Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

safiia skrev 2016-02-02 17:52:12 följande:

Svimfärdig har jag inte känt mig annat än då jag spydde konstant och hade lågt blodtryck. Men har inget hopp om att illamåendet ger med sig nu längre. Snart är det över :)

Ja precis, om inte annat så längtar man till det är över :) vilken vecka är du i?
  • becka1989

Men usch vad jobbigt med influensan, har själv inte tagit vaccinet mot det, men hade varit stor skillnad om jag fortfarande hade jobbat inom förskola som vikarie då hade jag inte tvekat att ta den. Finns så många föräldrar som verkligen inte bryr sinom barnet är sjukt.

Själv har man gått på stan och lämnat lite papper 1,5timmes promenad sammanlagt blev det och nu har man kommit hem och ligger i soffan med förvärkar känns som dom kommer snabbare nu än förra veckan. Förra veckan kunde jag vara ute 3-4timmar och gå men nu redan efter max 2 timmar då med 40min uppehåll för lunch. Blir lite jobbigt ibland

• becka1989

Har ingen aning om vad som ska packas i väskan ens:( är ju så olika per sjukhus oxå om man behöver ha med blöjor och sånt:/

Ska passa på och tvätta sängkläderna idag så det är gjort iallafall, sånt får man passa på när man inte har några förvärkar,

Nästa vecka får det blir bebis kläderna som ska tvättas så det är gjort oxå. Har ingen tvättmaskin själva änsålänge. Håller på och letar efter en bra toppmatad underlättar om man har tvättmaskin hemma än att tvätta 1gång i veckan.

• becka1989

Vecka 31 välkommen :) just vaknat efter en ur dålig nattsömn, haft magknip hela natten som varken jag eller lillen har gillat. Var uppe kl 7 och fick i mig lite frukost och vänta på att svärmor skulle åka så jag kunde låsa. Somnade vid 8 som en klubbad säl.

Ligger nu i sängen och orkar inte så mycket, känner mig helt matt i kroppen. Bara man inte är påväg att bli sjuk :(

• becka1989
    safiia skrev 2016-02-08 11:52:32 följande:

När brukar förresten bristningarna uppstå?

Vågar jag glädjas om de ej kommit i v34 ännu eller är det bara att fortsätta smörja in sig? Även om det enligt vad jag läst verkar som om krämer kanske inte har så stor effekt...

Vet flera som fått bristningar efter förlossningen tyvärr, har inte fått några ännu på magen men på höfterna har jag fått och där kan dom hålla sig ;)
  • becka1989

Inte så ofta som ibörjan, dricker ungefär 2liter om dagen. Gör inte nr 2 varje dag änsålänge är det ganska skönt men lillen har ju inte lagt sig till rätta ännu heller tror det blir värre då ;)

• becka1989

Idag har man hunnit bädda ordning sängen och skrivit upp det sista som ska handlas typ lite blöjor, torkservetter,amningsinlägg och lite sånt så det är klart. Tänkte shoppa hem det i helgen.

Sen blir det en myshelg med mina föräldrar god mat och så får passa på medans man har ork kvar och inte mår illa.

• becka1989

Har oxå en hel del flytningar som har ökat nu under slutet, kan även kännas som dom är väldigt flytande typ som man kissar lite fast man inte gör det. Får även förvärkar efter sex.

Låter som ökade flytningar är vanligt.

• becka1989

Vecka 32 idag :)

Tagit det lugnt hela helgen bara varit och inte ansträngt oss så värst mycket.

Ont lite överallt, förvärkar som kommer och går svullna ben, dom förbaskade flytningarna,tuttarna har börjat värka med nu och läcka lite smått från och till.

Den här otroligt jobbiga förkylningen som aldrig släpper :/

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)