Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

safiia skrev 2016-04-06 10:47:38 följande:

Hej. Jag försvann lite :D. Blev intagen under påsken pga ryggsmärta. På tisdag påbörjades igångsättning (på grund av babyns storlek och att jag ändå var där och var så långt gången då redan 40+4). Började med ballong som kommit på tisdag kväll. På torsdag morgon fick jag cytotec och sedan en andra på eftermiddagen. Kl 18 spräckte hinnorna (vattnet gick dock inte eftersom hennes huvud troligen var ivägen). En halvtimme senare började jag få täta och regelbundna värkar. 12 timmar senare var hon född. Använde lustgas och epidural och båda var helt fantastiska :D... krystade i två timmar innan hon var ute och det slutade med att de tog hjälp av sugklocka och gjorde ett snitt där nere så att hon skulle rymmas ut. Babyn mådde bra, jag hade inga krafter längre utan behövde hjälp att få ut henne. Kräktes hela förlossningen igenom och fick även feber och dessutom försvagades mina krystvärkar trots oxytocin dropp. Kämpigt och aningen traumatiskt men nu är hon här <3 föddes alltså 31.3 på 40+5. Hon gick ner för mycket i vikt de första dygnen så vi var tvungna att stanna längre på bb. Dessutom hade hon väldigt ont i magen de första dygnen och skrek i princip dygnet runt. Amningen har vi inte fått att fungera eftersom hon blev så slö då hon gick ner för mycket i vikt och bara somnar. Så jag pumpar och matar från flaska. Får se om vi får amningen att fungera bättre då hon blir lite piggare. I måndags fick vi komma hem efter att jag varit intagen 8 dygn (först pga ryggsmärtan och sedan med bebis) Skönt och overkligt att hon är här nu :) 4140 gr och 52cm lång. Så inte enorm men det var ändå relativt trångt för henne att rymmas ut.

Jag har redan hunnit glömma den jobbiga graviditeten med alla problem jag haft och den traumatiska förlossningen så kanske det blir ett syskon en vacker dag ändå ;)

Grattis till er som fått era små bebisar <3 och kämpa på ni som fortfarande väntar!

Stort grattis och sjukt bra jobbat!
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-04-07 21:09:47 följande:

Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.

Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)

Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.

Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.

Stort stort grattis!! Bra kämpat!!
  • Pauliina

Förhoppningsvis sista BM besöket klart. Har fått svepning mån (2 st)/ onsdag och en idag. 4 cm öppen med mjuk(are) tapp. Har bedömning för igångsättning på måndag så hon trodde inte jag skulle bli nekad. Så får passa på att njuta av sista helgen utan bebis nu.

• Pauliina
    Saltig skrev 2016-04-08 20:20:19 följande:

Imorgon blir det igångsättning! Var på spec.mödravården och de tyckte att det var dags. Min oro, minskade fosterrörelser så tyckte de att bebisen var redo. Är ju i vecka 41.

Så imorgon, senast söndag har min bebis kommit . Nu hoppas jag allt går bra. Lite orolig, nervös men samtidigt glad. Är öppen 2 cm redan så de kommer att spricka hinnorna. Hoppas fl går fort.

Vad spännande! Jag har bedömning på måndag, hoppas dem beslutar sig för att ta hinnorna då. Är ju endå öppen 4 cm. Stort lycka till!!
  • Pauliina
    lillasysterfia skrev 2016-04-09 23:06:51 följande:

Här har vattnet gått så nu inväntar vi värkar. Snart är det min tur :) Hoppas på att få sova några timmar allafall!

Åååååå vad spännande :D
  • Pauliina

Imorgon vid denna tid sitter jag vid min bedömning om igångsättning. Är jättenervös och rädd. Mest rädd för att inte bli igångsatt, nu har jag verkligen nått bristningsgränsen. Rädd att de ska bra fullt och bli hemskickad. Rädd för att de är en annan läkare än i måndags som inte alls förstår..

• Pauliina
    lillasysterfia skrev 2016-04-10 11:16:19 följande:

Tid för igångsättning imorgon om inget händer idag/inatt...

Då kanske vi får på samma dag :) kollade dem statusen?
  • Pauliina
    lillasysterfia skrev 2016-04-10 14:28:03 följande:
    Jag va öppen 2,5cm förra helgen. Nu ville dom inte kolla pga infektionsrisk. Känns så overkligt att jag troligen har min bebis i famnen imorgon!
    Förstår. Men då är de på gång. Jag skickade iväg familjen för att själv kunna förbereda mig lite inför att jag eventuellt också får hålla bebis imorgon. Jag hoppas så innerligt att dem beslutar sig för att hjälpa mig. Och att de finns plats.
  • Pauliina
    lillasysterfia skrev 2016-04-10 15:55:57 följande:
    Jag ligger i soffan hos svärföräldrarna som tar hand om 3 och 5 åringen. Snart blir det lite pizza här och så småningom fara hem och försöka sova! Fick en insomningstablett med mig från besöket i morse.
    De låter inte helt fel! Vi får passa på att njuta av lugnet medans de varar! :)
  • Pauliina
    Saltig skrev 2016-04-10 18:38:21 följande:

Igår kom min lilla tjej efter igångsättning. Vägde 4.5kg. Tuff förlossning mot slutet och det gick relativt snabbt. Tog

3 timmar från att jag blev igångsatt tills hon var ute.

Kämpa på ni andra, snart har ni era guldklimpar i famnen

Jättebra kämpat! Grattis till tjejen!!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)