Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Just ja är det någon som märkt av att lillen har lugnat ner sig? Känner inte lika hårda sparkar kan ju beror på om den ligger vänd med ryggen och rumpan ut vilket den gjort ofta. kan ju känna flera sparkar om dagen men tycker det är mindre än förut men bm och förlossningen säger att så länge jag känner regelbundna sparkar ska det inte vara någon fara. Sen att det är lite lugnare efter vecka 30 då det börjar bli trångt och svårare att sparkas.

• becka1989
    Nystjärna skrev 2016-02-15 10:27:26 följande:

Jag kan tycka/uppleva vissa dagar att bebisen är lugnare. Känner ju av men vissa dagar är det mindre eller svagare än normalt. Men bebis brukar oftast komma igång sent på kvällen eller natten då. Men jag kan känna mer som vågor och att det rör sig och små puffar än de där starka sparkarna. Även om de också kommer ibland. Pratade med min bm om det i fredags och då sa hon att jag skall känna bebisen flera gånger varje dag. Men som jag förstått det så räknas varje rörelse. Det blir ju mindre utrymme för bebisen och just nu växer den ju mycket,vilket gör att den har en period när den sover mer också. Men du är inte ensam om att känna som att de känns mindre ibland. :) Men så länge du känner tror jag inte att det är någon fara :)

Skönt att höra att fler känner samma. Man blir lite nojig :P
  • becka1989

Åh fy tusan och vakna av magknip, halsbränna och kissnödig.

Andra gången på 32veckor som jag får magknip vill just nu bara ha ut lillen :(

• becka1989
    Pauliina skrev 2016-02-17 08:28:38 följande:

Ringde dem igår kväll. Bad mig avvakta, som jag trodde dem skulle säga. Skulle de fortsätta idag va jag välkommen när som och kolla, behövde inte ringa eller nå innan :)

Skönt att du kan åka in idag om det fortsätter, bättre en gång för mycket än inte alls det kan ju vara avgörande
  • becka1989

Legat i soffan och sängen hela dagen vart en orkar inget dag, dålig sömn inatt så blev en powernap på förmiddagen och nu har jag kommit på att jag inte har något jag är sugen på hemma så måste slita ut sambon i snörusket och gå till affären ;)

Vilket han inte är så förtjust i men går lite så när man sitter och kollar på bakprogram :P

• becka1989

Förvärkar från och till, foglossningar som har börjat kännas av humör som svajar ena dagen kan man vara hur glad som helst medans nästa skit sur och lätt irriterad :/ Jobbigt men sambon tycker det är skönt att jag inte är så varje gång man har pms då hade han inte fixat det.

7veckor kvar till bf datumet.

Sömnen är åt helvete sover mellan 23-3 sen vaknar jag och kan inte somna pga att sambon snarkar hur trött jag än är :( sen somnar jag när sambon går upp vilket är 8 på helger och 4 på vardagar.

Tror mycket är för lillen håller på och att jag är över trött som det blir extra svårt att sova. Ska bli så skönt när lillen har kommit ut så man kan sova och sitta normalt igen.

• becka1989
    Topcom skrev 2016-02-22 08:46:48 följande:

Nån som har haft svamp under graviditeten? Vad har ni tagit mot den för att skiten ska försvinna? Blir fan galen här hemma :(

Har haft svamp men man får absolut inte behandla utan att ha varit hos en läkare som har konstaterat att det är svamp just för att det kan vara någon annan infektion. Har en vän som behandla utan att göra undersökning visade sig att det var en annan infektion och det slutade med att hon födde sitt barn i vecka 23.
  • becka1989
    Saltig skrev 2016-02-25 02:37:06 följande:

Inte går det sova då bebisen rör sig jättemycket i magen och det gör ont. Vaknade av att det känns som hela havet stormar i magen och att det gör väldigt ont på vissa ställen. Är jättetrött men det är omöjligt att sova pga den enorma aktiviteten i magen.

Är ju glad att bebisen rör sig mycket (har en riktig vilde i magen både dag och nattetid) men det är samtidigt jobbigt då det gör ont och ibland är det faktiskt riktigt obehagligt. Tarmarna, revbenen, underlivet och baken får rejäla kickar. Ibland känns det som att en fot kommer sticka ut någonstans.

.... Och nu fick stackarn hicka oxå.

Är i vecka 34+2.

Någon mer som känner igen sig?

Känner helt igen mig har en liten vilding, får ont om den har sparkat för många gånger på samma ställe vilket är jämt, revbenen känns som att dom är trasiga. Man kan ju undra hur det ser ut invändigt med alla sparkar man fått
  • becka1989

Här måste man vara kvar minst 7timmar innan man får blir hem skickad men förstagångsföderskor brukar få stanna 24-48timmar innan man får lämna.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)