Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pauliina skrev 2016-03-28 08:36:16 följande:
    Visste ni att de skulle bli en pojke? :)
    Ne vi visste inte alls. Min magkänsla sa en pojk men tog tid. Men vart bara säkrare och säkrare ju mer tiden gick att det var en pojk. :)
  • Nystjärna

Åh lider mer er som har det jobbigt nu. Jag hoppas era små kommer snart. Vi är ju nyfikna på vilka som gömt sig där inne efter denna tiden vi varit gravida tillsammans!! :) Heja er tjejer nu och kom små bebisar,ni är efterlängtade!!

Här går allt bra. Lillebror är redan en vecka!! Kan inte fatta det,tiden går så fort när det väl kommit ut. Allt funkar bra med amningen denna gången vilket är så skönt och att jag kan amma. Även gått bra med lillebror och storasyster. Storasyster är så stolt och hjälpsam. :)

Vad säger ni andra,jag vill ju fortsätta ha kontakt med er när alla bebisar tittar ut. Skapa en ny tråd eller vad tycker känner ni? :)

Kram på er alla ifrån mig och lillebror :)

• Nystjärna
    Madski skrev 2016-04-05 08:35:20 följande:

Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på patienthotellet :)

Tack för allt pepp de senare dagarna, det har behövts!!

Stort Grattis!! :) Njut och mys massor :)
  • Nystjärna
    safiia skrev 2016-04-06 10:47:38 följande:

Hej. Jag försvann lite :D. Blev intagen under påsken pga ryggsmärta. På tisdag påbörjades igångsättning (på grund av babyns storlek och att jag ändå var där och var så långt gången då redan 40+4). Började med ballong som kommit på tisdag kväll. På torsdag morgon fick jag cytotec och sedan en andra på eftermiddagen. Kl 18 spräckte hinnorna (vattnet gick dock inte eftersom hennes huvud troligen var ivägen). En halvtimme senare började jag få täta och regelbundna värkar. 12 timmar senare var hon född. Använde lustgas och epidural och båda var helt fantastiska :D... krystade i två timmar innan hon var ute och det slutade med att de tog hjälp av sugklocka och gjorde ett snitt där nere så att hon skulle rymmas ut. Babyn mådde bra, jag hade inga krafter längre utan behövde hjälp att få ut henne. Kräktes hela förlossningen igenom och fick även feber och dessutom försvagades mina krystvärkar trots oxytocin dropp. Kämpigt och aningen traumatiskt men nu är hon här <3 föddes alltså 31.3 på 40+5. Hon gick ner för mycket i vikt de första dygnen så vi var tvungna att stanna längre på bb. Dessutom hade hon väldigt ont i magen de första dygnen och skrek i princip dygnet runt. Amningen har vi inte fått att fungera eftersom hon blev så slö då hon gick ner för mycket i vikt och bara somnar. Så jag pumpar och matar från flaska. Får se om vi får amningen att fungera bättre då hon blir lite piggare. I måndags fick vi komma hem efter att jag varit intagen 8 dygn (först pga ryggsmärtan och sedan med bebis) Skönt och overkligt att hon är här nu :) 4140 gr och 52cm lång. Så inte enorm men det var ändå relativt trångt för henne att rymmas ut.

Jag har redan hunnit glömma den jobbiga graviditeten med alla problem jag haft och den traumatiska förlossningen så kanske det blir ett syskon en vacker dag ändå ;)

Grattis till er som fått era små bebisar <3 och kämpa på ni som fortfarande väntar!

Stort Grattis!! :) Njut massor!! Kramar :)
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2016-04-07 21:09:47 följande:

Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.

Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)

Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.

Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.

Åh vad härligt!! Äntligen!! :) Stort Grattis till er!! Njut och mys allt ni bara kan. :) Kram
  • Nystjärna
    Saltig skrev 2016-04-10 18:38:21 följande:

Igår kom min lilla tjej efter igångsättning. Vägde 4.5kg. Tuff förlossning mot slutet och det gick relativt snabbt. Tog

3 timmar från att jag blev igångsatt tills hon var ute.

Kämpa på ni andra, snart har ni era guldklimpar i famnen

Stort Grattis!! :)
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-04-11 12:42:12 följande:

Efter mycket väntande på doktor så fick jag henne att godkänna igångsättning idag. Nu är vi och äter lunch sedan tar dem hinnorna :). Och samma förlossningsrum som med mina tidigare barn fick vi!

Åh vad spännande och härligt för dig att du fick igångsättningen godkänd och idag. Stort lycka till och kämpa på nu :)
  • Nystjärna

Stort Grattis till er som fått era bebisar!! :) <3

Idag är första dagen som jag är själv med båda barnen. Trots kaos morgon med en hund som varit dålig i magen och kräkts. Lillebror som kräkts massor med så har det trots allt gått bra. Hihi :) Lillebror är nu lite mer än 2 veckor,han mår fint. :) Väldigt matglad liten kille vi fått. Äter och äter. Storasyster är så stolt,hjälpsam och så mån om att lillebror skall må bra och vara glad. Hon är så söt mot honom. :) De är helt underbara båda 2 och så mysigt att ha dem båda 2 hemma,njuter och myser massor <3 Hoppas ni andra mår bra och har det mysigt med er små :)

• Nystjärna
    Cissi90 skrev 2016-04-15 23:35:42 följande:

Nu är min lilla tjej född! Hon kom mef kejsarsnitt kl 09 i morse. Så glad, så öm men gösd

Stort Grattis :) Hoppas att ni båda mår bra och att allt gick bra. :)
  • Nystjärna
    AsaEriksson skrev 2016-04-16 22:39:21 följande:

Igångsättning imorrn (om inget händer inatt). Sjuuuukt nervös är jag :(

Hur har det gått för dig? Hoppas allt är bra med dig. Kram
  • Nystjärna
    Saltig skrev 2016-04-28 08:21:30 följande:

Har startat en grupp som heter - Barn födda mars/april 2016.

Vad kul :)

Hur hittar man gruppen och blir med i den ? :)
  • Nystjärna

Skapades en ny tråd eller kommer det vara en grupp? Vill så gärna höra och se hur det går för er alla :)

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-05-06 14:41:02 följande:
    En tråd finns: mars/aprilbebisar 2016: häng med dit! :)
    Åh tack :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)