Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Återigen mensvärk. Satt på en pall och skulle ta ur tvätt ur maskinen och sätta in ny. Och kände då hur ont jag fick. Hade lätt/svag mensvärk innan men blev väldigt mer och ont och även ryggen. Kände mig samtidigt väldigt kissignödig. Så gick på toaletten men kom bara några droppar men känner mig fortfarande kissignödig och som det trycker neråt. Tog 2 st alvedon vid 18 så får vi se. Ont i ryggen med. Men antar att de bara är förvärkar igen precis som i helgen. :( Vad tror ni eller vad skulle ni säga? Kroppen som bara jävlas med mig men inte är något utan bara tränar eller kan de kanske bli bebis snart här?
    Haft en sån mysig dag idag också med dottern,hon har varit så mysig och gosig men nu lyssnar hon inte alls och jag har inget tålamod alls. Bara skäller på henne just nu. Varit så less på allt idag. Inte orkat något och kan inte göra mycket pga foglossningen. Blev en kort promenad med dottern och hunden förut men typ allt. Mitt hem känns som ett fängelse bara. Så less :( Tycker inte akupunkturen gör någon nytta heller. Men antar att bm inte vill kolla eller gör någon ev hinnsvepning förens om ett par veckor så får la gilla läget. :( Vad tror ni?

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-03-16 19:24:34 följande:
    Känner igen de där med humöret. Och absolut tror jag de kan bli bebis för dig snart! :) jag känner mig kissnödig hela tiden men de kommer liksom inget, förmodligen bebis som trycker på.

Jag har kommit överens med min BM att hon ska börja kolla läget/hjälpa mig om en vecka. Är då i 36+4, skönt att hon känner sympati känner jag.
    Tycker du ska fråga henne iaf!
    Jag hoppas du har rätt. Tog en varm dusch och fick massage i ryggslutet av mannen. Kändes lite bättre men känner nu fortfarande mensvärken i magen och så. Tog alvedonen för 1,5 timme sen så får se. Se om jag kan äta lite. Jo tror med det är bebis som trycker ner då det ibland även gör ont. Jo kanske skulle fråga henne men vet bara inte hur jag skall fråga eller ta upp de med henne. Tveksam om hon gör något. :( Jag skall ju till henne på fredag. Idag är jag ju v 36+2 så vet inte. Sa till mannen att om de inte kommit någon bebis i början av nästa vecka så får han ställa upp på färdknäppar. För så less på att ha ont nu och må illa. :( Jag undrar om dessa förvärkar gör någon nytta alls. Men verkar ju komma oftare nu ändå
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-03-16 22:01:36 följande:
    De skadar aldrig att fråga! Min BM lovade att hon skulle hjälpa mig så jag åtminstone slipper gå över tiden. Hon är lite orolig över mitt mående både psykiskt och fysiskt. Har din BM någon empati så hjälper hon dig säkert! Stå på dig! Ingen ska behöva må hur dåligt som helst. Och din bebis är ju snart fullgången!
    Ne det är sant. Vet bara inte hur jag skall fråga. Sist var hon ju orolig men när hon fick se mig tyckte hon det kändes bättre. Var för jag hade en bättre dag då,sen lägger jag upp en fasad när jag träffar bm och läkare. Fast jag mår dåligt så ler jag och ser glad ut liksom. Jag hade så gärna velat att hon gör en koll på tappen och en hinnsvepning. Är ju ändå 36+4 imorgon. Men lär hon väl inte vilja...men jag vill inte vara gravid mer. Har så ont och less och börjar bli mer och mer orolig. Jag vill absolut inte gå över tiden!! Om inte hon vill göra någon koll nu kanske jag kan få de vid nästa besök som är på torsdagen,då är jag ju 37+3. Vill inte gå längre än till påsk. Så ledsen idag för gör så ont. Molnar i magen,som mensvärk och ryggen gör ont. :'( Även varit på akupunktur idag men tycker inte det gör något men sjukgymnasten säger att de är lite för tidigt och avgöra. Men varje natt som jag gjort behandling på dagen så får jag mer ont ju. Tog alvedon igår som hjälpt lite men släppte där runt 21-22 och känt en del molnande värk inatt också och nu. Vet inte hur mycket alvedon jag kan/vågar ta heller. I lördags tog jag ju 4 tabletter totalt,i måndags 2 st och igår 2 st. Man skall ju bara äta 5 dagar i sträck så jag vet inte. Hur tänker ni?
  • Nystjärna
    Migas skrev 2016-03-17 19:20:35 följande:

En uppdatering:
    Lördagen den 5 mars fick vi en dotter (i vecka 38+3) som var 51cm lång och vägde 3450g.  

Stort Grattis :)
  • Nystjärna

Har haft en fruktansvärd natt!! Haft så sjukt ont. Både i höfterna,framtill och underlivet. Ryggen och magen som ömmat,molnat och gjort galet ont. Hade lite ont när jag somnade men vaknade vid 01 sen dess varit vaken pga smärta. Slumrade till runt 5. Men då skulle mannen upp och gå till jobbet och dottern vaknade och skulle absolut upp halv 6. Detta slutade men stora tårar ifrån mig. Jag känner jag orkar inte mer!! Orkar inte att inte sova,orkar inte ha ont hela tiden längre. Jag ger upp!! Jag vill verkligen inte mer nu!! :'( Mannen blev hemma idag ändå och vi skall till bm vid lunch. Hoppas så att vi kan göra något för att starta detta nu för detta är inte hållbart längre. Varken för mitt psyke eller fysiska dela. Och inte för min familj heller. Vet dock inte vad bm kommer säga. Känns inte som de kommer göra något. De är väl bara de där tabletterna som gäller då... Vet inte vad jag vill med inlägget. Bara skriva av mig lite. Mår så dåligt :'(

• Nystjärna

Hej vänner.

Mår riktigt dåligt här. Aldrig undret denna graviditeten har jag gråtit så mycket som igår. :'(
    Igår var jag hos min bm på MVC och mannen min var med. Hann inte in på hennes rum innan hon frågade hur det var och jag bara brast och stört grät. Jag hade så galet ont igår av både förvärkar och foglossningen. Så jag hade varit vaken ifrån kl 01 till strax innan 5 slumrade jag till men då skulle mannen gått till jobbet så hans klocka ringde och dottern vaknade och ville absolut upp halv 6. Jag hade ont och var så trött,de var ju med trötta eftersom jag hade väckt dem med skrik hela natten. Så mannen stannade hemma. Hos bm så sa hon detta går inte längre. Jag förklarade att jag hade gått 3 gånger hittills på akupunktur men de hjälpte inte. Försökt med alvedon men vågade inte ta mer då jag tagit mycket. Att jag verkligen hade kämpat. Hon sa att hon visste att jag hade kämpat och förstod. Hon såg att jag hade ont och kände att jag fick sammandragningar. Sen visade art SF-måttet var litet. Har inte ökat sedan sist :( blodtrycket var högt vilket jag aldrig haft. Sen detta att jag fått klåda under fötterna och i händerna. Hade dock inget proton i urinen och bra järnvärde och blodsocker. Så fick med mig en remiss till sjukhuset för bedömning av igångsättning av henne. Hon försökte ringa sjukhuset men gick inte. Så när vi kommer till sjukhuset,så blir vi kring skickade. Vi går till förlossningen som skickar oss till ett ställe men den mottagningen stängde så tillbaka till anetalen som ligger jämte förlossningen. Gör CTG som ser bra ut. De tycker buken är mjuk och säger att bebis rör sig bra fast jag bara kände den 1-2 gånger. Hade bara sammandragning 1 på 10 min. De vägrar kolla ultraljud med ultraljud för ett avvikande mätt får man ha. Vill inte kolla tappen för det kan reta mer. Min bm hade kollat att bebis nu är fixerad. Men det enda de sa var att de såg att jag hade ont men att det vill mycket till för att jag skall få en igångsättning såhär tidigt. Hon förstod att jag blev besviken bm men att läkaren bestämmer. Vi fick bara höra av alla hela tiden att min bm på MVC hade gjort fel som skickat oss för man går inte tillväga så. Man ringer först. Men hon försökte ju det!! Sen bara att det var fel och man inte gör så men inte vårt fel att det blev såhär men

• Nystjärna

Dumma mobil!!

Men att det inte var vårt fel att det blev såhär,att vi åkt i onödan och så. Detta sa varenda personal vi mötte!! De på förlossningen,mottagningen,bm på anetalen och läkaren!! De var som de inte ville ta i oss med tång!! Läkaren hann knappt komma in och prata med oss innan hon nekade mig. Hon sa att de fanns inte medicinska skäl för det och att det är för tidigt och hon måste tänka på bebisen. Jag grät och sa att jag orkar inte mer. Jag kan inte vara den mamma jag vill. Jag får inte sova. Hur skall jag orka!! Men hon var stenhård och vägrade lyssna. Frågade om jag provat alvedon. Sa ja men hjälper ju inte och hon frågade om annan smärtlindring. Sa att jag hade tackat nej och varför de var så jobbigt. Att jag provat akupunktur men utan effekt. Så det enda hon skrev i min journal till min bm var att jag provat akupunktur men inte funkar. Att allt var bra och normalt. Men nekad igångsättning pga att jag inte är fullgången och att jag inte behandlat mina besvär fullt ut!! Pga att jag inte tagit Max dos av alvedon regelbundet!! Det hjälper ju inte. :'( Vad mer vill dem att jag skall göra?! När jag frågade läkaren varför man då säger att bebis är fullgången i v 37+0 sa hon för att om de sätter igång då så klarar man de barnen väldigt bra,även om de klarar barn i v 26+ också bra. Så förstod inte alls. Men var om de startade naturligt och det de vill isåfall. Att de inte bara är och trycka på en knapp för att bebis skall komma. Det förstår jag med. Men om jag skall ha såhär ont och inte sova hur skall jag då orka och fixa en förlossning?! :'(
    Det enda läkaren sa var att jag kunde r

• Nystjärna

Var att jag kunde ringa min bm på MVC på måndag så att hon om en vecka kunde boka tid för ställningstagande för ev igångsättning. Men känns som då lär ju allt ändå vara för sent och innan man får tid. Och de lär

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)