganska dåligt hela dagen men kräktes inte mer ändå,trodde de var över men inte och bara några lergigan Comp kvar. Hoppas jag klarar mig på vanlig lergigan sen. Hoppas på det bästa bara. Går ju ändå in i vecka 26 imorgon. Förlåt för långt inlägg,ville bara skriva av mig lite :)

Idag väntas det lite jobb,men skall nog först försöka hinna med lite bus och mys ute i snön som kom i natt tillsammans med familjen :) <3

Ha en härlig dag alla och hoppas att ni mår bra :)

Jag mår oförskämt bra nu när jag varit ledig. Två veckor kvar av ledigheten, sedan jobb 3 V innan de är lite oklart. Jobbar som timvikarie och har ett vikariat till sista januari sen får jag ta de dag för dag. Har pratat med BM om havandeskapspenning så ska nog söka de.

Mannen har bara känt lite, men inget som räknas, har inte så mycket tid att bara sitta och känna med två busungar vakna hela dagarna.

Har hunnit med lite shopping också, men med tanke på att de bara är 15 v kvar så borde de ha köpts mer, håller på att kolla vagn och har fastnat för bugaboo Cameleon. Nu längtar vi till 2016 och april!
  • Pauliina

Gott nytt på er! Har en fundering. Är de någon av er som får kämpa på två när ni behöver göra nr 2? Jag får sådana kramper och akut-känsla men får som sagt kämpa. Hatar känslan. Har inte ätit järntabletter regelbundet men fått baskning av BM så nu har jag börjat ta dem när jag kommer ihåg. Nu va de tre dagar sist men toalettbesöken är fortfarande inte roliga.

Förlåt för inlägget ;)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)