Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

V 19+0 igår och idag vaknade jag med smärta i magen. Har en känsla av att något inte riktigt är som de ska. Efter jobbet blir de BM och hoppas vi lyssnar på hjärtljuden. Eller tror ni de är för tidigt?

• Pauliina
    FLovesA skrev 2015-11-23 09:55:03 följande:
    Förstår att du blir orolig, men det är säkert ingen fara. Men alltid bra att kolla upp. Jag har haft ont och knip i magen från och till tidigare denna graviditet och var orolig för det, men som tur var bara övergående. Hoppas ni får lyssna på hjärtljuden och får hjälp hos BM <3
    Hon kände på magen och kunde känna bebisen. Hjärtljuden hördes en sekund eller två, men hördes iaf. Moderkakan dämpade mycket. Ser så fram emot ul imorgon!
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-24 07:33:54 följande:

Lycka till Pualiina på ul idag :)

Tack. :) *spänd och nervös*
  • Pauliina
    Maalon skrev 2015-11-23 20:52:26 följande:
    Åhh grattis till 50 avklarade procent! :D Vi får fira halvvägs på självaste första advent :D Ska försöka bidra med lite snö till er, här uppe fick vi runt 50 cm i helgen, helt underbart :D 

-------

Mår nästan helt som vanligt såhär när vi tagit oss till vecka 20. Känner av en smärta i högersidan, typ höften, som jag gissar är foglossning. Har tid hos bm på onsdag så måste komma ihåg att nämna det då. 

Annars är vi helt i extas här hemma över att lilla J i magen har sparkat på pappas hand för första gången <3 

Försökte lägga till en magbild i inlägget men den verkar inte vilja laddas upp, men om någon är nyfiken så finns den på bloggen (länk i sidfot)
    Är också halvvägs på advent :) har vi samma bf tro? 16/4? :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-24 07:47:12 följande:

Börjar bli så sjukt trött och less på alla människor som kommenterar ens mage. Folk ser inte att jag är gravid och när man säger det,så får man tillbaka med va,är du men då är du inte så långt gången. När man då svarar att man gått halva tiden och skall ha i april. Då får man den mest genomtänka kommentaren av dem alla, " Är du säker på att du verkligen är så långt gången,att det verkligen är i april du skall ha?" Du är ju sååå liten,det syns ju absolut ingenting på dig" Alltså seriöst!! Vet inte om jag skall skratta,gråta eller bli arg!! Men känns ganska sjukt att någon annan ifrågasätter om jag är säker på att jag är gravid,om jag är säker på hur långt gången jag är och om jag är säker på när jag skall födda mitt eget barn?! Hallå!! Som att någon annan vet mer hur långt gången jag är utifrån hur stor min mage är!! Vad tror folk?! Och vad ger folk rätten att kommentera? Har man liten mage får man höra de och bli ifrågasatt. Har man stor mage så blir man ifrågasatt och får höra att har du inte gått längre,du skall väl ha snart,är du säker på att det bara är en där inne. Varför kan folk inte bara säga men åh vad roligt,grattis!! Och måste man kommentera kvinnas utseende så kan man väl bara säga vad fin du är. Man behöver inte lägga sig i allt!! Blir så sjukt frustrerad!! Enligt mig är alla gravidmagar fina stora som små,för det är helt fantastiskt att ett barn kan växa där inne,ett litet mirakel. Så kan man inte bars glädjas med de blivande föräldrarna i det. Suck!! Förlåt för långt inlägg men blir så irriterad på alla dessa kommentarer man får höra. Vare sig det är ifrån närstående,bekanta eller bara folk man möter ute. Så jag vill iallafall säga vad ni än får för kommentarer om er mage eller så. Var stolta för ni är alla så fina :)

Detta är en bild på min mage igår vecka 21 ( 20+0) och jag är väldigt stolt och glad över den :) <3 Även om bristningarna redan börjar komma,eller de gamla dyker upp igen så är jag stolt. För det är ifrån när min barn legat i min mage,de är de bästa jag vet,så försöker bara se det med kärlek och tänka på mina barn när jag ser dem :)

Ja jag hoppas ni alls får en fin dag. Tur man har er och kan skriva av sig alla tankar,känslor och frustration mm :)
    Kram på er

Sjukt bra sagt! Jag har ännu inte fått nå mer kommentar än från syster som sa att jag nu börjar få min "gravidmage", vilket jag ser som positivt. Du har en jättefin mage och du har ALL RÄTT att vara stolt över den!
  • Pauliina

Jag är så lycklig. Rul gick bra och hon är nog den noggrannaste jag haft. Och de blir en tjej! :) vill inte vara sån men Gud vad lycklig jag är!!

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-24 13:19:25 följande:
    Åh vad härligt att allt såg bra ut och att du är så glad och lycklig!! :) Stort Grattis till dig <3 :)
    Tack :) hihi
  • Pauliina

V 19+6 idag och idag tog jag med mig äldsta sonen och köpte kläder till bebisen. Helt overkligt. Köpte inte mycket, vågar liksom inte. Men oj så mycket de fanns!

Och julen har infunnit sig här och jag njuter. Mysigaste högtiden!!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)