Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Har 5pyjamaser/ helstekt i 50/56 7bodys i 50 och 5 i 56 2par byxor i 50/56 strumpor finns ett par i olika storlekar och två hjälm mössor hade inte tänkt köpa mer då vi har en hel del tjejkläder i 56-62 så blir det en pojke blir det att handla mer när lillen har kommit. Har även en tunnare fleeceoverall i 56 och en tjockare overall som ser ut som en björn i 56 just eftersom man inte har en aning om vad det är för väder i april nu när det börjat bli kallt och vinter sent i år.

• becka1989
    snowybaby skrev 2016-01-14 23:45:01 följande:

Hej på er. Vet inte om ni vet men den 12/1 kl 01.28 kom Wilma till världen. Född i vecka 26+5. Hon är stabil trots allt. Vägde 984 gram och är 34 cm lång. :)

Grattis till lillen :)
  • becka1989

Usch klockan är 3 och jag ligger vaken med en riktig jäkla halsbrännan, känns som jag ska spy varje gång jag försöker lägga huvudet ner så halv sitter i sängen vilket inte är så bekvämt heller.

Någon som har något bra tips att prova, banan och tabletter funkar inte alls!!

• becka1989

Snart 90dagar kvar :) nu börjar det gå snabbt, dagen har bestått av städning några timmar i soffan tvättning och nu gör jag äppelpaj :) ja blir man sugen får man ställa sig och göra en :P var tvungen att gå till i affären i -15 för att köpa äpplena bara haha.

• becka1989

Blöjfråga!!! Vilken ska man välja hört så mycket bra och dåligt om både pampers och libero, har fått ett provpaket av libero touch deras nyaste.

Man blir ju galen av det här, synd man bara får en provblöja i pampers är ju inte så lätt att få en uppfattning om den då.

• becka1989
    Nystjärna skrev 2016-01-18 15:34:16 följande:

När våran dotter föddes så hade de både Pampers och libero på BB så vi testade båda. De funkade bra båda 2. Men vi upplevde det som pampers var med plastig och inte höll riktigt lika länge,sen minns jag att jag tyckte att de luktade konstigt. Libero tyckte vi satt bra och höll tätt väldigt bra så de har vi haft på dottern,provat up and go men de passar inte så bra för just henne för då läker det gärna men vi gillar och använder libero comfort till henne. Superbra och nöjd :) En gång fick vi köpa en annan sort då butiken inte hade fått varken libero eller Pampers,men dottern blev så röd och fick blöjeksem utav dem. Vart så synd om henne. Skall tilläggas att våran dotter alltid varit känslig i huden och fortfarande är det,blir väldigt lätt röd både runt munnen och så lätt och även nertill och så. Därför varit väldigt viktigt med bra blöjor som funkar för henne för oss. Så mitt tips/råd är Libero :)

Hörde oxå att pampers luktar illa, här får man stå för blöjorna själv på BB tyvärr.
  • becka1989
    Pauliina skrev 2016-01-20 11:06:07 följande:

Bara jag som känner mensvärk? Tycker de är obehagligt när de känns i hela nedre delen av magen :/

Känner oxå av lite mensvärk som kommer och går, enligt min bm är det ingen fara så länge det inte ökar i smärta och håller isig då skulle jag ringa förlossningen. Men är just inne i vecka 28 och det är nu som livmodern växer i rekordfart och det kan ju kännas av som mensvärk
  • becka1989

V 29 idag då nu märks det att man börjar närma sig, börjar fundera på om man har alla grejer, vad som saknas och som ska göras innan man inte orkar.

Börjar få ont i höfterna och ryggen, illamående som börjat smyga sig tillbaka igen men hoppas det håller sig på låg nivå denna gången spytt varje dag på morgonen sen i lördags och det räcker, är så jobbigt att inte veta hur man ska göra antingen äter jag frukosten för snabbt efter jag gått upp eller för lång tid efter:/

Imorgon ska man på möte med arbetsförmedlingen om praktikplats hoppas man inte hinner få någon, sen blir det bm på torsdag

• becka1989
    aztec skrev 2016-01-25 14:21:30 följande:

Vet inte om det var goda nyheter eller dåliga idag, blandat kanske?

Hade undersökningen i fm och bebisens hjärtrytm hade inte slagit om tyvärr. Så bara fortsätta äta medicinen tills på onsdag då vi får träffa barnhjärtläkaren igen. Men läkaren på undersökningen pratade med han via telefonen och troligtvis om det inte är förändrat på onsdag så blir det kejsarsnitt, kan bli så tidigt som på torsdagen! Bara tre dagar kvar! Kändes overkligt.

Nu väntar jag på läkaren på hjärtintensiven som ska bestämma om jag får åka hem tills på onsdag eller om jag måste stanna kvar. (de har platsbrist och mina värden har varit bra hela tiden så hoppas de släpper iväg mig.)

Men som sagt, hoppas att det slår om tills på onsdag, men börjar ställa in mig på att det blir kejsarsnitt nu och att de får fixa hans hjärta när han kommer ut istället!

Vilken jobbig situation. Har ni vetat länge om hjärtat på lillen eller är det något som bara kommit nu i slutet??

Håller tummarna att du får åka hem istället för att ligga och vänta på att det ska bli onsdag
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)