Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Åh vilken chock det måste varit :(

• becka1989

Har ont i ryggen och höfterna, haft som mensvärk några timmar idag,och nu har jag svin ont i benen känns som växtvärk och fötterna blir röda om jag inte har dom högt upp :( känns som allt blod åker ner i fötterna och benen svullnar.

• becka1989
    aztec skrev 2016-01-27 17:55:28 följande:

Kom hem från sjukhuset för någon timme sedan, hade vår undersökning på bebisens hjärta idag och det var oförändrat.

Då beslutades det ganska direkt att det blir ett snitt imorgon. Så vi ska tillbaka imorgon bitti kl 7.00 och sen troligtvis göra snittet först på morgonen.

Även om det pratas om det smått i två veckor så kändes det ändå som en liten chock. Imorgon är han här! Känner mig helt slut i kroppen och huvudet nu när beslutet väl är taget, spänt mig i 2v och nu kan jag inte göra så mycket mer..

Nervös och spänd inför imorgon. Men vi får träffa vår lillkille :) 35+0 imorgon.

Lycka till
  • becka1989
    Nystjärna skrev 2016-01-29 18:45:26 följande:

Måste fråga er här inne vad ni tror och om ni har varit med om detta de senaste. Minns så dåligt ifrån graviditeten med dottern. Men jag har mått hemskt idag. Haft så fruktansvärt ont i mina fogar idag och tårarna har runnit en hel del,även haft extremt ont i ryggen. Fick ta 2 alvedon vid 5 för gjorde så ont. Vet inte om fogarna blev så mycket bättre men ryggen. Har även haft lite mensvärk och sammandragningar. Men sen på kvällen kommer sammandragningar och jag fick även lite ont/värk i magen inte hemsk men så det kändes och kände mig öm i magen ett bra tag. Kom och gick lite men släppt nu iallafall skönt nog. Vad tror ni var det förvärkar eller annat? Kommer inte ihåg hur förvärkarna kändes. Hur känner ni av era? Sammandragningarna känns ju tydlighet när magen blir alldeles sten hård men de gör oftast inte ont. Haft ont av det någon gång men inte idag. Sen hade dottern en stund innan råkat knäa mig ganska hårt i magen när hon skulle upp i soffan. Så varit så mycket tankar och känslor idag. Jag orkar verkligen inte ha ont mer av foglossningen,så trött och less på det :'(

Hoppas ni andra haft en bra dag och får en trevlig kväll

Har liknande smärta, min påminner om mensvärk och håll typ bm sa att det är förvärkar och att jag måste ta det lugnt när jag börjar känna av det.

Fått det när jag gått mycket men nu har jag börjat få lite grann även när jag tagit det lugnt.
  • becka1989

Då går man in i vecka 30 idag :) nu börjar man känna av att man är gravid. Tungt, springer på toa hela tiden,förvärkar och helvetes illamående börjar komma tillbaka, hoppas lillen vänder sig snart så man slipper illamåendet men den väntar väl så länge som möjligt ;)

• becka1989
    Topcom skrev 2016-02-01 08:12:31 följande:

Varför skulle du slippa illamåendet om barnet vänder sig? Bara lite nyfiken :) min bebis har redan vänt sig, och kommer nog inte vända sig tillbaka ser det ut som, men jag mår fortfarande illa :(

För att den ligger uppe vid mina revben hela tiden och när den gått och väl flyttar sig undan har min illamående försvunnit, så enligt bm kommer det troligen lätta när den vänder sig men att den kanske sparkar inåt mot mina tarmar då istället.

Men hoppas man slipper kräkas har redan gjort det i 18 veckor så hade gärna inte fått tillbaka det
  • becka1989

Åh jobbigt hoppas mitt inte blir värre då, har illamående från och till även yr och svimfärdig ibland men är tydligen väldigt vanligt.

• becka1989
    safiia skrev 2016-02-01 20:14:09 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag mådde okej från 17-28. Innan v 17 spydde jag konstant och efter det ett par gånger per vecka men mådde rätt ok. Efter 28 har jag mått pyton men spytt mindre. Vet ej vad som är värst :D vecka 33 nu. Så lite kvar i alla fall så det är bara att fortsätta kämpa :) Förstås kan man ju också må illa av att babyn trycker emot något, kanske någon artär om du också känner dig svimfärdig. Jag har inte känt av att babyn skulle trycka mot något.

Är i vecka 30, har mått illa och kräktes mellan vecka 7-18 mått bra till 26 och nu har jag mått dåligt från och till sen vecka 26 men mådde sämre ibörjan än nu men känns mer som man ska spy när som helst nu när den ligger uppe vid revbenen. Svimfärdig brukar man känna sig då det är tungt för tarmarna och så
  • becka1989
    Pauliina skrev 2016-02-02 08:34:11 följande:

Igår kom förvärkarna var tredje minut igen, höll sig i två timmar. Tjockare flytningar och lite blod.. Vet dock inte om de kom från andra "ändan" då jag haft inte för ett par dagar sen. Idag vid lämning av barnen hade jag, vad jag tyckte kändes som, sammandragningar hela tiden. Känns skumt att BM inte tog detta på allvar igår när jag sa som de va..

Oj vad konstigt att din bm inte reagera :/ till mig sa min bm att jag skulle ringa förlossningen om mina förvärkar blir tättare så skulle dom troligen vilja ha in en för kontroll.
  • becka1989

Någon som har något bra amningsinlägg att rekommendera??

Brösten har börjat läcka lite redan så behöver inhandla sån skit redan haha

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)